Skip to main content

Na wissen van aflevering nog 3,4 keer zelfde aflevering opnemen

• October 10, 2026
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Ik neem serie op die gans de week op tv is. Ik bekijk eerste aflevering, wis die, de box neemt die opnieuw op. Uiteindelijk neemt hij, telkens als ik het wis, zelfde aflevering op, die op een ander tijdstip werd uitgezonden die dag. Soms begint hij zelfs vroegere tijdstippen te zoeken van deze aflevering. In combinatie met verplichte reclame is dit zeer vervelend. Soms weet ik niet meer welke aflevering ik nu nog moest bekijken, dan moet ik telkens verplichte reclame bekijken om het te zeker te zijn. 

Onthouden wanneer het werd uitgezonden helpt niet altijd. Soms neemt hij afleveringen op later tijdstip op. Bv donderdag is 3de aflevering van iets ik, denk dat ik serie opneem, ik wil 3de aflevering bekijken. Dan blijkt dat hij het niet heeft opgenomen en pas de dinsdag erop van plan is van deze op te nemen.

Indien het een serie is weet ik natuurlijk aan welke aflevering ik zat, maar als je gewoon dagelijkse talkshow op een later tijdstip wil bekijken weet ik door al het gewis niet meer welke dag ik nog niet heb gezien .

Ik spreek hier enkel over recente series, talkshow, ik weet hoe ik het moet verwijderen zodat hij niet plots serie opnieuw begint op te nemen. Echter zou het daar ook handig zijn, dat ik de instelling niet moet wissen, indien er dan nieuw seizoen is dat hij dat opneemt. Maar dat kan hij dus niet, hij neemt bij heruitzendingen alle seizoenen weer op zowel oud als nieuw.

1 reactie

Martin
  • October 11, 2026

​@Line.m 

FYI: 

Belangrijk voor meldingen over Pickx-opnames
Als je een probleem wenst te melden rond opnames op Pickx (bv. afspelen, onvolledige opnames of reeksen) blijf deze meldingen zeker indienen, dat doe je (gecentraliseerd) hier: