Beantwoord

Digicorder vs HDMI kabel

  • 1 February 2024
  • 3 reacties
  • 235 Bekeken

Dag iedereen,

 

Voor mijn 65” TV van TCL is een wachtbuis voorzien waardoor al mijn kabels lopen. 
 

Nu is de originele HDMI kabel van 1.8m te kort. Hiervoor heb ik een nieuwe kwalitatieve HDMI kabel aangeschaft van 5 meter. 
 

Echter wanneer ik deze aansluit op de digicorder krijg ik de melding “schakel uw digicorder in” en dit terwijl deze wel aan staat. 
 

Als ik de originele 1.8m HDMI kabel gebruik dan komt het beeld en geluid er wel door. 
 

De nieuwe HDMI kabel werkt wel voor de DVD speler, spelconsoles, etc. 
 

Heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen? De helpdesk van Proximus hun kennis reikt niet zo ver, ze zeggen leuk weg, wij zien van hier uit geen problemen met het signaal. Wij kunnen voor u niets doen. 
 

Ik begrijp niet dat ze een HDMI signaal van op afstand kunnen controleren? 
 

Ze kunnen mij dus niet verder helpen en zodus kan ik nu geen TV meer kijken en ben ik genoodzaakt over te schakelen naar een andere provider. 
 

Bedankt voor jullie hulp. 

icon

Beste antwoord door Martin 2 February 2024, 07:47

Bekijk origineel

3 reacties

Is het een v7 decoder die je hebt (Android decoder) dan is de bijgeleverde HDMI kabel van het type "Shielded High Speed HDMI 2.1 Cable"
welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

Mss heb je een kabel die aan minder eisen voldoet!

zie ook bv de uitleg hier : https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/hdmi-kabel-56530?postid=706867#post706867

Gewoon ter bijkomende info:

Er zijn ook andere oplossingen:

HDMI over UTP verlenger

4K HDMI over UTP verlenger set tot maximaal 70 meter kopen? (redhound.nl)  of

Digitus 4K HDMI 2.0 Extender Set, UHD 4K*2K@60 Hz 30/60 m over network cable (Cat 6, 6a, 7), (DS-55204) - Dustin België  of 

DIGITUS Professional 4K HDMI Extender Set | Azerty.nl

Dat klopt, het is de V7 decoder van Android. 
Zou deze kabel van 5m een oplossing kunnen bieden zoals het topic dat u heeft toegevoegd? 
 

+€100 voor extenders te plaatsen lijkt me nogal veel geld  

 

 

https://www.allekabels.be/hdmi-kabel/1779/3890047/hdmi-kabel.html?lang=nl-be

Hij voldoet in ieder geval om te werken met de V7 decoder. 

Reageer