Beantwoord

Kan ik het automatisch schakelen tussen resoluties uitschakelen (TV-Box V7)?


Reputatie 1

Ik heb thuis 2 TV-Boxen V7.

Met mijn SONY tv (KDL 43WF660) heb ik een vervelend probleem (doet zich niet altijd voor):

Na het terug opzetten begint de tv-box tussen zijn resoluties te switchen, soms valt het geluid even uit; soms wordt ook het beeld even zwart; soms beide. Links boven verschijnt dan een resolutie vb Stereo Dolby Digital Plus 1080p; Stereo 1080p; ….

TV uitschakelen is soms een oplossing, de TV-Box volgt dan ook.

Maar als ik de TV-Box moet uitschakelen met de knop (achteraan = spanningsloos maken) wordt het echt vervelend !

 

icon

Beste antwoord door Master-magic 13 May 2024, 23:13

Bekijk origineel

21 reacties

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kan je een vaste instellingen kiezen:
      • 3840x2160p50  / 1080p50 /  enz 
Reputatie 1

Dat had ik al eens geprobeerd, Automatisch stond reeds uit, maar resolutie stond op 1080p60.

Heb nu eens naar 1080p50 gezet (als die 50 voor net frequentie staat kan dit beter werken)

Reputatie 5
Badge +1

@erik dit kan beter zijn, je tv kan maar max 1080 kwaliteit aan dus de box op 1080p50 zetten zal beter zijn omdat die tv’s van 2018 bouwjaar nog geen 60 beelden per seconden konden verwerken, heb een Sony dat nog ouder is en heb mijn ontvanger ook op 1080p50 staan want op 1080p60 doet die moeilijk.

Dat had ik al eens geprobeerd, Automatisch stond reeds uit, maar resolutie stond op 1080p60.

Heb nu eens naar 1080p50 gezet (als die 50 voor net frequentie staat kan dit beter werken)

Inderdaad, p60 is het synchronsignaal voor Angelsaksische landen met lichtnet op 60 hz. Het zogezegde “beste antwoord” raakt kant noch wal. Ik heb een Engelse TV uit 2014 en die synchroniseert perfect op 1080p50 alhoewel die dus n-aantal jaren op p60 gedraaid heeft toen mijn zoon in de UK woonde. Close but no cigar!

Op de website van Sony staat dat deze televisie wel degelijk 1080p60 kan weergeven.

https://www.sony.be/nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kdl-43wf660/specifications

Mvg Artie

Reputatie 5
Badge +1

@Artie @erik  Als motionflow aanstaat is dat max 50Hz dat die aan kan, kan zijn dat dit aanstaat en daardoor het max 50Hz is dat het beeld aan kan, 

eens kijken of dat Motionflow misschien aan staat.

Zenders zenden meestal maar 50Hz beelden uit.

Reputatie 1

Het vast instellen op 1080p50 is dus inderdaad niet de oplossing, mijn tv/tv-box combinatie heeft het een paar dagen niet gedaan, maar nu doet hij het weer 😟

Mijn probleem is dus nog niet opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

@erik 

Stap 2: Pas de resolutie aan

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

Probeer eens: 3840x2160p50

 

Geert

 

@erik 
Domme vraag misschien, maar hoe kom je tot het besluit dat de TV box de resolutie switcht en niet de tv?
 

@Mutlie 

een vraagje tussendoor:
heb jij al die keuzes op je v7 zoals de lijst hierboven gepost door GeertC?

Misschien niet zo duidelijk door de lichtinval, maar ja dus

Reputatie 1

@erik 
Domme vraag misschien, maar hoe kom je tot het besluit dat de TV box de resolutie switcht en niet de tv?
 

Zou het dan toch de tv kunnen zijn? Het probleem heeft zich met mijn vorige tv-boxen nooit  voorgedaan.

Reputatie 1

@erik 
Domme vraag misschien, maar hoe kom je tot het besluit dat de TV box de resolutie switcht en niet de tv?
 

Zou het dan toch de tv kunnen zijn? Het probleem heeft zich met mijn vorige tv-boxen nooit  voorgedaan.

Ik heb naar aanleiding van deze post de TV-box van ingang gewisseld
nl. HDMI1-TV box en HDMI2-Chromecast

Bij het omschakelen naar HDMI1 wordt de resolutie nog 1x aangepast (ik denk door de tv zelf),

maar het storend schakelen tijdens het kijken heeft zich niet meer voorgedaan !

Ik denk dat voor mij het probleem opgelost is !

Goed dat het hiermee opgelost is.

Hopelijk definitief.

 

Reputatie 5
Badge +2

@erik  Fijn om te horen dat het in orde is.

Reputatie 3
Badge +1

Ze mogen toch eens die kwaliteit optrekken van de zenders of uitzendingen die gedaan worden.
Bij momenten is het alsof je naar 720p zit te kijken op een goei oled tv.
 

Hoe bedoel je dat precies?

Proximus stuurt enkel het signaal door en beperkt de kwaliteit vd uitzending niet.

Ja de meesten zouden natuurlijk UHD willen maar er zijn er nog niet veel zenders die in deze resolutie uitzenden.

Als de oplossing (ik bedoel goed beeld in minstens 1080p) niet ligt in de kabel (is de kabel geleverd met de tv box wel gebruikt?) zou ik eens een andere HDMI poort proberen.

Ik merk hier op dat @Andy_043 de beste tv zou hebben en (in een ander topic) aanhaalt dat de apps van VRT max en goplay(?) wel goed beeld leveren. Als hij die apps opent in de tv is dat een bewijs dat de tv goed werkt. Als dat gebeurt via de tv box, hoe is dan het beeld? Uit dat antwoord zou iets kunnen blijken vermoed ik zo.

Reputatie 3
Badge +1

Ik wil idd eens weten of er toch verschil in kwaliteit zit tussen via het internet tv kijken zoals ik nu doe en via coaxkabel die aan het verdwijnen is helaas. 

Ik heb nooit ze naast elkaar elkaar kunnen zetten om te vergelijken maar ik heb nog coax gehad en mijn 1ste gedacht is dat het via coax net wat beter is. Ik kan mis zijn.

 

Maar soms is het erg en ist alsof je op 720p zit te kijken, dat ligt niet aan proximus volgens mij maar aan andere factoren. Dan nog vindk dat dat moet opgetrokken worden. Wrm hinken we achterop? Behalve voor te betalen staan we weer heel hoog. Ik vindt telecom duur hier, krijg je er nog eens gedwongen reclame die je moet bekijken bah zeg. 

Het valt voorlopig toch nog mee maar als ze dat ook erger maken dan hoeft voor mij die box niet meer. Gewoon alles via apps/internet. Maar goed ik wijk af nu. 

 

 

Inderdaad.

Kan je niet eens gewoon antwoorden op de simpele vragen (a) wat als de HDMI poort verwisselt en (b) is er verschil in het beeld als je de apps afspeelt via de tv enerzijds, via de v7 anderzijds?

Reageer