Nieuwe TV Box V7C die nog krachtiger, compacter en energiezuiniger is

  • 13 March 2024
  • 82 reacties
  • 4556 Bekeken

Vanaf 15 maart start Proximus geleidelijk met de verdeling van een gloednieuwe TV Box. De nieuwe box staat garant voor een nog betere gebruikservaring en bevat enkele belangrijke nieuwigheden, zoals de geïntegreerde wifi 6-technologie. Hij verbruikt bovendien zo'n 20 tot 40% minder energie.

Krachtige en energiezuinige box, met geïntegreerde wifi 6-technologie

De nieuwe box is compacter en nog performanter dan zijn voorgangers, door de krachtigere hardware. Het RAM-geheugen van 3 GB, de integratie van de laatste chiptechnologie en de nieuwste versie van het Androidbesturingssysteem resulteren in vloeiender wisselen tussen applicaties en over het algemeen in een aangenamere en betere gebruikerservaring.

Het toestel is bovendien gemaakt uit gerecycleerd plastic en is zo'n 40% kleiner dan zijn voorgangers, waardoor hij ook minder plastic bevat, het transport efficiënter en milieuvriendelijker wordt, en het energieverbruik lager ligt. Met een vermogen van 12W verbruikt de TV Box, afhankelijk van het gebruikspatroon, zo'n 20 tot 40% minder elektriciteit. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voordeliger voor de portemonnee van de klant.

Verder bevat het toestel geïntegreerde wifi 6-technologie. Dankzij die nieuwe optie kan de klant ervoor kiezen het toestel draadloos te verbinden met zijn of haar thuisnetwerk, zonder externe booster. Voor een optimale en stabiele tv-ervaring blijft een bekabelde verbinding wel aangeraden.

Praktisch: geleidelijke uitfasering van oudere modellen

De nieuwe TV Box wordt vanaf 15 maart geleidelijk verdeeld. In eerste instantie gebeurt dat voor nieuwe aansluitingen, maar gaandeweg zullen ook oudere modellen bij bestaande klanten gratis worden vervangen door het nieuwste model. Dit is een geleidelijk proces; klanten worden individueel geïnformeerd over de 'swap'.

*Er is een eenmalige omruilkost van €49 voor wij zijn decoder wil omruilen. 

Wie niet kan wachten en meteen wil genieten van de allernieuwste en krachtigste TV Box, kan dit – mits betaling van een omruilkost – aanvragen via het Pickx-menu op zijn tv-toestel, de klantendienst of in één van de Proximus-shops.

*De éénmalige omruilkost valt weg als je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports of Disney+.

Als je al een Android TV Box hebt, raden we niet aan om deze te wisselen naar de Android TV Box met wifi. Onze Android TV Box is nog nieuw.  Maar voor degenen die dat wel willen: het kan. De éénmalige omruilkost valt echter niet weg in dit geval.

Een nieuw tv-platform in de backend voor een nóg betere ervaring

Ook achter de schermen werkt Proximus onophoudelijk aan het verbeteren van de kijkervaring. Zo start het binnenkort met de transformatie naar een nieuw tv-platform in de backend. Het nieuwe platform is moderner, flexibeler en meer toekomstbestendig, en brengt verschillende concrete verbeteringen voor de klant met zich mee. Wie bijvoorbeeld thuis een opgenomen programma begint te kijken, zal dat later ergens anders op de gsm of tablet kunnen hervatten. In de toekomst zullen klanten ook een profiel kunnen aanmaken voor elke kijker, voor een meer gepersonaliseerde ervaring.

Momenteel zit het tv-platform nog in een testfase. Binnenkort worden nieuwe klanten automatisch op het nieuwe platform geconnecteerd. Voor bestaande klanten zal de migratie naar het nieuwe platform geleidelijk aan gebeuren. Het volledige proces zal ongeveer 2 jaar duren.

De nieuwe TV Box is de krachtigste en meest performante box die we ooit hebben uitgebracht, volledig in lijn met onze positionering als premium brand. Daarnaast hielden we bij de ontwikkeling van deze nieuwe box ook rekening met het milieu: met zijn kleiner formaat, gerecycleerd plastic en lager energieverbruik zorgt de TV Box ook op dat vlak voor vooruitgang. Tegelijkertijd blijven we investeren in ons tv-platform, om onze klanten een naadloze kijkervaring te bieden op al hun schermen.

______________________________________________________________

Jim Casteele Consumer Market Lead

  •  15 maart 2024: HadewychT PX Community Manager
    Het klopt inderdaad dat dit tegen betaling (49€) mogelijk zal zijn vanaf 28 maart
    als je een goed werkende decoder door dit model wilt vervangen. 

  • Energieverbruik van de verschillende decoders  & hier
  •  

82 reacties

Zoals aangegeven door PX, raden ze natuurlijk nog altijd aan van best de v7c te verbinden via een utp kabel indien mogelijk (wat ook logisch is trouwens) , maar voor diegenen die nu  niet anders kunnen dan via een wifi booster te werken, omdat de de modem bv. in een ander kamer staat, dan sparen ze een wifi booster uit aangezien da v7c direct via wifi kan verbinden. 

De internet box (bbox4) ondersteunt wifi-6,  maar zelfs al heb je een bbox3 dan kan de v7c ook verbinding maken via wifi via deze bbox3.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Inderdaad. Het is niet de bedoeling dat er geen boosters meer gebruikt gaan worden. Ze zullen nog altijd nodig zijn als versterker voor de wifi in sommige huizen. Het is enkel voor het aansluiten van de decoder zelf dan dat er geen aparte booster meer nodig zal zijn. 

Het heeft inderdaad geen zin om je V7 te vervangen door een V7c als die nog goed werkt. 

Maar dat laatste gaat net gebeuren (mijn 2cts)

Vandaar dat ik ook al op verschillende posts van mensen die de V7 willen omruilen, geantwoord heb dat dit niet de bedoeling is en niet veel meerwaarde heeft. 

Reputatie 3
Badge +1

Wij slagen er toch altijd gemakkelijk in om onze opnames (momenteel 42 of 43) binnen de 60 dagen te bekijken.
Ik zie niet in waarom dat  niet zou lukken, tenzij je er de voorkeur aan geeft een boek te lezen uiteraard. Een kwestie van prioriteiten. Maar dan is de vraag: waarom nog opnemen?

Ik neem alles op omdat ik dan kan kijken wanneer ik wil en die reclame kan doorspoelen.
Die box is ook vlotter en sneller dan de V7.
 

@HadewychT @GeertC 

Misschien kan de suggestie doorgegeven worden voor de V7/V7c dat de “laatste kans”-opnames duidelijker zichtbaar zijn als zijnde opnames die bijna verwijderd zullen worden.

Met de V7 nu heb ik niet veel problemen behalve dat die wat traag is en soms gebeurt het eens dat er zo ne cirkel komt en ik moet wachten. Daarmee, ne snellere decoder kan een verschil maken.

Ja, maar het zal uiteindelijk de zwakste schakel zijn die zal wringen (lees het signaal, de verbinding, ...) en het dus goed mogelijk zal zijn dat de decoder zo snel is als de weerlicht maar  toch geen meerwaarde zal hebben

Ik ben ook benieuwd en veronderstel dat het waarschijnlijk weer € 49 zal zijn zoals in het begin dat de V7 beschikbaar kwam.

Ook zal het nieuw TV platform zorgen dat alles wat vlotter kan verlopen.

Vanaf morgen 15 maart 2024, zou je de omruilkost toch moeten kunnen terugvinden waarvoor je terecht kan bij de Proximus-shops, de -klantendienst of bij het Pickx-menu op je tv.

 

Ben benieuwd dan.
 :)
 

 

Reputatie 3
Badge +1

Met de V7 nu heb ik niet veel problemen behalve dat die wat traag is en soms gebeurt het eens dat er zo ne cirkel komt en ik moet wachten. Daarmee, ne snellere decoder kan een verschil maken.

Ja, maar het zal uiteindelijk de zwakste schakel zijn die zal wringen (lees het signaal, de verbinding, ...) en het dus goed mogelijk zal zijn dat de decoder zo snel is als de weerlicht maar  toch geen meerwaarde zal hebben

 

Ik waag het er op.
 

Stel dat je bbox nu in de garage staat waar PX lijn toekomt en je hebt een v7 decoder staan in je living , maar  er ligt geen netwerkkabel vanuit je garage naar de living,  dan gebruik je hiervoor een wifi booster die je in de living bij je decoder en TV zet, om met een utp kabel je decoder met de booster te verbinden. Nu wil je bv de V7 vervangen door een v7c, dan heb je die booster niet meer nodig aangezien de V7c net zoals je booster een wifi verbinding kan maken met je bbox. 
Maar als je V7 decoder nu goed werkt (zoals het bij het geval is) dan heb je niet direct noodzakelijk een V7c vandoen.

Dat is wel verwarrend inderdaad want er staat oude TV box omruilen naar een nieuwe 

  1. Wat valt er onder de noemer “oude TV box” wordt de V7 decoder ook als een oude TV box beschouwd  of alleen de V6/v5 /v5c (evt de V4 ) ,  want zie ook punt 2. hieronder
  2. Bestellen via de Shop op je decoder gaat al niet op de V7 decoder.

Dus zou het heel nuttig zijn dan dat hier een PX Moderator uitsluitsel geeft zodat er geen verwarring kan bestaan!

 

Inderdaad bij mij stond dit vermeld op de factuur van april (2024)

Wel nog met de V5 (decoder met harde schijf)

Reputatie 6
Badge +3

Op de v5c kan je vroeger opgenomen en op lange termijn bewaard nog een tijdje bekijken (1 jaar) denk ik 

Nieuwe lange termijn kan je niet meer toevoegen.

 

 

In alle geval , ik heb nu een v7c.

100x beter

- snelheid : snelle reactie op commando's 

- beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.

- ook in Eco modus is opstart snel genoeg

 

Het verlies op lange termijn is hierdoor helemaal niet erg. 

Het waren bij mij sowieso films die toch ieder jaar herhaald worden of op Netflix ook te vinden zijn 

 

Reputatie 6
Badge +3

Op de v5c kan je vroeger opgenomen en op lange termijn bewaard nog een tijdje bekijken (1 jaar) denk ik 

Nieuwe lange termijn kan je niet meer toevoegen.

 

 

In alle geval , ik heb nu een v7c.

100x beter

- snelheid : snelle reactie op commando's 

- beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.

- ook in Eco modus is opstart snel genoeg

 

Het verlies op lange termijn is hierdoor helemaal niet erg. 

Het waren bij mij sowieso films die toch ieder jaar herhaald worden of op Netflix ook te vinden zijn 

 

- makkelijker doorspoelen en terugspoelen (en blokkeert niet elke dag zoals de v5c)

- betere indeling van het menu.

Reputatie 4

Ik lees hier: In alle geval , ik heb nu een v7c.100x beter- snelheid : snelle reactie op commando's - beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.- ook in Eco modus is opstart snel genoeg.

Dan wordt het ook eens tijd om vanaf september de v7c te verdelen onder de kijkers met een V7. Ik merk al op dat de V7 trager opstart, ik zie een zwart scherm met een rode cirkel soms die maar blijft draaien tijdens het opstarten, dat mag voor €145 per maand, wel wat sneller!

Dus conclusie, Proximus, verdeel gewoon die V7c voor wie hem nog niet heeft onder de abonnee’s, €145 per maand per klant, is ook mooi verdiend.

Reputatie 2
Badge

En het nut voor de doorsnee gebruiker van zowel het één als het ander?

Met een mini toetsenbord kan je sneller en makkelijker tekst ingeven

 

Reputatie 3
Badge +1

Ook al zijn de verschillen klein tussen de V7 en V7c, ik hou er toch van dat alles wat sneller en soepeler gaat. 

Tot nu toe gaat alles goed.

Enige ik voor heb en was met de V7 ook zo is dat netflix en disney niet vloeiend werken hier. Maar ik heb gelukkig een tv die het goed afspeelt en een goede mediaplayer die het ook goed afspeelt.

Wel raar dat de tv box dat niet vloeiend wil afspelen? Heb geen idee aan wat het ligt.

Youtube werkt dachtk wel goed, moetk effe verder bekijken maar leek oke te zijn. 

 

Voor de rest toch geene spijt van dat ik voor de V7c ben gegaan, de snelheid maakt het gewoon nog wat leuker. 

Ter info: ik lees hier het volgende 

De beschikbaarheid van jouw opnames verandertVanaf 11 juni 2024 worden nieuwe opnames standaard 60 dagen bewaard. Programma's langer bewaren dan 60 dagen zal niet meer mogelijk zijn. Opnames gemaakt vóór 11 juni 2024 om langer dan 60 dagen te bewaren, blijven beschikbaar tot maximaal 30 juni 2025.

 

Reputatie 3
Badge +1

Nog even merciekes zeggen aan iedereen die gereageerd heeft op mijn berichten! 😀 

Hier ook een paar maanden de v7 in gebruik. Als je hier eens rond leest vind je toch nog veel klachten en verbeterpunten mbt de v7.

Stel de v7c is ook bijlange ook nog niet foutloo en introduceert nieuwe fouten terwijl de oude er nog niet uit zijn, je bent misschien nog blij met je v7 😁

Reputatie 3
Badge +1

v7 en v7 mini hebben weinig verschillen, enkel wat meer power en geheugen en mogelijkheid om met wifi te verbinden. menu en gebruik is identiek met die van de gewone v7.

Jammer, zou een mooie oplossing zijn voor de opnames die nu plots zonder verwittiging verdwijnen, met de vorige box werd je tenminste nog verwittigd wanneer het werd verwijdert, ik heb al enkele malen gezocht waar je de datum/moment van verwijdering kan zien bij een opnamen maar vind het nergens terug. bedankt voor de reactie Patrick, M.v.g. Lieve

Idd, heb er ook achter liggen zoeken. Heel vervelend dat je geen melding meer krijgt v opnames die binnenkort verdwijnen. 
 

Kan je nog opnames langer bewaren ?? Vind het nergens terug.

de tips via instellingen zijn een lachertje, weinig en veel nuttige info krijg je niet.

Nee met de v7(c) decoder kun je geen opnames langer bewaren.

Is het correct dat de klanten met de oudste decoder modellen het “eerste” aan de beurt komen voor een omruiling naar de V7c?

Is het correct dat de klanten met de oudste decoder modellen het “eerste” aan de beurt komen voor een omruiling naar de V7c?

Lijkt me meest logisch

Is inderdaad een beetje te vergelijken met V5 en V5 mini  en als je nu met de V7 decoder geen problemen ondervindt zal je er ook wel geen ondervinden met de V7c ;-)

Ik ben meer benieuwd in hun toekomstplan met de v8.

Maar het zijn net de klanten met de oudste decoders die de v7c zullen ontvangen en mogelijks wel problemen ondervinden. Topics genoeg hier over v7-issues en dat zoveel jaar na de introductie.

 

In feite zouden het niet altijd deze met de oudste decoder alleen mogen zijn, want je kunt evengoed miserie hebben met een recentere decoder en dan is het mss ook het moment om te kunnen uitvissen of de V7c dan wel performanter is en minder gevoelig voor problemen.

En het is nog altijd de vraag of er dan minder v7c issues zullen komen, hopelijk van niet maar dat zullen we hier dan wel vlug opmerken ;-)

Reageer