Vraag

geluid en beeld lopen niet synchroon

  • 11 April 2022
  • 36 reacties
  • 2397 Bekeken

Gedurende enkele weken loopt het beeld en geluid niet synchroon, en wordt steeds erger. Er zit nu een 3 tal seconden verschil op. 
Alles is al 35663 keer gereset maar het probleem blijft. Ben echt serieus aan het overwegen om ons abonnement stop te zetten als dit niet opgelost raakt

 


36 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Elodie_vhb Een nieuwe decoder zal het probleem niet oplossen. De oorzaak ligt meestal eerder in de verbinding tussen je decoder en de modem of in de oorzaken die ik hierboven reeds vernoemde. 

Om beide decoders van plaats te wisselen moet je enkel de kabels achteraan de decoder even ontkoppelen. Je kan de kabels laten zitten en enkel het bakje zelf verplaatsen. Is dat ook niet mogelijk ?

@HadewychT Decoders verwisseld, probleem nog groter. Nog meer spatie tussen beeld en geluid.. 

Reputatie 7
Badge +3

@Elodie_vhb 

doet het probleem zich nu nog steeds voor?

 

Geert

@GeertC Nu op dit moment kan ik het niet controleren. Gisterenavond absoluut JA.

@GeertC @HadewychT 

Probleem nog steeds NIET opgelost!

Reputatie 7
Badge +4

Ondertussen zijn er updates geweest op de decoder waardoor dit minder zou moeten voorkomen. 

Hier zelfde probleem, geluid en beeld niet synchroon....help!

Er komt geen beterschap in ben het beu aan het geraken 

Hier hetzelfde probleem, resetten lost niks op, hdmi kabel is correct, resolutie aanpassen lost niks op, booster werd geïnstalleerd door Proximus medewerker zelf. 

Er werden al. Updates gepusht. De V7 decoder is gewoon niet goed genoeg, dringend nieuwere decoder nodig! 

Waarvoor betaal ik mijn abonnement? Ik overweeg om het gewoon allemaal te stopen

Louter ter info:
Als je de mogelijkheid hebt om de decoder eens rechtstreeks te verbinden met de bbox via utp kabel, zou ik zo de test eens doen.

De lipsync is bij mij in orde en de decoder is verbonden met een utp kabel rechtstreeks aan de bbox.
Decoder is verbonden via HDMI kabel met de HDMI ingang van de TV waar de klank/beeld synchroon is.

De software versies zijn de volgende:
 -  Middleware versie 5.7.3 
 - App versie 5.136.1

Reputatie 3
Badge +1

Hier hetzelfde probleem, resetten lost niks op, hdmi kabel is correct, resolutie aanpassen lost niks op, booster werd geïnstalleerd door Proximus medewerker zelf. 

Er werden al. Updates gepusht. De V7 decoder is gewoon niet goed genoeg, dringend nieuwere decoder nodig! 

Waarvoor betaal ik mijn abonnement? Ik overweeg om het gewoon allemaal te stopen

Ik vermoed dat je probleem de draadloze verbinding is tussen de b-box en je v7 decoder. Als je een lange netwerkkabel zou hebben, kan je het eventueel zo een paar dagen testen door ze rechtstreeks te verbinden met elkaar.

Reageer