Vraag

Opnames V7 decoder langer bewaren

  • 9 October 2022
  • 31 reacties
  • 2515 Bekeken

Reputatie 1

Wanneer gaat Proximus eindelijk werk maken van het langer dan 60 dagen bewaren van opnames op de V7 android tv decoder ?   Ik heb mijn V5 decoder met harde schijf, waarop ik opnames in de cloud tot 3 jaar en oneindig op de harde schijf kon bijhouden DOOR JULLIE VERPLICHT MOETEN VERVANGEN door de V7 decoder, waarop je opnames maar 60 dagen kan bijhouden, terwijl de V5 decoder nog zonder problemen werkte.   Volgende week begint seizoen 4 van het programma FBI op Play 5.   Seizoen 3 heb ik door omstandigheden nog niet kunnen zien.  Met de oude V5 decoder had dit geen probleem geweest omdat ik dan seizoen 4 had kunnen opnemen op de harde schijf of tot 3 jaar had kunnen bewaren.   En als ze dan seizoen 3 nog eens hadden herhaald, had ik dit kunnen inhalen.  Hetzelfde bv met de serie Elementary.  Nu omdat opnames maar 60 dagen beschikbaar blijven, kan dit dus niet meer.     

Er is in mijn ogen geen enkel voordeel aan de V7 decoder.   Ja je kan bv youtube filmpjes casten op je tv toestel, maar dan moet je er wel de reclame verplicht bijnemen.   Als ik youtube via mijn browser bekijk, kan ik tenminste de reclame omzeilen met de ingebouwde ad-blocker.  

Op de oude decoder kon ik tenminste zien dat er een opname aan het gebeuren was, zelfs als de decoder gewoon op standby stond.  Op de nieuwe decoder moet ik maar raden dat de opname aan het gebeuren is als de decoder op standby staat.  


31 reacties

Reputatie 3

Wat houdt je eigenlijk tegen om te vertrekken bij Proximus?
Misschien is het gras wel groener aan de overkant?

Misschien jij, ga eens op reis Mutlie, je hebt het ook nodig denk ik, ik al bijna voor de 3e keer Hongarije gedaan, super goedkoop, in vergelijking met dat klein landje hier, in Hongarije vriendelijke mensen rondom je, ze verstaan er ook Frans of Duits! En op mijn hotel, Franse, Duitse en alle Hongaarse zenders zonder uitzondering, en een uitgebreid ontbijt, middageten en avondeten.

@Timm CN 

Dit is wat PX gemeld heeft:

De beschikbaarheid van jouw opnames verandertVanaf 11 juni 2024 worden nieuwe opnames standaard 60 dagen bewaard. Programma's langer bewaren dan 60 dagen zal niet meer mogelijk zijn. Opnames gemaakt vóór 11 juni 2024 om langer dan 60 dagen te bewaren, blijven beschikbaar tot maximaal 30 juni 2025.
Reputatie 3

Ik heb ze er nog nooit zien over discussiëren in het parlement, maar ik kan ze wel eens een duwtje in de rug geven, dat kan misschien ook eens iets zijn om uren, dagen en weken over te discussiëren in het parlement, in plaats van subsidies of zo.

Leden, ik spreek nu tot de leden enkel, ik zal mijn best doen.

Proximus, het kan allemaal veel beter, het zenderaanbod, voeg eens HGTV en MENT 55 toe of hebben jullie ergens schrik van? 

Ik zie wel wie het zal aanbieden, maar afwachten getuigt niet van goede service.

Timm CN

Reputatie 3

@Timm CN

Dit is wat PX gemeld heeft:

De beschikbaarheid van jouw opnames verandertVanaf 11 juni 2024 worden nieuwe opnames standaard 60 dagen bewaard. Programma's langer bewaren dan 60 dagen zal niet meer mogelijk zijn. Opnames gemaakt vóór 11 juni 2024 om langer dan 60 dagen te bewaren, blijven beschikbaar tot maximaal 30 juni 2025.

Daar was ik al superblij mee met die melding van Proximus! Super! Het is écht beter geworden en waarom dan niet ineens 30 dagen opnames bewaren ipv 60? Zou toch ook wat meer ruimte vrijhouden voor onze Proximus?

Reputatie 1
Badge

Het is een serieuze stap terug. Zo wordt TV kijken minder intetessant. Ook ik die soms periodes in het buitenland verblijf gaat nu plots programmas zien verdwijnen omdat ik ze niet op tijd heb kunnen zien. Dit is echt niet aangenaam om nu plots geforceerd te moeten of niet kunnen kijken naar een programma.

Van 3 jaar naar 0. Dit is niet klantvriendelijk.

Ik hoop dat de klachten tot iets leiden en er toch nog iets uit de bus komt.

ik denk dat het een algemene trend wordt, het is niet alleen bij PX , ook bij TN werd de duur voor lange termijn opnames  al terug geschroefd!.

Reageer