Skip to main content

Hallo allemaal,

Het viel me gisteren op dat er geen SD kanalen meer te zien zijn op mijn V7 decoder vanaf kanaal 401, normaalgezien waren daar de vrt zenders en de vtm zenders in SD te zien, heeft Proximus ineens komaf gemaakt met de SD zenders vanaf kanaal 401?

Enkel nog de kanalen die nog niet uitzenden in HD zijn wel nog in SD beschikbaar.

Maar ik wou eens vragen of dit ook bij andere kijkers het geval is.

Of is dit om ruimte vrij te maken voor nieuwe toekomstige HD zenders? Of wat mag hier de bedoeling van zijn? Om terug weer wat ruimte te creëren in hun zenderaanbod? Gaan ze dan eindelijk eens nog wat HD zenders aanbieden in het basisaanbod waar we toch wel redelijk veel voor betalen alle maanden. Toch rond de €145 alle maanden voor wat tv en internet en 2 gsm’s. Of vanwege die nieuwe software NTV BE 6.149.1, die ik onlangs kreeg?

Ik heb hierover nog niets gelezen op het info kanaal of op de laatste factuur, raar.

Het nieuwe HGTV en Ment 55 we kunnen er enkel maar van dromen, merci! Proximus! Je bent geweldig! Dat kan écht niet beter zijn.

Waarom de SD zenders ineens niet meer beschikbaar? Decoderke al herstart maar geen SD zenders meer te zien vanaf 401, van 395 springt het ineens naar 800, goodbye SD zenders dan maar?

Timm CN

Net gekeken maar op mijn tv-box V7C zijn ze nog wel aanwezig maar mogen ze van mij ook verdwijnen indien het toch niet meer nodig is.

Raar, dat zal wel zo zijn van bij de ene wel nog SD zenders en bij de andere niet, uiteindelijk zal het wel gissen zijn wat Proximus hiermee van plan is want nu weten we van niets en kunnen we er zelf maar naar gissen.

Timm CN

Raar, dat zal wel terug zijn bij de ene wel en de andere geen SD zenders meer, we zullen het misschien nog wel horen van Proximus zelf zeker, het is tenslotte hun beslissing, zij zijn baas jammergenoeg, daar kunnen wij niets veranderen, daar hoeven wij ons maar bij neer te leggen, bij hun beslissingen en veranderingen.

Timm CN

@Timm CN zenders dat exclusief bij telenet zijn komen zeker een jaar niet bij de concurrentie (proximus en tv Vlaanderen).

is enkel via de kabel beschikbaar (telenet en Orange tv). 

Ergens verklaart dat nog niet de ene wel en de andere geen SD zenders meer op hun V7 decoder, Proximus doet ook alsof er niets aan de hand is, of is dat vanwege de software NTV BE 6.149.1, moeten wij abonnees alles zelf maar weten en vernemen via via.

Dat is toch hoe ik het zo zelf aanvoel, dat we zelf maar moeten gissen waarom alles zo verandert en doet, zonder bevestiging of wat dan ook van Proximus, geweldige service zo op die manier! Merci!

Alhoewel ik gisterenavond op de new Pickx app ook geen sd zenders meer aantrof vanaf kanaal 401, dat zal misschien wel verklaren dan waarom er geen SD zenders meer zijn, maar Proximus zwijgt in alle talen, gelijk gewoonte! Je betaald alle maanden, dus pak het maar zoals we willen, zo voel ik het! Zo is het! Ook nergens maar iets te lezen over hun stopzetting van de SD zenders vanaf kanaal 401, ze weten het maar al te goed! Komen dan ineens veel kijkers die enkel maar SD konden kijken zonder beeld te zitten ineens, dat zal wel zo zijn, en wat doet Proximus daar dan aan of wat is het antwoord van Proximus daar op?

Timm CN

@Timm CN zenders dat exclusief bij telenet zijn komen zeker een jaar niet bij de concurrentie (proximus en tv Vlaanderen).

is enkel via de kabel beschikbaar (telenet en Orange tv). 

Maar waarom geen SD zenders meer op de V7 decoder vanaf kanaal 401, we kunnen er zelf maar een reden voor verzinnen, ipv de goede service van Proximus die laat weten waarom. Communicatie naar de abonnees vergeet het!

@Timm CN 

En als via http://pickx.be kijkt zijn ze daar ook verdwenen of enkel verdwenen via de decoder?

Ter info: ik heb nog de app versie 5.144.2 daar zij de SD zenders nog aanwezig, dus zal het wel nog een bug zijn met de versie 6.149.1. volgens mij.

Merci voor je berichtje Martin, ik zal blijkbaar de enige zijn hier, die geen SD zenders meer ziet op het V7 decoderke, dus hebben ze plaatsgemaakt, dat is duidelijk, maar of ze nu nog de moeite zullen doen om nieuwe hd zenders toe te voegen, het enige wat ze nog kunnen toevoegen is volgens mij nog de zoveelste prijsstijging  waar geen haan zal naar kraaien zoals we gewoon zijn van Proximus en ik ben daar eerlijk in, t is jammer, een ontchoogeling.

Timm CN

Reageer