Vraag

Monogeluid bij CAZ (HD)



Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Mocht dat helpen had ik het reeds gedaan, maar dit hoor je ook via internet (proximustv.be). Er is één geluidsbox die sterker binnenkomt dan de andere merk ik. Als iemand spreekt hoor je die zeer veel sterker in één box dan in de andere. Alsof alle stemmen uit één box komen (monoachtig). Dit is ook enkel bij de Medialaanzenders (behalve vtm) en is geen wijdverspreid probleem over andere zenders. Tenzij er een speciale Medialaankabel is waarop ik getrapt heb :-)

Bedankt om dit te meten.

Mvg


Is hierover al nieuws? Intussen is ook op Q2 te horen. Wanneer je een hoofdtelefoon gebruikt via proximustv.be of de app hoor je het probleem duidelijk.

Mvg
Ik vraag nog even verder na voor meer informatie hieromtrent.
Reputatie 5
Badge +2
Ik vraag nog even verder na voor meer informatie hieromtrent.

Is hierover al nieuws of nog niet? Het is erg lastig om te kijken en luisteren naar Q2, Vitaya, CAZ, vtmKids en vtmKidsJR (zowel SD als HD) met zo'n slechte geluidsverhouding.

Mvg
Ik heb jammer genoeg nog geen sluitend antwoord mogen ontvangen. Het is momenteel wel in behandeling.
Reputatie 2
Badge

@Hans VG Er was inderdaad vorige week een probleem met de encoder. Vorige week donderdag hebben ze dit hersteld maar blijkbaar is het probleem dan nu teruggekomen.

Ik geef het opnieuw door aan de betrokken dienst.

 

@ThierryW Aha,dan is dit het probleem dat al een tijdje aan de gang was,merci van de snelle reactie

 

Reputatie 2
Badge

@ThierryW geluid op Sports1 is weer precies mono geluid…..wss weer een encoder probleem

@Hans VG Het is nagekeken, en momenteel lijkt er geen probleem te zijn hier. Kan je het nog even controleren aan jouw kant?

Reputatie 2
Badge

@WenzelR is hetzelfde…..:-( zal even wachten,mss dat het zichzelf hersteld :ok_hand:

Het is nog eens nagekeken, maar hier is geluid in stereo terug te vinden. Kan je nog even de instellingen van jouw toestellen controleren?

Reputatie 2
Badge

Weer het gekende geluidsprobleem opgedoken op Sports1(encoder probleem) vandaag...hopelijk gaat het probleem dat zich al voordoet sinds sept-okt echt eens opgelost raken ☹

Reputatie 6
Badge +3

@Hans VG : Heb je probleem op nog andere zenders ,of blijft het probleem zich enkel voordoen bij Sports 1? Wanneer enkel met deze zender kan het eigenlijk niet liggen aan jouw geluidsinstallatie. Maak je gebruik van een surround systeem of een soundbar?  Eleven Sports 1 heeft ook een contactpagina: http://faqs.elevensports.be/faqs_eleven_be/nl-faq/ Wel jammer dat Proximus niet meer actie onderneemt.

Reputatie 2
Badge

@familievandesype is enkel op Sports1...een surroundsysteem heb ik niet....instellingen staan perfect......Hdmi is recent vernieuwd....telkens ik hier bericht geef..wordt het doorgegeven...onlangs wist ik dus dan er encoder probleem was...blijkbaar is dit dus een euvel dat moeilijk op te lossen is

Reputatie 6
Badge +3

@Hans VG :  Bedankt voor de informatie. Het is enorm moeilijk omdat Proximus het probleem moet proberen te reproduceren. Zij kijken hoeveel mensen het problemen hebben. Proximus heeft natuurlijk veel verschillende servers , dus het probleem kan zich voordoen op de server waar jouw decoder op aangesloten is. Soms is het ook beter om een apart topic aan te maken voor jouw probleem. Wat ik aanraad is ook naar Proximus zelf te bellen om dit te melden.

Reputatie 2
Badge

@familievandesype zag net dat U link van Eleven sports gaf,zag dan dan ik tikfoutje had gedaan,is niet de sportzender van Eleven,maar het Sport1 kanaal van Proximus

Reputatie 6
Badge +3

@Hans VG  : Ok, dan is het enkel maar Proximus die dat kan nakijken en dan is mijn contact link van geen tel. 

was toch een gekend probleem van vroeger, al blijft de vraag waarom komt dit probleem na een tijd terug!

Reputatie 6
Badge +3

Voor mij is dit toch een server probleem waar toevallig zijn decoder mee verbinding maakt. Anders is er geen logische verklaring.

Reputatie 2
Badge

en enkel maar op Sport1 kanaal,andere zenders en Sport 2-3 en meedere geen problemen,en sinds begin van voetbalcompetitie is het begonnen,destijds hebben ze lijn getest en dat was alles goed,tot ik kleine 1.5 maand geleden van medewerker hoorde dat er een encoder probleem was

Reputatie 2
Badge

En net dit ook gelezen op het forum…...bericht van dag geleden van iemand die het ook heeft,maar dan op andere zender,blijkbaar dan toch proximus probleem

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/mono-geluid-q2-en-vitaya-49542

 

Reputatie 2
Badge

Ik heb dit ook al een tijdje op de Proximus Sports1 zender….al paar keer gemeld,melding gekregen,dat het doorgeven is,dan is het goed,maar tijdje erna is het weer slechte geluidsverhouding

Reputatie 7
Badge +4

Heb je dit enkel voor bij Sports1 ? Wat hoor je dan juist ? Is je decoder rechtstreeks aangesloten op je TV of via een geluidsinstallatie ?

Reputatie 2
Badge

Heb je dit enkel voor bij Sports1 ? Wat hoor je dan juist ? Is je decoder rechtstreeks aangesloten op je TV of via een geluidsinstallatie ?

 

Hadewych,

 

Het is enkel op Sports1,het is alsof de uitzendingen in mono uitgezonden wordt...de decoder is rechtstreeks op tv aangesloten,en geluid staat op decoder ingesteld in stereo.Tv is recent en hdmi kabels zijn ook nieuw

 

grtjs Hans

Reageer