Vraag

elke dag problemen met V7

• 10 September 2021
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

Elke dag moet ik de decoder 5 à 6x heropstarten, soms duurt het 20 min voor ik hem aan de praat krijg. Ik hoor de technieker het nog zo zeggen “mevrouw met deze nieuwe installatie op fiber totaal geen problemen meer” :thinking:

Ik heb de volgend problemen:

• regelmatig en op elke zender zwart beeld gedurende een paar seconden
  • decoder gaat aan en na 5 sec terug uit (probeer dit zo’n 5x na elkaar)
  • decoder start op, maar zegt dat er geen Ethernet verbinding is
  • boodschap dat er geen verbinding is tussen TV en V7
  • sneeuw (ik wist niet dat dit nog bestond)
  • bericht P130
  • TV is al eens in’t midden van de nacht opgestart
  • mijn afstandsbediening van proximus is ineens niet meer compatibel met de Samsung TV terwijl die daarvoor wel in orde was (geluid kunnen we niet meer bedienen, maar moet via samsung afstandsbediening)

Ben alweer bang wat het probleem vanavond zal zijn :grimacing:

6 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik heb al meer dan een maand een Flex abonnement, en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad op de V7. Dus zelf kan ik hierover niets vertellen wat er juist verkeert zou kunnen zijn met je installatie. Kan verschillende factoren bevatten. defecte box of kabel, een ander abonnement kan ook soelaas brengen, en er kinnen nog andere factoren zijn.

@Christine_020 de proximus medewerkers komen pas maandag terug langs.

He je al een de toestellen herstart zoals de fibermode, bbox en decoder

zie → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@Christine_020 De verbinding van buiten tot aan je modem is in orde. De verbinding tussen je modem (B-box 3, zwarte bak met blauwe lichtjes) en de decoder die bij je TV staat niet. Ik zie dat hier via een draadloos systeem gewerkt wordt. Je kan best al de toestellen eens herstarten. Je vindt alvast meer info op volgende links : 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_global/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/een-probleem-met-plc.html

Een probleem met je Wi-Fi Booster? | Proximus

Indien ook deze tips niet helpen zullen we iemand ter plaatse sturen om je installatie na te kijken. 

Proximus tv en internet zijn niet goed! Ook hun klantenservice is niet goed. Zelfs hun bot heeft werk uren van 9 tot 17. Ze kunnen je nooit helpen of probleem oplossen. Alles wat ze kunnen is je digicorder resetten - EN DAT HAD IK AL GEDAAN! Het heeft niet geholpen juist gelijk als je!!!

We gaan niet betalen voor dagen wanneer we geen internet of problemen met tv hadden. En ik raad ideeën aan om zelfde te doen. En schakel zsm naar andere provider

Er is niks beter dan op zaterdag je digicoder te zitten troubleshooten...  pickx sux

Zie voorlopig antwoord in afwachting van verder hulp van een Proximus forummedewerker maandag aanstaande → P134 | Proximus Forum

@HadewychT Ik heb de modem herstart en daarna de B-box, ik zal nu afwachten wat het geeft. Jullie hebben toch blijkbaar een probleem opgemerkt dat de communicatie tss de 2 niet in orde was. Ik ga het nu de komende dagen uittesten en indien het probleem blijft aanhouden, contacteer ik je opnieuw en bekijken we dit samen.

Reageer