Vraag

Omruiling V5 voor V7C

  • 19 April 2024
  • 33 reacties
  • 572 Bekeken

@HadewychT

  1. Zou onze V5 decoder met harde schijf omgeruild kunnen worden voor een V7c decoder? Zo ja, ontvangen we dan ook een nieuwe Internet Box ter vervanging van de huidige bbox 3 en is deze laatstgenoemde vervanging gratis?
  2. Kan je bevestigen dat zowel de V5 decoder als bbox 3 dan niet meer retour gestuurd moeten worden?

33 reacties

In afwachting van het antwoord van   @HadewychT  kan ik alvast bevestigen dat ik een maand geleden mijn defecte bbox3 (Technicolor) van 10 jaar oud wel nog moest terugzenden.
Dat zal ondertussen wel niet veranderd zijn.
Volgens mij moet je de V5 niet meer teruggezonden. Bij de bevestiging van omruiling van je toestellen ontvang je alle nodige info over de levering en terugzending.

 

@rsca_rsca  

Je zal inderdaad moeten de bevestiging van een PX medewerker afwachten om 100% zeker te zijn want niet alle bbox3’s moeten teruggestuurd worden, hangt ervan af wat hun systeem uitspuwt als zij een vervanging invoeren!  maar de V5 ga je zeker niet meer moeten terugsturen.

@HadewychT

  1. Zou onze V5 decoder met harde schijf omgeruild kunnen worden voor een V7c decoder? Zo ja, ontvangen we dan ook een nieuwe Internet Box ter vervanging van de huidige bbox 3 en is deze laatstgenoemde vervanging gratis?
  2. Kan je bevestigen dat zowel de V5 decoder als bbox 3 dan niet meer retour gestuurd moeten worden?

 

@Martin Wil je daarmee dan zeggen dat terug zenden van een bbox gewoon een loterij is? 
Dat mogelijks (zie hoger)  een defecte bbox van 10 jaar oud wel moet teruggestuurd worden en (afhankelijk van de kansberekening) een meer recente en goed werkende niet noodzakelijk?

Ik stel dit alleen maar vast, op welk criteria dit gebeurt of beslist wordt is voor mij ook onbekend, net zoals er zijn die hun v5C moeten teugsturen en dan sommigen niet. Maar als hun systeem aangeeft dat je die moet terugsturen (of je retourlabels ontvangt) dan is het evident om die terug te sturen want anders volgt er nog een factuur!

Misschien kan @HadewychT of een andere PX-medewerker dit toelichten?

Reputatie 7
Badge +4

@rsca_rsca Je decoder kan zeker omgewisseld worden vermits de V5 uit roulatie gaat. Hierdoor moet deze ook niet meer teruggestuurd worden. Je b-box 3 moet wel terug gestuurd worden als deze omgeruild wordt. 

Je modem wordt niet automatisch mee omgewisseld. Ondervind je er problemen mee ? 

Als je deze wil omwisselen naar een internetbox moeten ook je wifi-boosters omgewisseld worden als je die gebruikt. Als er geen problemen zijn met je huidige modem is er wel een omruilkost van 49€

@rsca_rsca Je decoder kan zeker omgewisseld worden vermits de V5 uit roulatie gaat. Hierdoor moet deze ook niet meer teruggestuurd worden. Je b-box 3 moet wel terug gestuurd worden als deze omgeruild wordt. 

Je modem wordt niet automatisch mee omgewisseld. Ondervind je er problemen mee ? 

Als je deze wil omwisselen naar een internetbox moeten ook je wifi-boosters omgewisseld worden als je die gebruikt. Als er geen problemen zijn met je huidige modem is er wel een omruilkost van 49€

 

@HadewychT

De b-box 3 doet het nog heel goed, maar die moet dan niet omgeruild worden. Het wisselen van de decoder V5 mag wel voor een V7c als dat kan (de laatste nieuwe). Is hier dan een omruilkost van 49 euro aan verbonden?

Reputatie 7
Badge +4

@rsca_rsca De V5 wordt gratis vervangen door een V7. Als je graag een V7c wil, is dit wel betalend (49€). 

@rsca_rsca De V5 wordt gratis vervangen door een V7. Als je graag een V7c wil, is dit wel betalend (49€). 

@HadewychT  Graag de V7c voor de eenmalige omruilingskost van 49 euro. Kan dat?

@rsca_rsca De V5 wordt gratis vervangen door een V7. Als je graag een V7c wil, is dit wel betalend (49€). 

@HadewychT  Graag de V7c voor de eenmalige omruilingskost van 49 euro. Kan dat?

@HeidiE @HadewychT 

Kan iemand van jullie bovenstaande in orde maken? 😊 Dus graag een V7c.

@rsca_rsca De V5 wordt gratis vervangen door een V7. Als je graag een V7c wil, is dit wel betalend (49€). 

@HadewychT  Graag de V7c voor de eenmalige omruilingskost van 49 euro. Kan dat?

@HeidiE @HadewychT 

Kan iemand van jullie bovenstaande in orde maken? 😊 Dus graag een V7c.

@HeidiE  @tina.b  @HadewychT 

Er blijkt een V7 en geen V7c onderweg te zijn. Kan dat? Bestelnummer aan “Ticket” toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca

ja dat lijkt me ook :-(

ik kijk na wie het order heeft ingeleid en wat er is gebeurd.

Heb je met de klantendienst gebeld?

als je de v7 niet wenst, kan je de bestelling weigeren en laten terugsturen.

als de verzending terug binnen is, kunnen we een ander toestel inleiden.

Excuses voor het ongemak

groeten

Tina

 

@tina.b

Kan ik het ook aannemen en van jullie een retourlabel ontvangen om dan terug te sturen? Want ik had, zoals eerder vermeld, liever een V7c ontvangen. Die V7c zal wellicht pas kunnen als het andere terug is omdat blijkbaar meerdere orders tegelijk niet mogelijk zijn.

Als ik de V7 besluit te houden, is de omruilingskost gratis en wordt er geen 49 euro aangerekend?

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca 

er staat nu geen kost bij vermeld voor de omruiling…

het retourlabel voor opzeg en ander toestel kunnen we pas aanmaken als die V7 goed ontvangen is en order is afgewerkt.

kies maar wat je wil doen… 

groeten

Tina

@rsca_rsca

er staat nu geen kost bij vermeld voor de omruiling…

het retourlabel voor opzeg en ander toestel kunnen we pas aanmaken als die V7 goed ontvangen is en order is afgewerkt.

kies maar wat je wil doen… 

groeten

Tina

@tina.b  @HadewychT 

Om verdere rompslomp te vermijden zal ik de V7 dan houden als dat goed is.

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca 

ok!

we horen het wel als er nieuwe actie nodig is. :-)

groetjes

Tina

Morgen (woensdag) zou de V7 geleverd worden. In MyProximus staat op dit moment nog steeds:

Van bpost en/of Proximus op dit moment nog geen track & trace ontvangen.

Reputatie 3
Badge +1

Bpost paar dagen zitten staken, mijn pakjes zijn ook achteruit. 

 

@Andy_043

Hier voorlopig geen updates.

@tina.b 

Is er een track & tracecode beschikbaar?

Inmiddels track en trace ontvangen.

@HeidiE

Nu ben ik toch weer aan het nadenken om naar een V7c te gaan. Klopt het dat als de V7 vandaag geleverd wordt morgen eventueel pas een omwisseling naar V7c aangevraagd kan worden?

Mits omruilingskost 49 euro. De V7 zou gratis zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @rsca_rsca de omruiling kan pas als het order volledig is afgewerkt, dit kan soms enkele dagen duren. Best vraag je maandag om een update!

@HeidiE  @tina.b  @Luc.M 

Tot op heden kan er geen V7c decoder aangevraagd worden. Het systeem zegt dat het “niet mogelijk” is. Hopelijk kan het vanaf komende maandag wel. Zie casenummer bij “Ticket” of misschien dat een van de moderatoren op het forum dit sneller in orde kan krijgen en dat het casenummer afgesloten kan worden. Dus graag een V7c Wi-Fi Android decoder en een retourlabel om de V7 Android decoder retour te sturen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @rsca_rsca dossier 54463520 is in behandeling, onze diensten houden je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca Er is gebleken dat u niet de juiste modem hebt voor de V7C.U heeft de B-box3 en geen Bbox3V+  .Wenst u nog over te gaan naar de V7C.Is er een reden waarom u de V7C wenst ipv V7.Groetjes,Joel

Reageer