Vraag

Eindeloos aantal problemen met de decoder (beeld, audio, opnames, opstarten).

  • 14 December 2022
  • 0 reacties
  • 298 Bekeken

Ik val bijna flauw van mijn eerste aankomst op dit forum hier. Ik dacht te overdrijven door te zeggen dat we meermaals per dag problemen hebben, maar dit is dan ook echt zo bij honderden-duizenden klanten. Alleen al de eerste pagina hier gaat tot 10u geleden en er zijn er wel duizenden.

Bij deze draag ik ook mijn steentje bij. Zonder zeveren, hebben we dit meermaals per dag:

  • Proximus box gaat gewoon niet meer aan. Blauw lampje op de afstandsbediening pinkt eeuwig. Dan haal je de batterijen eruit om het te stoppen uit zijn loop en reset je de hele box (duurt eeuwig).
  • Geen geluid, wel beeld.
  • Geen beeld, wel geluid.
  • Voortdurend wegvallen van links/rechts kanaal, uitzonderlijk zelfs beiden.
    • Na tientallen controles over de maanden heen ligt dit niet aan ons HiFi-systeem. Is splinternieuw en netwerk-/CD-speler speelt prima. De DAC speelt prima stereo af van alles wat door de TV komt, behalve wat van de Proximusbox komt
  • Serverproblemen, of twee soorten probleemcodes (iets van 130 en nog een ander) die enkele seconden tot langer kunnen duren voordat de box begint in gang te schieten.
  • U bent offline (dit is dan niet zo in bijna elk geval, maar het bericht staat er wel letterlijk elke keer de box wel aan kan).
  • Tenzij we onbewust lijden aan vroegtijdige Alzheimer, zou ik zweren dat er opnames verdwijnen van tijd tot tijd. We hebben ook een periode gehad dat opnames halverwege begonnen en dat alles dus onkijkbaar werd (gelukkig weggegaan na een firmware update die telefonisch moest gebeuren want de klant kan dat zelf niet (🤦🤦🤦)).
  • Beeld gaat heel snel haperen, na verloop van tijd zelfs volgens een regulier patroon. Ging ook weg na bovenstaande firmware update, maar keert deels ook weer terug.
  • Alhoewel nog ergens leefbaar, moet het gewoon gezegd worden: de hele box, of beter gezegd UI, is slow as molasses. Daarover verder weinig klachten, maar wat een verschil met…

 

Ik kan begrijpen dat er soms eens problemen zijn met zulke zaken, het gebeurt tenslotte op afstand, hangt af van locatie etc… maar we zitten niet in een probleemregio of hebben geen andere zaken die zouden moeten zorgen voor problemen.

Het is oerduidelijk dat er langs de kant van Proximus iets goed fouts zit, en alhoewel we er in het begin mee konden leven (misschien een foutje per enkele dagen, daarmee begon het wel al), is het ondertussen dagelijks. Ik dacht even het licht gezien te hebben na de eenmalige firmware update na het telefoontje van enkele maanden geleden, maar dat heeft letterlijk twee weken geduurd en de box begon stap per stap, maar zeer zeker, weer te ‘degraderen’ om het zo te zeggen.

Wat kan ik doen? Is mijn box misschien gewoonweg toevallig bricked en aan vervanging toe, of is dit een gekend huidig probleem. Of…?


0 reacties

Geen reactie

Reageer