Vraag

omruilen v7 naar v6 - ongelooflijke chaos

  • 16 February 2023
  • 35 reacties
  • 587 Bekeken

Ongeveer twee weken geleden maar weer eens gebeld naar Proximus. V7 decoder valt om de andere dag uit en dat zijn we nu echt beu. Medewerker constateert dat decoder kapot is en zal nieuwe sturen. We ontvangen idd een “nieuwe”  V7 decoder, verpakt in een doos, zonder iets erbij, ook geen retour label (nr 1) Teruggebeld, want omdat we al sinds jaar en dag alleen maar problemen met de V7 hebben, vragen we of Proximus een andere heeft. Medewerker zegt dat ze een V6 zal sturen, want daar zijn minder problemen mee. We ontvangen weer een “nieuwe” V7, in een doos zonder retour label of iets anders erbij (nr 2). Nog maar eens gebeld. Nu ontvangen we echt een nieuwe,  een V6 zoals eerder beloofd, maar zonder retour label (nr 3). Dan krijgen we een bericht van bpost: ons pakje van Proximus ligt klaar om af te halen voor een bepaalde datum. Naar postkantoor: niets gevonden.  En tot onze schrik ontvangen we van Proximus een brief met een opsomming van het nieuwe materiaal dat we “besteld” zouden hebben:  42 x (!!!) een TV box ,  17 x (!!!) een modem, 1 x internet box  en 1 x een wifi booster.  Hierbij een brief die een andere materiaal opsomming bevat met het bericht dat dit materiaal binnen 3 weken teruggestuurd moet worden , anders rekent Proximus 149 euro per decoder en 99 euro per modem aan. Met behulp van deze keer heel vriendelijke en behulpzame Proximus medewerker vandaag de V6 geïnstalleerd.  De ontvangen brief van Proximus met opsomming van mijn zg. bestelling vermeld en gevraagd wat ik hiermee moet doen. Medewerker kan hiervan niets terugvinden en raadt aan om brief te negeren en vooral mijn komende afrekeningen goed in het oog te houden. Dat zal ik maar doen, want Proximus heeft mij al eens afgesloten omdat ik mijn rekening zg. niet betaald had. Na bewijs van betaling werd ik terug aangesloten. Ik vrees dus nu voor mijn volgende afrekeningen. Vanmiddag 3 decoders teruggebracht naar bpost. Bpost stuurt de 3 decoders in één pakket terug naar Charleroi. Ik zal het bewijs van bpost alvast maar goed bewaren. Hoe is een dergelijke chaos in godsnaam mogelijk? Mogen de klanten van Proximus dan helemaal geen service meer verwachten?


35 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@Joanne68 Het niet moeten betalen zijn dingen die wij niet kunnen beloven want dat hangt af van wat de technieker ondervind. Ligt de fout bij proximus is het gratis maar ligt het aan iets in de woning ofzo dan kan het wel kosten met zich meebrengen. Voor een afspraak geeft u best een paar voorstellen want als ik in de agenda kijk kunnen die momenten die ik zou geven een uur later geboekt zijn bv.

Dan moet er inderdaad maar een technicus komen om om te zien wat het probleem is.  Dan kan hij ook een nieuwe V7 plaatsen want de V6 die we nu hebben werkt ook niet goed. Ik stel voor 7, 8, 9 of 10 maart aanstaande. 

Reputatie 7
Badge +4

@Joanne68 Ik heb een afspraak geboekt voor nu donderdag tussen 8 en 12.30u. Als dit niet past kan u dit zelf aanpassen via My Proximus of ons telefonisch contacteren op 080022800. 

Hallo Hadewych

Bedoel je dat je op donderdag  2 maart die afspraak hebt geboekt? Dat is okay voor ons. Maar kun je me aub eens laten weten wat ik moet doen zodat proximus mij op mijn gsm nummer contracteert in plaats van het gsm nummer van mijn echtgenoot?  Alvast dank daarvoor 

Reputatie 7
Badge +4

@Joanne68 Het is inderdaad nu donderdag 2 maart dat ik de afspraak geboekt heb.

Ik kan dat nr voor je aanpassen. Heb je dan liefst dat we je contacteren op het nr dat eindigt op -32 of -91 ? 

Idd op mijn nummer dat eindigt op 91. En nog een vraagje: neemt  de technicus dan ook een nieuwe  V7 mee? Want we hebben  nu een V6.

Reputatie 5
Badge +2

@Joanne68 Onze technieker komt om een technisch probleem op te lossen. Als het noodzakelijk is, zal de technieker de decoder omruilen naar hetzelfde type. Voor een omruiling naar een nieuwer type kun je dit beter aan onze commerciële dienst vragen wegens het niet om een defect gaat dan.

Donderdag is de, heel vriendelijke, behulpzame en geduldige technicus gekomen, met een nieuwe V7. Toen hij wegging werkte alles. Vrijdagochtend, weer hetzelfde probleem; geen verbinding, decoder werkt niet. Zelf de gekende procedure gevolgd (kan ik ondertussen met mijn ogen dicht). Werkt niet. Dus Proximus maar weer gebeld. Alweer een vriendelijke, behulpzame en geduldige technicus aan de lijn gehad, die alles gereset heeft en samen met mij ALLE aansluitingen heeft gecontroleerd. Alles werkt weer. En dan, opeens,  ‘s middags , werkt alles behalve op de meeste kanalen in de tv gids: “geen informatie”. Proximus maar weer gebeld. Alweer een vriendelijke, behulpzame en geduldige technicus aan de lijn gehad, die alles gereset heeft en geholpen heeft de tv en de afstandsbediening weer in te stellen. TV dan de rest van de dag uit voorzorg maar in standby laten staan. En over de technici met wie wij donderdag en vrijdag contact gehad hebben alleen maar positiefs te melden. Vanochtend start de tv, maar nu weer op de meeste kanalen in de tv gids: “geen informatie”. Wat nu? Nog maar eens bellen? Heb ik geen zin meer in. Heeft iemand op dit forum misschien een oplossing? Of moeten wij er gewoon maar mee leven? Ondanks het feit dat wij wel  altijd braaf ons dure abo van Proximus betalen.

Reputatie 7
Badge +5

@Joanne68 Ik heb een interventie voor je ingeboekt op donderdag 09/03 tussen 08.00 en 12.30.

Indien dit niet voor je past kan je je afspraak verzetten via je MyProximus account.

Hallo Daisy.  Dat is heel vriendelijk van je. Maar ik heb helemaal niet om een technicus gevraagd.  Ik heb die afspraak dan ook maar geannuleerd.  Groetjes.  Joanne Hendriks 

 

Reageer