Skip to main content

Hallo,

Ik zou op de Android TV box graag gebruik willen maken van de Geforce NOW app (gaming streamdienst van NVIDIA). Ik heb deze goed kunnen installeren via de Playstore dus daar geen problemen mee.

Nu heb ik ook nog een PS5 Dualsense controller waarvan ik gebruik zou willen maken, en hoewel ik deze met bluetooth goed verbonden krijg met de tv box, zijn de button mappings helemaal niet in orde, (cirkel werkt bijvoorbeeld helemaal niet, driehoekje triggert andere knop, etc.)

Ik heb ditzelfde probleem ook voorgehad op een oude tablet waarop Android 10 de laatste versie was. Ik heb deze kunnen rooten en hier Dualsense .kl files op kunnen plaatsen waardoor dat probleem verholpen was.

Mijn Proximus TV box heeft momenteel Android versie 11, maar volgens verschillende bronnen zou er in Android 12 support zijn voor PS5 Dualsense controllers. Ik heb een update proberen uit te voeren op de Android TV box, maar ik krijg de melding dat deze al is bijgewerkt tot de laatste versie. Is er een manier om hier alsnog support voor te bieden? Of komt er binnenkort een nieuwe update aan?

 

Alvast bedankt!

 

 

@Pieter-JanDR Er is momenteel nog geen voorziene datum voor een upgrade naar Android 12. Dit gebeurt steeds in samenspraak met Google. 

We hebben zelf niet de mogelijkheid om de test te doen met die controller van PS. Op de werking van de apps en privétoestellen die verbonden worden met onze modem hebben wij geen invloed. Ik denk dat je dan ook best eens informeert bij Google zelf of dit kan werken met Android 11. 


Reageer