opgenomen programmas blokeren na enkele minuten en herstart

  • 18 February 2024
  • 9 reacties
  • 71 Bekeken

Hello

iemand nog een probleem hiermee ?

ik bekijk een opgenomen programma of een aflevering in replay, na enkele minuten blokeer dit en herstart de aflevering of stopt hij onmiddelijk.. al een nieuwe decorecorder gehad maar doet het zelfste als de vorige … heeel irritant als je iets wil bekijken die je hebt opgenomen


9 reacties

heb je de toestellen al herstart in deze volgorde aangegeven hier 

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv?

Reputatie 1

wij een v5c decoder en iedere dag doen we de aan en uit knop 10 seconden uit en daarna kunnen we weer verder kijken. Dat is het enige dat we doen zeker niet de modem ook gaan rebooten dat is geen garantie dat het dan niet meer voorvalt. Maar het is zeer frustrerend om dit zo goed als iedere dag te moeten doen. We merken ook dat de v5c trager reageert dan een week of twee geleden misschien door een update. Wat wel verbeterd is dat na een herstart van de tvbox de opname herstart waar ze is vastgelopen dus er moet nu niet meer helemaal van in het begin worden doorgespoeld 

Her heropstarten van al je toestellen kan inderdaad nooit 100% garantie geven maar het helpt wel in veel gevallen, en waarom je zegt zeker nooit de bbox rebooten, heb je daar dan een bepaalde reden voor? Het is wel zo dat je het rebooten van de bbox beter niet doet als de decoder nog opstaat.
Trouwens ik reboot mijn bbox niet bij problemen maar doe een reset bij problemen! 
Enfin, ieder doet wat hij niet laten kan en kiest uiteraard zelf of hij de toestellen wilt rebooten of te resetten. Je kunt het ook zo bekijken, als je alles gereset hebt en de problemen duiken nog steeds op dan heb je alles zelf geprobeerd om het probleem op te lossen en kan je niet meer zelf doen en ligt de bal in het kamp van PX om het verder tot een goed einde te brengen.

Reputatie 1

De internetbox (geen bbox) rebooten duurt langer en dan moet ik iedere keer achterin gaan en eerst andere zaken opzij zetten. Aan deze is ook mijn orbi wifi mesh router verbonden en deze moet dan terug opnieuw met de satellieten verbinding maken. De bbox had ik destijds op aanraden van een Proximus helpdeskmedewerker omgeruild toen ik zei dat ik fiber had en zei dat de v5c niet goed samenwerkt met de bbox maar wel met de internetbox

@barlette

Ok, ik begrijp dat het niet altijd evident is, maar wat ik bedoel is als een nieuw probleem opduikt je best het uiterste uit de kan haalt door de toestellen te resetten om het zelf eerst uit te vissen of het probleem op te lossen is door op die manier in te grijpen (Proximus zal tenslotte in eerste instantie dit ook vragen om het zo te proberen). Maar als het zelfde probleem niettegenstaande je alles gereset hebt opnieuw opduikt dan heeft het inderdaad nog weinig zin dit iedere keer te herhalen en is de volgende stap aan PX om het probleem op te lossen.

Nu van die internet box (bbox4) ipv een bbox3 dat zal niet de reden zijn van je probleem, ik werk nog altijd met een bbox3 en tot nu toe nog altijd geen problemen zelfs niet met een v7 decoder die iets gevoeliger is.

Ik weet niet hoe je decoder verbonden is, is die rechtstreeks verbonden met een utp kabel aan de Internet box (bbox4) of is die met nog tussenliggende apparatuur er aan verbonden. Indien dit het geval is zou je eens met een voorlopige (lange) netwerkkabel die decoder moeten kunnen verbinden rechtstreeks aan de bbox4 (door die kabel voorlopig over de grond te leggen als het niet anders kan).
Even terzijde: ik heb hier altijd een utp netwerkabel van 50m klaar liggen om zo’n test ook te kunnen uitvoeren indien er een probleem zich zou voordoen.

Reputatie 1

De tvbox is verbonden met utp kabel met een lanpoort op de internetbox. Heb ook al eens een andere lanpoort getest. Het vreemde is dat het een tijdje goed is gegaan dagen achtereen zonder dat hij vastliep. Wat ook veranderd is tegenover vroeger is dat destijds bij het vastlopen de decoder totaal niet meer reageerde op de remote je zag enkel het lampje knipperen als je een toets indrukte. Loopt de decoder nu vast kan je nog navigeren in de menu’s tv gids oproepen naar je opnames gaan maar er is geen live tv meer en wil je een opname starten gebeurt en niets. Na het rebooten is er terug live tv

Het is waarschijnlijk niet gemakkelijk om het praktisch uit te voeren van niks anders meer contact te laten maken met je Internet box dan uitsluitend en enkel en alleen de decoder!

Het kan uiteraard ook zijn dat de fout in de V5C zit of zijn voedingsadapter mss?

Nog iets dat ik ook ondervindt is dat de V5C trager reageert dan vroeger, maar vastlopen ivm met opnames en live TV heb ik nog niet voorgehad.
 

Reputatie 1

Klopt reageert hier ook merkelijk trager. Soms moeten we de decoder meerder malen herstarten want het gebeurt al eens dat de lijst van de opnames leeg blijft

@barlette

Nog dit ter bijkomende info: 
Er zijn er wel nog die melden dat hun decoder vastloopt zie

→ decoder V5 compact hangt of loopt vast of bevriest | Proximus Forum

Reageer