Vraag

Opnames V7 decoder langer bewaren

  • 9 October 2022
  • 29 reacties
  • 2414 Bekeken

Reputatie 1

Wanneer gaat Proximus eindelijk werk maken van het langer dan 60 dagen bewaren van opnames op de V7 android tv decoder ?   Ik heb mijn V5 decoder met harde schijf, waarop ik opnames in de cloud tot 3 jaar en oneindig op de harde schijf kon bijhouden DOOR JULLIE VERPLICHT MOETEN VERVANGEN door de V7 decoder, waarop je opnames maar 60 dagen kan bijhouden, terwijl de V5 decoder nog zonder problemen werkte.   Volgende week begint seizoen 4 van het programma FBI op Play 5.   Seizoen 3 heb ik door omstandigheden nog niet kunnen zien.  Met de oude V5 decoder had dit geen probleem geweest omdat ik dan seizoen 4 had kunnen opnemen op de harde schijf of tot 3 jaar had kunnen bewaren.   En als ze dan seizoen 3 nog eens hadden herhaald, had ik dit kunnen inhalen.  Hetzelfde bv met de serie Elementary.  Nu omdat opnames maar 60 dagen beschikbaar blijven, kan dit dus niet meer.     

Er is in mijn ogen geen enkel voordeel aan de V7 decoder.   Ja je kan bv youtube filmpjes casten op je tv toestel, maar dan moet je er wel de reclame verplicht bijnemen.   Als ik youtube via mijn browser bekijk, kan ik tenminste de reclame omzeilen met de ingebouwde ad-blocker.  

Op de oude decoder kon ik tenminste zien dat er een opname aan het gebeuren was, zelfs als de decoder gewoon op standby stond.  Op de nieuwe decoder moet ik maar raden dat de opname aan het gebeuren is als de decoder op standby staat.  


29 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Misschien is dit iets voor de ideeënbus?

@rsca_rsca Zoals de datasim. Als het besluit bij Proximus vaststaat heeft ideeënbus geen enkele zin. Dit wordt door de Proximus medewerkers op dit forum niet gedragen 🤔😥🚐

@HadewychT  @DaisyS 

Een ander idee is misschien om de tijdsduur van opnames op korte termijn te verlengen van 60 dagen naar bijvoorbeeld 90, 120, 150 dagen?

4 maanden geleden gepost en nog geen reactie? 😔 Ik zit hier ook op te wachten. Ik ben vorig jaar van Telenet overgestapt naar Proximus omdat dit draadloos kan en niet met kabels zitten door heel de living. Ik nam aan dat de opnamens ondertussen ook wel langer bewaard kon worden dan 60 dagen, ik lees dat het op vorige boxen van Proximus wel mogelijk is, waarom niet bij de laatste nieuwe. Ik ben wel tevreden over Proximus, was het geen gedoe ging ik terug naar Telent gewoon voor die opnamens die langer bewaard kunnen worden. Hier een echte serie kijker... ik had hier een jaar geleden gepost en zou op langere termijn mogelijk worden... maar zijn toch weer een jaar verder 😔

Reputatie 1

@HadewychT :  De v7 decoder is sinds 2020 door Proximus in gebruik genomen.   We zijn nu 2024.   Vinden jullie zelf niet dat dit lang genoeg is om dit in orde te brengen ?   Bij de vorige decoders kon dit al vanaf het eerste moment dat deze in gebruik werden genomen.    Nu komt er een nieuwe ‘verbeterde?’ decoder aan : de v7c-tv decoder.   Zal deze decoder dan wel van het begin de mogelijkheid hebben om opnames langer te bewaren ? 

Ter info: dat zal wel niet aangezien het ook een V7 decoder is met dat verschil dat hij direct kan contact maken via wifi wat de V7 niet kan zoals bij de v7C.

Wat houdt je eigenlijk tegen om te vertrekken bij Proximus?
Misschien is het gras wel groener aan de overkant?

Reputatie 3

Vertrekken? ik ben de enige niet die kijkt hier, dit ter zijde, misschien eens kijken voor een blue ray recorder die dat V7 decoderke accepteert en gedaan met die 60 dagen beperking, wat is eigenlijk het probleem van die Proximus hier, we betalen alle maanden bijna €150 als je iedere maand uw factuur betaald, t ging wel destijds met een dvd recorder om opnames te bewaren daarop zoals wij het wouden ook buiten de wil van Proximus om!

Nee martin na de 11e juni zijn ook de opnames via de V5 decoder maar 60 dagen geldig. Vandaar ik zei hier dat dat ook fantastisch was van Proximus om zoiets op de markt te brengen, maar een nieuwe zender als Ment 55 lanceren, zal nooit gebeuren zoals we gewoon zijn.

Keer kijken of ik mijn dvd recorder kan voorzien van 2 hdmi ingangen! Ik ben niet dom hoor! Proximus! Iedereen kan het proberen en dan is het gedaan met die 60 dagen bewaartijd van Proximus, want dat is pas belachelijk! Waar we dik voor betalen alle maanden! Ik spreek toch de waarheid he? Zo is het toch zoals we het aanvoelen van Proximus!

Beste, ik ging via google zoeken naar info hierover, aangezien ik nog maar een 2 weken deze decorder heb. Fiber is in geïnstalleerd en tegelijk nieuwe decorder. Dit stelt enorm teleur. Met de vorige kon mijn zoontje zijn kinderfilms 3jaar bewaren. Dit is echt triestig nu en totaal geen vooruitgang. Een nieuwer model zou toch meer moeten kunnen dan een ouder model. Hopelijk komt hier snel verandering in. 

Reputatie 3

Wat houdt je eigenlijk tegen om te vertrekken bij Proximus?
Misschien is het gras wel groener aan de overkant?

Laat ze maar eens een voorbeeld pakken aan Hongarije, ik was daar al 2x 1 week, en dat was super, alles er op en eraan, een hotel, filmzenders en gewone zenders op een flat tv. Zappen minder dan 1 seconde van zender naar zender en filmzenders en sportzenders. Hongaars, Frans en  Engels zenders te zien. Inderdaad in  Hongarije het gras groener en de dingen goedkoper! Dat is waarom ik graag terug ga! Nog vragen? Denk het niet? Spreek en versta al redelijk goed Hongaars, als ik daar per dag €10 uitgeef vergeleken met hier dan €50 is mijn keuze rap gemaakt ! 1 Europa België amai!

@Timm CN 

Dit is wat PX gemeld heeft:

De beschikbaarheid van jouw opnames verandertVanaf 11 juni 2024 worden nieuwe opnames standaard 60 dagen bewaard. Programma's langer bewaren dan 60 dagen zal niet meer mogelijk zijn. Opnames gemaakt vóór 11 juni 2024 om langer dan 60 dagen te bewaren, blijven beschikbaar tot maximaal 30 juni 2025.
Reputatie 3

Ik heb ze er nog nooit zien over discussiëren in het parlement, maar ik kan ze wel eens een duwtje in de rug geven, dat kan misschien ook eens iets zijn om uren, dagen en weken over te discussiëren in het parlement, in plaats van subsidies of zo.

Leden, ik spreek nu tot de leden enkel, ik zal mijn best doen.

Proximus, het kan allemaal veel beter, het zenderaanbod, voeg eens HGTV en MENT 55 toe of hebben jullie ergens schrik van? 

Ik zie wel wie het zal aanbieden, maar afwachten getuigt niet van goede service.

Timm CN

is daar omtrent al meer nieuws hoe programma’s langer dan 60 dagen bewaren in de cloud met de Android TV box

Misschien is dit iets voor de ideeënbus?

De v7 decoder is bij mij ook in mijn strot geduwd zonder de waarschuwing dat ik de items op lange termijn niet meer ga kunnen bekijken.
Met deze regeling dat ik opnames maar 60 dagen kan bijhouden, is elke meerwaarde voor PXS TV voor mij weggevallen.
Even oriënteren voor een streamingdienst en bye bye PXS TV. Hetzelfde betalen voor minder functionaliteit, leuk geprobeerd.

Na een forse prijsstijging moeten we nu verplicht overschakelen naar een v7 decoder, met amper 60 dagen bewaartermijn zonder mogelijkheid om langer te bewaren?

Dit is toch niet aanvaardbaar?  Is er een plan om dit op korte termijn op te lossen?

Een maand geleden waren er geen concrete plannen, waarom zouden die er vandaag dan plots  zijn?

Ik weet niet hoe het zit bij de concurrentie ivm lange termijn opnames, dit zou eventueel wel kunnen invloed hebben om er sneller beweging in te krijgen.

Ik heb nog eens geïnformeerd bij de verantwoordelijken hierover. De bewaartermijn voor opnames op de V7( c ) zal niet wijzigen in de nabije toekomst en blijft dus 60 dagen. Onze producten worden wel constant opgevolgd en aangepast. Het kan dus wijzigen in de toekomst maar daar zijn momenteel geen concrete plannen voor. 

 

 

@HadewychT 

Jammer dat dit bij de nieuwe decoders op dit moment en de nabije toekomst niet mogelijk blijkt te zijn. Is hier een reden voor?

is daar omtrent al meer nieuws hoe programma’s langer dan 60 dagen bewaren in de cloud met de Android TV box

Ik hoop snel! Zouden het al lang bekijken ☹️

Reputatie 3

Leuke vooruitgang voor kijkers met een V5 decoder zodat ook zij binnenkort opnames kunnen bewaren enkel voor 60 dagen, mooi initiatief Proximus! Hoe jullie toch op zo’n grandioze ideeën komen, waarschijnlijk om jullie servers niet te belasten met de opnames, proficiat!

Timm CN

FYI: TN heeft ook hun lange termijn opnames al ingekort tot max 1 jaar bewaren.

Jammer, daarom hoop ik dat mijn V5C nog een tijdje mee kan! 😉😱

Reputatie 3

Wat houdt je eigenlijk tegen om te vertrekken bij Proximus?
Misschien is het gras wel groener aan de overkant?

Misschien jij, ga eens op reis Mutlie, je hebt het ook nodig denk ik, ik al bijna voor de 3e keer Hongarije gedaan, super goedkoop, in vergelijking met dat klein landje hier, in Hongarije vriendelijke mensen rondom je, ze verstaan er ook Frans of Duits! En op mijn hotel, Franse, Duitse en alle Hongaarse zenders zonder uitzondering, en een uitgebreid ontbijt, middageten en avondeten.

Beste, ik ging via google zoeken naar info hierover, aangezien ik nog maar een 2 weken deze decorder heb. Fiber is in geïnstalleerd en tegelijk nieuwe decorder. Dit stelt enorm teleur. Met de vorige kon mijn zoontje zijn kinderfilms 3jaar bewaren. Dit is echt triestig nu en totaal geen vooruitgang. Een nieuwer model zou toch meer moeten kunnen dan een ouder model. Hopelijk komt hier snel verandering in. 

Vind ik ook, ik hoop snel! Denk dar we er al een dik jaar over bezig zijn :-( 

Reputatie 3

@Timm CN

Dit is wat PX gemeld heeft:

De beschikbaarheid van jouw opnames verandertVanaf 11 juni 2024 worden nieuwe opnames standaard 60 dagen bewaard. Programma's langer bewaren dan 60 dagen zal niet meer mogelijk zijn. Opnames gemaakt vóór 11 juni 2024 om langer dan 60 dagen te bewaren, blijven beschikbaar tot maximaal 30 juni 2025.

Daar was ik al superblij mee met die melding van Proximus! Super! Het is écht beter geworden en waarom dan niet ineens 30 dagen opnames bewaren ipv 60? Zou toch ook wat meer ruimte vrijhouden voor onze Proximus?

Reageer