Skip to main content
StickyNews

Informatie Pickx opnames

• June 2, 2026
  • 67 reacties
  • 884 Bekeken
Toon eerste bericht

67 reacties

Martin
  • July 1, 2026

Nee, dat had hij toen ook geprobeerd als hij dat voorhad, enfin hij maakt er niet veel een probleem van want hij heeft zegt heb het nog maar tweemaal voorgehad.

• Apprentice
  • July 1, 2026

Sommigen onder jullie hebben problemen gemeld met opnames op Pickx (problemen bij het afspelen, onvolledige opnames of reeksen).

We zijn ons zeer bewust van het ongemak dat dit veroorzaakt en danken jullie voor de feedback, die ons helpt om de situaties beter te analyseren.

Die analyses hebben ons toegelaten meerdere mogelijke oorzaken te identificeren, enerzijds op ons platform, maar ook gelinkt aan de programmatiegegevens die wij ontvangen. Onze teams werken actief, in nauwe samenwerking met onze technische partners en de betrokken omroepen aan duurzame oplossingen.

Er worden momenteel al verbeteringen uitgerold, en in de komende weken volgen verdere optimalisaties om de betrouwbaarheid van opnames te verbeteren. We besteden bijzondere aandacht aan de kwaliteit van die oplossingen.

We verzekeren jullie dat de situatie van nabij wordt opgevolgd om het niveau van dienstverlening te herstellen dat jullie mogen verwachten.

We blijven jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.

Dit probleem sleep al maanden aan ook vandaag weer “alive via Play” half weg afgebroken.
We betalen wel elke maand ons abonnement aan 100%. Ik denk niet dat we zonder problemen de facturen voor een halfjaar maar gedeeltelijk betaal. Maar blijkbaar raakt Proximus hier wel onderuit. 
Graag dringend actie, ik denk dat het ondertussen lang genoeg heeft geduurd. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 1, 2026

Zoals ik eerder al zei … ik heb al de problemen hier al aangebracht in OKTOBER/NOVEMBER VAN VERLEDEN JAAR! … alles onder de mat? 
Het kan toch niet zijn dat het hanvol mensen hier de ENIGEN zijn met die problemen?

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 2, 2026

zojuist weer een film had die stopte, Get Carter opgenomen op VTM4 op 23 juni 

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • July 3, 2026

zojuist weer een film had die stopte, Get Carter opgenomen op VTM4 op 23 juni 

Bedankt voor de feedback, alle bovenstaande comments zijn doorgegeven aan het team voor verder onderzoek.

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • July 3, 2026

Sommigen onder jullie hebben problemen gemeld met opnames op Pickx (problemen bij het afspelen, onvolledige opnames of reeksen).

We zijn ons zeer bewust van het ongemak dat dit veroorzaakt en danken jullie voor de feedback, die ons helpt om de situaties beter te analyseren.

Die analyses hebben ons toegelaten meerdere mogelijke oorzaken te identificeren, enerzijds op ons platform, maar ook gelinkt aan de programmatiegegevens die wij ontvangen. Onze teams werken actief, in nauwe samenwerking met onze technische partners en de betrokken omroepen aan duurzame oplossingen.

Er worden momenteel al verbeteringen uitgerold, en in de komende weken volgen verdere optimalisaties om de betrouwbaarheid van opnames te verbeteren. We besteden bijzondere aandacht aan de kwaliteit van die oplossingen.

We verzekeren jullie dat de situatie van nabij wordt opgevolgd om het niveau van dienstverlening te herstellen dat jullie mogen verwachten.

We blijven jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.

Dit probleem sleep al maanden aan ook vandaag weer “alive via Play” half weg afgebroken.
We betalen wel elke maand ons abonnement aan 100%. Ik denk niet dat we zonder problemen de facturen voor een halfjaar maar gedeeltelijk betaal. Maar blijkbaar raakt Proximus hier wel onderuit. 
Graag dringend actie, ik denk dat het ondertussen lang genoeg heeft geduurd. 

Lieven, kan jij uw profiel vervolledigen en uw klantnummer toevoegen aub? Dat maakt het makkelijker om gericht onderzoek te kunnen doen en acties te ondernemen.

• Apprentice
  • July 4, 2026

Is er na maanden wachten eigenlijk nog zicht op een oplossing? Het is bijzonder frustrerend om een opname te openen en te zien dat de optie om het te bekijken er niet is, ondertussen al maandenlang zo. 

Wat is de oorzaak van dit probleem? Hoe wordt dit (hopelijk heel snel) opgelost? 

Het lijkt ook alsmaar vaker voor te vallen.

Mutlie
  • July 4, 2026

Ondertussen gemerkt dat de app versie is ge-updated naar 6.200.3 (V7)

Martin
  • July 4, 2026

Inderdaad deze staat er op mijn V7 ook op, spijtig dat je geen gegevens kun opvragen wat met deze update in grote lijnen veranderd /verbeterd of opgelost is!

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 4, 2026

Leuk toch? Opname mogelijk onvolledig … wij slapen ook ‘s nachts lol!

Mutlie
  • July 5, 2026

Geen zware fout maar nu al bij 2 recent opgenomen films (gisteren “West Side Story” gekeken, vandaag Way Down”) gemerkt dat de frames bij het doorspoelen er een 6tal naast liggen.
Of er een verband is met de nieuwe app versie?
We hebben het eerder voorgehad, maar het was wel een tijdje geleden. Een oude softwarematige fout die terug is???

JVC-KAP
  • Rising star
  • July 6, 2026

Ik wil ook nog graag melden (zie eerdere berichten van mij met een waslijst aan programma’s) dat de problemen nog steeds niet van de baan zijn. Zelfs programma’s van de maanden mei en juni blijken van de ene dag op de andere niet meer te bekijken. Dit is een probleem dat al een aantal jaren aansleept en ik vraag me echt af of er ooit een oplossing uit de bus zal komen! Ik heb intussen weer een lijst maar de moed zakt me meer in de schoenen om alles hier altijd neer te pennen!

Mutlie
  • July 6, 2026

@JVC-KAP 
Ik zou de moed toch maar  bijeenschrapen en PX zoveel mogelijk info bezorgen zodat zij kunnen traceren waar de fout ligt. Zoals elders al geschreven valt het ondertussen op dat er geen duidelijke lijn te trekken is in de problemen bij de opnames, daarom is zeker zo veel mogelijk informatie nuttig.

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • July 7, 2026

@JVC-KAP 
Ik zou de moed toch maar  bijeenschrapen en PX zoveel mogelijk info bezorgen zodat zij kunnen traceren waar de fout ligt. Zoals elders al geschreven valt het ondertussen op dat er geen duidelijke lijn te trekken is in de problemen bij de opnames, daarom is zeker zo veel mogelijk informatie nuttig.

Inderdaad, het blijven melden van deze issues is ontzettend nuttig voor het team dat hiermee bezig is. We zijn jullie hier erg dankbaar voor. Zodra er meer geweten is van onze kant zullen we dit ook hier communiceren.

Mutlie
  • July 7, 2026

Gisteren is het alweer gebeurd (opname, aflevering van The Rookie van gisteren) dat het beeld bevroor gedurende een seconde of 2 terwijl het geluid gewoon verder liep. Even later was weer alles synchroon.
Ik heb geen afstandsbediening kunnen pakken om te kijken of er nog iets werkte. Elders in dit forum heeft iemand geschreven dat een herstart nodig was om dit euvel op te lossen, dat hebben wij nog niet hoeven doen.

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 12, 2026

Aanvullende melding:

Zondag 26 april, Chateau Planckaert, S7-E2 (vrt1)

• op tv: enkel optie “aflevering wissen”
  • op laptop: Deze opname kan niet worden afgespeeld op Pickx Web. Je kan deze inhoud bekijken op je TV Box.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • July 13, 2026

@Evy_01 Ik zie deze aflevering niet meer bij uw opnames staan. Klopt dit ? 

Ik wilde ze terug toevoegen, maar vind op 26 april enkel een aflevering van ‘De Planckaerts’ terug, niet van ‘Château Planckaert’. Kan dit kloppen ?

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 13, 2026

@HadewychT De Planckaerts heb ik niet opgenomen, enkel Chateau Planckaert. Ik heb E2 inderdaad al verwijderd, gezien dat het enige was dat ik kon doen met die aflevering. Maar deze was nog te bekijken via vrt max, dus geen probleem, dit was enkel om te melden voor het team dat met de opnameproblemen bezig was. Maar bedankt om te checken! 

---

Cfr het andere topic ivm half bekeken opnames die terug van het begin starten, hier nog eens ter info te melden om alles hier te verzamelen.

Gewoon om te bevestigen dat dit hier ook regelmatig voorkomt, en als extra voorbeeld. (V5c decoder)

Opname zondag 19 april, 20.05, Chateau Planckaert, S7-E1 (vrt 1).

Begonnen met kijken op zondag 12/07. Zat ongeveer halverwege, opname gestopt iets voor 19.00 uur om naar het nieuws te kijken, terug verder willen kijken na het nieuws, en opnieuw herbeginnen vanaf het begin (incl reclame).

Ik ben dus duidelijk bezig met S7 van Chateau Planckaert te bingen ;)