Vraag

Disney+



Toon eerste bericht

182 reacties

Normaal moet je apps zelf installeren maar er komt wel nog iemand langs van het proximus forumteam hier als ze je post lezen om dit te bevestigen.

❗ Nu heeft er iemand mij gemeld dat die app bij het installeren van Disney+ de melding geeft dat deze niet compatible is met deze decoder !

Maar volgen zijn uitleg zouden er ook nog problemen optreden bij instaleren van andere apps ook!

Dus er zal een uitleg/ oplossing moeten komen van iemand van Proximus zelf.

Reputatie 7
Badge +3

@MarkVH75 

 

Vanaf 15 september zullen de All Stars en All Stars & Sports-klanten alle emoties van de Disney+ films, series en documentaires kunnen ervaren bij Proximus!”

Dus enkel bij de tv bundel all stars & sports abbo.

Momenteel nog niet beschikbaar op een andere manier (via Proximus)

groeten,

Tina

@tina.b maar ik veronderstel toch dat als je via een andere weg bvb (dus niet via prox) je op disney+ abonneert, dat disney+ toch moet te bekijken zijn via de v7 decoder app als je de disney+ app voor android tv installeert, nee ?

Of zal prox dit dan op één of andere manier blokkeren voor hun V7 als je u niet het pack  All Stars of All Stars & Sports zou hebben?

Enfin het is voor mij totaal niet duidelijk hoe dit in zijn werk zal gaan, ik zou denken dat alle app’s die beschikbaar zijn voor Android TV ook zouden moeten kunnen draaien op de V7  “android TV decoder” !?

Als ik effen zoek dan vindt ik dat o.a. Disney+ beschikbaar is voor Android TV 
maar toch zijn er die de melding krijgen dat deze niet geschikt is voor dit apparaat = V7 decoder.

Kan er bij de bevoegde specialisten toch iets mee uitleg gevraagd worden omtrent de app’s die op de V7 decoder kunnen geïnstalleerd worden en als er dan mogelijks beperkingen voor de v7 decoder opgelegd worden?

Want ik stel vast dat er nog zijn met een v7 decoder die hier vragen over hebben...

Reputatie 4
Badge +1

Schijnbaar weten ze bij Proximus nog niet wat er met National Geographic gaat gebeuren.

Inderdaad, ik stel mij dezelfde vraag als Martin. De Disney+ app zal in België vanaf 15 september beschikbaar zijn op android tv.

Als Proximus deze app kan aanbieden bij een All Stars en All Starts Sports abonnement, moet het ook gewoon mogelijk zijn om deze zelf uit de appstore te downloaden. Anders kiest Proximus er bewust voor om deze (voorlopig) te blokkeren om zo hun eigen produkten (All Stars en All Stars Sports) te pushen. 

Op zich is dit geen probleem, omdat je wel via uw smartphone de Disney+ - app kan downloaden en op deze manier naar uw tv kan casten, maar het zou toch echt gebruiksvriendelijker zijn, moest dit rechtstreeks via android-tv met de afstandsbediening kunnen. Dit is immers ook mogelijk met andere apps zoals Netflix.

Graag had ik hier ook meer duidelijkheid over gekregen. Hopelijk kiest Proximus voor gebruiksgemak en klantvriendelijkheid. 

ps. is er al iets meer geweten wanneer shadow kan gebruikt worden met de v7-decoder? Dit was namelijk ook één van Proximus’ verkoopsargumenten om een epic-combo abonnement in combinatie met de v7-decoder af te sluiten. 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Reputatie 7
Badge +2

Vervalt National Geographic uit mijn huidig abo als ik geen Disney abo hebt? 

Waarom zou National Geographic wegvallen? Disney heeft enkel aangekondigd dat Disney Cinéma ging stoppen. Niet de National Geographic zenders.

dat veronderstel ik inderdaad ook dat deze niet in het basis aanbod gaat verdwijnen

maar dan zouden ze toch ook van proximus uit een duidelijk antwoord moeten kunnen geven aan iemand die deze vraag stelt!

Reputatie 4
Badge +1

Wat ik kan opmaken uit het aanbod is dat NG in het Disney+ pakket zit. Dus de logica is dan geen Disney+, ook geen NG. Zo werkt het toch bij PX met pakketten. Dus: NG verdwijnt uit het pakket dat ik nu heb en komt in het D+ pakket, zo zie ik het toch.

Daarom dat er duidelijkheid zou moeten komen van Proximus uit zelf, want het hangt inderdaad van de interpretatie af hoe men het bekijkt !

Maar als zo verder doen dan zit er op den duur niks meer van zenders in hun TV abonnement (= basis TV pakket )

Ik heb vorige week mijn volledig pakket laten herzien en omgeschakeld naar het nieuwe Flex suite. Met de duidelijke mededing dat ik ook Disney+ wil hebben.   Echter op geen enkel moment is er mij meegedeeld dat ik een nieuwe decoder (Android V7) moet hebben. Ik heb nu een V6 model.  Nu mijn dochter is ook omgeschakeld en daar heeft men automatisch een nieuwe decoder opgestuurd.   Waarom is dit geen standaard.  En hoe had ik dit moeten te weten komen .  Op de wegsite staat dit nergens vermeld.  OP het forum onduidelijke discussies.  Moet iedereen op 15 September gaan bellen naar de klantendienst die toch al overbelast is om dan toch een decoder geworden toegestuurd, in de wanels kan met deze niet ophalen.   Graag duidelijke richtlijnen en consistente aanpak.  Ik wil vanaf 15 september Disney+ kunnen zien en niet een paar weken later omdat ik niet op de klantendienst binnen raak nb enkel telefonisch bereikbaar met lange wachttijden.  

Reputatie 7
Badge +3

Dag Rudi, kun je op het klantprofiel klantgegevens invullen voor nazicht? Groetjes, Heidi

Heidi,

Bedankt voor uw reacite, 

op mijn MyProximus staan alle gegevens correct ingevoerd. 

Klantnaam: Theuns Rudi

Klantnummer: xxxxx

Reputatie 5
Badge +2

Disney+ staat los van het zenderaanbod. Je gaat wel de programma’s van NG via Disney+ op aanvraag kunnen (her)bekijken. NG, NG Wild, FOX, Disney Junior en Disney Channel blijven als lineaire kanalen gewoon bestaan bij alle providers. Normaal kan je zelfs geen lineaire tv bekijken via Disney+, alles is op aanvraag beschikbaar wanneer jij wilt. 

Reputatie 7
Badge +3

@Rudi Theuns Ik heb gezorgd dat u volgende week dinsdag(1september) de V7 decoder gaat ontvangen via Bpost.Indien u niet thuis bent gaat het klaarliggen in een afhaalpunt bij u in de buurt.Waar gaat op het kaartje van Bpost staan.U gaat ook de nodige labels ontvangen om de oude decoder terug op te sturen. Groetjes,Joel

Zou iemand van Proximus hierop kunnen antwoorden? Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

 @JG52 Disney + rechtstreeks via de V7 decoder bekijken gaat enkel kunnen in een pack All Stars of All Stars & Sports en dit vanaf 15/9/20.Dit kan misschien in de toekomst veranderen.Dan gaan de klanten hier  van ingelicht worden.Wat betreft de vraag  wanneer shadow kan gebruikt worden met de v7-decoder, daar is spijtig genoeg op dit ogenblik niets meer over geweten.Groetjes,Joel

Beste, Ik ben al jaren klant van Proximus. Dit voor TV en internet en Netflix, Ik heb nu Disney plus genomen viq Disney zelf. Mag ik mijn oude decoder omruilen voor een nieuwe V7 aub.

Morgen komen ze van proximus zelf hier pas terug op het forum.

maar dit zou wel interessante info kunnen zijn voor u die hier vandaag gepost werd door Prox:

Disney + rechtstreeks via de V7 decoder bekijken gaat enkel kunnen in een pack All Stars of All Stars & Sports en dit vanaf 15/9/20.
Dit kan misschien in de toekomst veranderen.
Dan gaan de klanten hier  van ingelicht worden.

Morgen komen ze van proximus zelf hier pas terug op het forum.

maar dit zou wel interessante info kunnen zijn voor u die hier vandaag gepost werd door Prox:

Disney + rechtstreeks via de V7 decoder bekijken gaat enkel kunnen in een pack All Stars of All Stars & Sports en dit vanaf 15/9/20.
Dit kan misschien in de toekomst veranderen.
Dan gaan de klanten hier  van ingelicht worden.

Dank je Martin, ik had ook al zo iets gelezen, niet leuk, maar laten we inderdaad het antwoord van Proximus afwachten.

Ja er zal inderdaad niet veel anders op zitten denk ik :relaxed:

Reputatie 7
Badge +3

@Wimpie01 

kan je in je profiel je klantgegevens aanvullen aub ?

dan kijken we dit verder na

(en geef een seintje als t ok is...)

Forum profiel :

(inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)

 

mvg,

tina

Dag Tina,

 

Alvast bedankt voor je hulp. Mijn rofiel is aangevuld :-)

 

groeten

 

Wim

Reputatie 7
Badge +3

@Wimpie01 

op dit moment heb je geen compatibel pack voor omwisseling naar een android-decoder.

je kan via www.proximus.be eens kijken naar een flex pack zonder vaste lijn?

Ook moet de internetsnelheid voldoende zijn, anders geeft de V7 geen goede resultaten.

Kan je eens laten testen ?

groeten

Tina

@tina.b kan je ergens achterhalen bij de specialisten ter zaken wat voor minimum snelheid vooropgesteld wordt voor de V7 decoder?

Reputatie 7
Badge +3

@Martin 

  • lijnsnelheid hoger dan 30MB/sec”

Reageer