Vraag

Opnames V7 decoder langer bewaren

  • 9 October 2022
  • 19 reacties
  • 2237 Bekeken

Reputatie 1

Wanneer gaat Proximus eindelijk werk maken van het langer dan 60 dagen bewaren van opnames op de V7 android tv decoder ?   Ik heb mijn V5 decoder met harde schijf, waarop ik opnames in de cloud tot 3 jaar en oneindig op de harde schijf kon bijhouden DOOR JULLIE VERPLICHT MOETEN VERVANGEN door de V7 decoder, waarop je opnames maar 60 dagen kan bijhouden, terwijl de V5 decoder nog zonder problemen werkte.   Volgende week begint seizoen 4 van het programma FBI op Play 5.   Seizoen 3 heb ik door omstandigheden nog niet kunnen zien.  Met de oude V5 decoder had dit geen probleem geweest omdat ik dan seizoen 4 had kunnen opnemen op de harde schijf of tot 3 jaar had kunnen bewaren.   En als ze dan seizoen 3 nog eens hadden herhaald, had ik dit kunnen inhalen.  Hetzelfde bv met de serie Elementary.  Nu omdat opnames maar 60 dagen beschikbaar blijven, kan dit dus niet meer.     

Er is in mijn ogen geen enkel voordeel aan de V7 decoder.   Ja je kan bv youtube filmpjes casten op je tv toestel, maar dan moet je er wel de reclame verplicht bijnemen.   Als ik youtube via mijn browser bekijk, kan ik tenminste de reclame omzeilen met de ingebouwde ad-blocker.  

Op de oude decoder kon ik tenminste zien dat er een opname aan het gebeuren was, zelfs als de decoder gewoon op standby stond.  Op de nieuwe decoder moet ik maar raden dat de opname aan het gebeuren is als de decoder op standby staat.  


19 reacties

4 maanden geleden gepost en nog geen reactie? 😔 Ik zit hier ook op te wachten. Ik ben vorig jaar van Telenet overgestapt naar Proximus omdat dit draadloos kan en niet met kabels zitten door heel de living. Ik nam aan dat de opnamens ondertussen ook wel langer bewaard kon worden dan 60 dagen, ik lees dat het op vorige boxen van Proximus wel mogelijk is, waarom niet bij de laatste nieuwe. Ik ben wel tevreden over Proximus, was het geen gedoe ging ik terug naar Telent gewoon voor die opnamens die langer bewaard kunnen worden. Hier een echte serie kijker... ik had hier een jaar geleden gepost en zou op langere termijn mogelijk worden... maar zijn toch weer een jaar verder 😔

is daar omtrent al meer nieuws hoe programma’s langer dan 60 dagen bewaren in de cloud met de Android TV box

Reputatie 7
Badge +4

@adrdeb Op dit ogenblik kan ik je daar jammer genoeg nog niet meer concrete info over geven of en wanneer dit verlengd zou worden. 

is daar omtrent al meer nieuws hoe programma’s langer dan 60 dagen bewaren in de cloud met de Android TV box

Ik hoop snel! Zouden het al lang bekijken ☹️

Beste, ik ging via google zoeken naar info hierover, aangezien ik nog maar een 2 weken deze decorder heb. Fiber is in geïnstalleerd en tegelijk nieuwe decorder. Dit stelt enorm teleur. Met de vorige kon mijn zoontje zijn kinderfilms 3jaar bewaren. Dit is echt triestig nu en totaal geen vooruitgang. Een nieuwer model zou toch meer moeten kunnen dan een ouder model. Hopelijk komt hier snel verandering in. 

Beste, ik ging via google zoeken naar info hierover, aangezien ik nog maar een 2 weken deze decorder heb. Fiber is in geïnstalleerd en tegelijk nieuwe decorder. Dit stelt enorm teleur. Met de vorige kon mijn zoontje zijn kinderfilms 3jaar bewaren. Dit is echt triestig nu en totaal geen vooruitgang. Een nieuwer model zou toch meer moeten kunnen dan een ouder model. Hopelijk komt hier snel verandering in. 

Vind ik ook, ik hoop snel! Denk dar we er al een dik jaar over bezig zijn :-( 

Reputatie 1

@HadewychT :  De v7 decoder is sinds 2020 door Proximus in gebruik genomen.   We zijn nu 2024.   Vinden jullie zelf niet dat dit lang genoeg is om dit in orde te brengen ?   Bij de vorige decoders kon dit al vanaf het eerste moment dat deze in gebruik werden genomen.    Nu komt er een nieuwe ‘verbeterde?’ decoder aan : de v7c-tv decoder.   Zal deze decoder dan wel van het begin de mogelijkheid hebben om opnames langer te bewaren ? 

Ter info: dat zal wel niet aangezien het ook een V7 decoder is met dat verschil dat hij direct kan contact maken via wifi wat de V7 niet kan zoals bij de v7C.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb nog eens geïnformeerd bij de verantwoordelijken hierover. De bewaartermijn voor opnames op de V7( c ) zal niet wijzigen in de nabije toekomst en blijft dus 60 dagen. Onze producten worden wel constant opgevolgd en aangepast. Het kan dus wijzigen in de toekomst maar daar zijn momenteel geen concrete plannen voor. 

 

Ik heb nog eens geïnformeerd bij de verantwoordelijken hierover. De bewaartermijn voor opnames op de V7( c ) zal niet wijzigen in de nabije toekomst en blijft dus 60 dagen. Onze producten worden wel constant opgevolgd en aangepast. Het kan dus wijzigen in de toekomst maar daar zijn momenteel geen concrete plannen voor. 

 

 

@HadewychT 

Jammer dat dit bij de nieuwe decoders op dit moment en de nabije toekomst niet mogelijk blijkt te zijn. Is hier een reden voor?

Jammer, daarom hoop ik dat mijn V5C nog een tijdje mee kan! 😉😱

Misschien is dit iets voor de ideeënbus?

Reputatie 7
Badge +1

Misschien is dit iets voor de ideeënbus?

@rsca_rsca Zoals de datasim. Als het besluit bij Proximus vaststaat heeft ideeënbus geen enkele zin. Dit wordt door de Proximus medewerkers op dit forum niet gedragen 🤔😥🚐

@HadewychT  @DaisyS 

Een ander idee is misschien om de tijdsduur van opnames op korte termijn te verlengen van 60 dagen naar bijvoorbeeld 90, 120, 150 dagen?

Na een forse prijsstijging moeten we nu verplicht overschakelen naar een v7 decoder, met amper 60 dagen bewaartermijn zonder mogelijkheid om langer te bewaren?

Dit is toch niet aanvaardbaar?  Is er een plan om dit op korte termijn op te lossen?

Een maand geleden waren er geen concrete plannen, waarom zouden die er vandaag dan plots  zijn?

Ik weet niet hoe het zit bij de concurrentie ivm lange termijn opnames, dit zou eventueel wel kunnen invloed hebben om er sneller beweging in te krijgen.

Op m’n factuur stond onderaan het volgende:

De beschikbaarheid van jouw opnames verandert
Vanaf 11 juni 2024 worden nieuwe opnames standaard 60 dagen bewaard. Programma's langer bewaren dan 60 dagen zal niet meer mogelijk zijn. Opnames gemaakt vóór 11 juni 2024 om langer dan 60 dagen te bewaren, blijven beschikbaar tot maximaal 30 juni 2025.

Zelf maak ik nog gebruik van een v5 decoder waar opnames op lange termijn op dit moment nog mogelijk zijn.

Ik had al lang zo’n vermoeden dat dit lange termijn opnames gingen wegvallen.
Is het niet zo dat lange termijn opnames bij TN ook al verdwenen zijn!

Reageer