Nieuwe TV Box V7C die nog krachtiger, compacter en energiezuiniger is

  • 13 March 2024
  • 68 reacties
  • 2936 Bekeken


Toon eerste bericht

68 reacties

Nog een vraagje, want ik zie het al opduiken dat de v7c niet beter presteert bij gebrek aan goede (wifi) verbinding.

De v7c ondersteunt wifi6 en zou de booster onnodig maken, klopt dat?

En zo ja, welke b-box modellen ondersteunen wifi6?

Maar dan wel via booster waarschijnlijk

En of dat dan beter is en een v7c omruil rechtvaardigt? Want dat was de bedoeling van mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie De V7c heeft inderdaad een ingebouwde wifi-ontvanger die de booster overbodig maakt om je decoder draadloos aan te sluiten. Dit kan zowel op de B-box 3V+ als de internetbox. Enkel de internetbox (+) ondersteunt wifi 6. 

Je kan de V7c ook nog altijd via LAN aansluiten natuurlijk. 

Het heeft inderdaad geen zin om je V7 te vervangen door een V7c als die nog goed werkt. 

Reputatie 3
Badge +1

Bij mij zit praktisch alles aangesloten via utp.

Ooit zei ik yes; alles draadloos maar utp was beter,  betere stabiliteit daarmee is toch terug alles utp. 

 

Heeft er al iemand in een proxi shop zelf kunnen vragen of je al de nieuwe box kan meekrijgen? 

@Mutlie De V7c heeft inderdaad een ingebouwde wifi-ontvanger die de booster overbodig maakt om je decoder draadloos aan te sluiten. Dit kan zowel op de B-box 3V+ als de internetbox. Enkel de internetbox (+) ondersteunt wifi 6. 

Je kan de V7c ook nog altijd via LAN aansluiten natuurlijk. 

Het heeft inderdaad geen zin om je V7 te vervangen door een V7c als die nog goed werkt. 

Maar dat laatste gaat net gebeuren (mijn 2cts)

En mensen met een goed werkende bb3 met booster kunnen gaan denken dat ze zomaar wifi6 ondersteuning krijgen die de booster overbodig maakt.

De booster zal in veel gevallen niet overbodig zijn want velen hebben deze wifi booster niet alleen nodig om de decoder draadloos te kunnen aansluiten maar ook omdat de wifi te zwak is dus zal de V7C deze wifi booster niet kunnen uitsluiten. 

Precies dat probeer ik nu al de hele tijd over te brengen!

Voor al diegenen die de booster als station gebruiken om een decoder aan te sluiten is het wel een goede oplossing want dan sluiten ze niet alleen een booster uit maar ook in geval ze deze booster moeten huren ook nog eens de huur per maand.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb besloten om toch de nieuwe decoder niet te nemen. Eens goed zitten brainstormen enz… Er zit idd bitter weinig verschil in tussen beide decoders en vroeg of laat zullen ze die wel gratis geven dan, dus ik wacht wel effe.
En ik heb zelf wat bekeken op mijne V7 box en ik heb daar de eco stand uitgezet, dat helpt alvast een klein stukje.
Ik ga wachten als de V8 uit is binnen x tal jaar zeker dat dat zal zijn? Zal dan aanschaffen.
Alleeja, als ik ondertussen niet bij telenet zit want ik zit met het grote probleem dat ik fiber nog niet heb en er is zelfs nog 0,00 sprake van ook, een ramp is het.
 

Reputatie 7
Badge +2

Ik vind het erg dat je als je al 10 jaar klant bent en je decoder stuk gaat (V5) deze omgeruild wordt naar een V5c, terwijl er al nieuwere decoders mee gegeven worden aan nieuwe klanten. Dat was eind vorig jaar.

Deze V7c zou trouwens een goede oplossing zijn voor ons probleem: de lijn komt binnen op een plek die te ver staat van de decoder. Onze wifi booster moeten we dus telkens verplaatsen van de bureau naar de living als we de decoder willen gebruiken. Anders moeten we bijbetalen voor een booster. Dat is al te gek want dat is weer eens extra huur per maand.

Het is al duur genoeg want ik betaal nu al 119.98EUR per maand. Internet fiber, TV basic, vaste lijn en 2 GSMs). De TV optie eruit halen om bvb te kijken via de websites van de zenders is geen optie, want dan moet ik de vaste lijn apart betalen en dat is duurder. De vaste lijn is nodig omdat er slechte GSM ontvangst is in mijn appartement. De packs beantwoorden dus niet zo goed aan onze behoeften. En als je dan achteraan blijft staan wanneer een decoder stuk gaat om toch weer een oudere te krijgen, dan word ik echt wel boos.

 

Er zijn er nu wel al die een V7c decoder als omruiling voor een defecte decoder gekregen hebben, maar als je wilt omruilen als die niet defect is dan moet er een omruilkost van 49€ betaalde worden. Mss zal die omruilkost binnenkort ook wel wegvallen want ik denk dat dit juist gevraagd wordt juist om te vermijden dat nu direct massaal iedereen zal zijn decoder willen omruilen voor die V7c (zelfs die met een V7 decoder)!

Pas op,  als de wifi niet sterk genoeg binnenkomt op de plek waar je V7c zou staan dan zal je toch nog een booster nodig hebben tussenin om er voor te zorgen dat de V7c genoeg wifi signaal ontvangt!

Bijkomende info van een Fr PX medewerker:
"Enkele kleine verduidelijkingen: 
Allereerst, de commerciële uitwisseling, dat wil zeggen als u al een andere decoder heeft dan de nieuwe en u wilt deze wijzigen, zal pas mogelijk zijn vanaf 28 maart.
Daarnaast zal de uitwisseling van de V7 naar de V7c altijd betalend zijn, zelfs als u voorwaarden heeft met betrekking tot de bundels (actieve Disney+ of All Stars-opties in uw producten)

Toch  een vraag bij deze.

Kan de nieuwe TV box verbinding maken met elk wifi  netwerk of moet dit specifiek de wifi van de bbox of internetbox zijn?

Mvg 

Artie

 

 

Of je nu een nieuwe V7c decoder via wifi aansluit of een V7 decoder via wifi (wifi booster) aansluit dat maakt geen verschil uit. 

Je kan de V7/V7c achter een eigen router aansluiten zoals hier beschreven wordt kan het wel nodig zijn om de decoder eens achter de internet box te hangen om de decoder terug werkende te krijgen .

Reputatie 1
Badge

Er zijn er nu wel al die een V7c decoder als omruiling voor een defecte decoder gekregen hebben, maar als je wilt omruilen als die niet defect is dan moet er een omruilkost van 49€ betaalde worden. Mss zal die omruilkost binnenkort ook wel wegvallen want ik denk dat dit juist gevraagd wordt juist om te vermijden dat nu direct massaal iedereen zal zijn decoder willen omruilen voor die V7c (zelfs die met een V7 decoder)!

Pas op,  als de wifi niet sterk genoeg binnenkomt op de plek waar je V7c zou staan dan zal je toch nog een booster nodig hebben tussenin om er voor te zorgen dat de V7c genoeg wifi signaal ontvangt!

Bijkomende info van een Fr PX medewerker:
"Enkele kleine verduidelijkingen: 
Allereerst, de commerciële uitwisseling, dat wil zeggen als u al een andere decoder heeft dan de nieuwe en u wilt deze wijzigen, zal pas mogelijk zijn vanaf 28 maart.
Daarnaast zal de uitwisseling van de V7 naar de V7c altijd betalend zijn, zelfs als u voorwaarden heeft met betrekking tot de bundels (actieve Disney+ of All Stars-opties in uw producten)

Gratis swap of niet als je Disney+ hebt ? Ik zie van wel in deze post:

Nieuwe TVbox | Proximus Forum

 

 

Reputatie 2
Badge

Gaat de nieuwe wifibox wel Netflix 5.1 audio doorgeven? Iemand al ervaring mee?

Er is op dit gebied geen enkel verschil tussen de v7 en v7c.

Reputatie 2
Badge

Er is op dit gebied geen enkel verschil tussen de v7 en v7c.

Dan is dit een gemiste kans van proximus.

@pinophai

Normaal staat je audio instelling ingesteld als volgt (best eens controleren):

V 7 Decoder Ga naar instellingen:
Instellingen toestel
Apparaat voorkeuren
Weegave en geluid
Geavanceerde geluidsinstellingen
optie automatisch gerapporteerde indelingen  staat standaard actief

Een PX moderator kan mss meer info geven ivm met het probleem Netflix 5.1 audio weergave op je V7 decoder.

PS: hier heeft iemand ook dit probleem beschreven en hoe het evt op te lossen is :

Decodeur V7 - Netflix ne propose pas piste 5.1 | Proximus Fr.Forum

Reputatie 2
Badge

@pinophai

Normaal staat je audio instelling ingesteld als volgt (best eens controleren):

V 7 Decoder Ga naar instellingen:
Instellingen toestel
Apparaat voorkeuren
Weegave en geluid
Geavanceerde geluidsinstellingen
optie automatisch gerapporteerde indelingen  staat standaard actief

Een PX moderator kan mss meer info geven ivm met het probleem Netflix 5.1 audio weergave op je V7 decoder.

PS: hier heeft iemand ook dit probleem beschreven en hoe het evt op te lossen is :

Decodeur V7 - Netflix ne propose pas piste 5.1 | Proximus Fr.Forum

Bij mij staat daar enkel “Gamemode toestaan” en is ON

@pinophai

Normaal staat je audio instelling ingesteld als volgt (best eens controleren):

V 7 Decoder Ga naar instellingen:
Instellingen toestel
Apparaat voorkeuren
Weegave en geluid
Geavanceerde geluidsinstellingen
optie automatisch gerapporteerde indelingen  staat standaard actief

Een PX moderator kan mss meer info geven ivm met het probleem Netflix 5.1 audio weergave op je V7 decoder.

PS: hier heeft iemand ook dit probleem beschreven en hoe het evt op te lossen is :

Decodeur V7 - Netflix ne propose pas piste 5.1 | Proximus Fr.Forum

Bij mij staat daar enkel “Gamemode toestaan” en is ON

@pinophai  was een tussenstap vergeten :

V 7 Decoder Ga naar instellingen:
Instellingen toestel > OK
Apparaat voorkeuren > OK
Weegave en geluid > OK
Geavanceerde geluidsinstellingen > OK
Indeling selecteren > OK
automatisch gerapporteerde indelingen  > OK

Maar het is niet zeker dat het zal helpen want het kan ook aan de HDMI handshaking liggen met je TV zoals uitgelegd hier > Decodeur V7 - Netflix ne propose pas piste 5.1 | Proximus Fr.Forum

Een fijn Paasweekend.

 

Reputatie 3
Badge +1

Beste Martin,

Kan jij mij soms vertellen waarvoor het geheugenkaart poortje op de zijkant dient en wat je er mee kan doen, het zou prachtig zijn mocht je het kunnen gebruiken om er films enz. op te zetten die je langer bij wilt houden? M.v.g. Lieve

Het antwoord zal kort zijn. Niets.
Proximus zal dat poortje niet activeren voor de gebruiker en zeker niet om films e.d. te bewaren. (copyright)

@Godelieve.van.landeghem 

Er zijn er die hem gebruiken om een toestel mee op te laden.

Reputatie 3
Badge +1

Is die nieuwste software er al op de v7c? 

Reputatie 3
Badge +1

Jammer, zou een mooie oplossing zijn voor de opnames die nu plots zonder verwittiging verdwijnen, met de vorige box werd je tenminste nog verwittigd wanneer het werd verwijdert, ik heb al enkele malen gezocht waar je de datum/moment van verwijdering kan zien bij een opnamen maar vind het nergens terug. bedankt voor de reactie Patrick, M.v.g. Lieve

Reageer