Vraag

Pickx Airplay naar LG TV?

  • 17 January 2022
  • 5 reacties
  • 1386 Bekeken

Ik ben sinds kort klant bij Proximus. Ik ben erg tevreden van het Proximus Picks platform! Zeer flexibel en handig in gebruik.

Bij het klant worden kregen we ook een LG 50” TV gratis (black friday), wat een zeer mooi cadeau was! We hebben deze tv op de kamer geïnstalleerd, dus niet achter de AndroidTV decoder in de living.

Ik ging er vanuit dat je via Airplay het beeld van de Picks app naar de LG TV zou kunnen “casten” via de ingebouwde Airplay op de tv. Maar dit lukt me niet! Ik krijg wel het Chromecast icoon te zien van de andere apparaten in huis.

Wat zoeken op jullie NL/FR forum bracht me niet zo veel duidelijkheid. Men zou de functie er tijdenlijk uit gehaald hebben. Erg vreemd, want het staat nog steeds bij de mogelijkheiden van de app op jullie website. Bijvoorbeeld hier!

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_casting_smartphone_tv/particulieren/blog/news/gouden-tips-van/hoe-smartphone-naar-tv-casten-tips.html

Het kasten vanuit andere apps werkt prima! Dus aan de instellingen ligt het volgens mij niet. Zowel getest op iPhone als iPad. iOS 15.2 en iOS 15.2.1.

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over verschaffen, want ik zou het jammer vinden dat ik een extra Chromecast moet in huis halen voor deze nieuwe tv!

Gr, Tom


5 reacties

Ter info: hier ook iemand die een probleem meldt met casten via airplay → pickx en airplay | Proximus Forum

Als proximus forummedewerkers hier langskomen kunnen ze hopelijk meer info geven van de stand van zaken.

Reputatie 7
Badge +4

@ToMiKoN Kan je eens testen met de tips uit dit artikel

@ToMiKoN Kan je eens testen met de tips uit dit artikel

Alle andere apps werken perfect samen met Airplay op mijn LG TV. Het is dus echt een probleem met de app zelf. Het airplay icoon komt niet zichtbaar, waardoor je de stream niet kan casten.

Het probleem werd ook al op het Franstalig forum gemeld. Er werd toen iets verteld dat de functie er tijdelijk werd uitgehaald en men die binnen paar maanden weer beschikbaar zou stellen. Maar dat was voorjaar 2021 ….

Het zou wel mooi zijn dat die functie weer beschikbaar komt!

Bijna 2 jaar verder en de airplay van de pickx app op ios 16.2 werkt nog steeds niet met de LG tv webos 05.30.20.

Airplay van andere apps of casten van chrome tabs gaat zonder probleem.

Ook als je screen mirroring vooraf aanzet, is alles zichtbaar, zelfs de inhoud van de pickxapp, tot op het moment dat je wilt streamen want dan is er enkel geluid en geen beeld.

Het is dus duidelijk dat proximus dit bewust doet.

Graag dus een duidelijk antwoord van een proximus medewerker.

Reputatie 7
Badge +4

@Ciber_expert Airrplay is inderdaad jammer genoeg nog niet beschikbaar voor de Pickx app. Er is ook nog geen datum bekend vanaf wanneer dit wel zou zijn. 

Screen mirroring gaat idd een paar zaken tonen, maar dat je geen beeld/geluid hebt, heeft te maken met het feit dat er bescherming zit op de streams. 

Die bescherming maakt het onmogelijk om de video te delen met anderen (zoals screen mirroring, schermopname vanaf je iPhone, ...)

Reageer