Vraag

Decoder v9 geen geluid, wel altijd bij live tv

  • 21 April 2021
  • 3 reacties
  • 3733 Bekeken

Dit is ondertussen de tweede decoder met hetzelfde probleem sinds eind januari 2021.

De decoder (versie 9) geeft altijd geluid bij het live kijken van eender welke zender. Geen probleem dus met het geluid van de tv en soundbar.

Er komt geen geluid in alle volgende situaties,  allemaal tegelijkertijd:

  • Bekijken van opnames
  • Herstarten van een programma
  • Gebruik maken van de apps (zoals bijv. Netflix, Disney+, Youtube, Twitch)
  • Casten naar de decoder

Dit komt meermaals per week voor en soms kan het enkele dagen lang duren vooraleer het zichzelf oplost tot de volgende keer.

We hebben het volgende reeds geprobeerd om het probleem op te lossen, maar dit werkt zelden:

  • Checken van systeemupdate
  • Via apparaat voorkeuren → Opnieuw opstarten
  • Via apparaat voorkeuren → Resetten
  • Via interne gedeelde opslag → verwijderen van “Gegevens in het cachegeheugen”
  • De decoder uit- en aanzetten met de afstandsbediening
  • De decoder uit- en aanzetten door de fysieke knop op de decoder

Gebeld met Proximus support voor de eerste decoder, zij hebben een controle uitgevoerd met de lijnnummer. Verhielp het probleem niet, ook niet na nogmaals te resetten. Dus maar een aanvraag ingediend voor een nieuw decoder.

De tweede decoder deed het goed voor net onder een maand en het exact zelfde probleem is nu terug.

Altijd geluid bij het live kijken van tv. Maar soms uit het niets komt er geen geluid bij alle andere mogelijkheden.

 

Heeft iemand dit toevallig ook voor, kent een oplossing of heeft raad voor ons?

Alvast bedankt voor jouw tijd om te lezen!

 

Mvg, Jonas


3 reacties

Je bedoelt V7 decoder :relaxed:

voor de stand van zaken en de eventuele reeds opgeloste problemen kijk je best hier 

→ v7-stand-van-zaken

Hey Martin,

Bedankt voor jouw reactie.

Via Instellingen -> Instellingen toestel -> Apparaatvoorkeuren -> Over is er een blokje met titel Versie dat als waarde 9 heeft.

Is mijn toestel toch versie 7 in verband met de stand van zaken over v7?

Die post heb ik reeds overlopen, maar mijn probleem staat er niet tussen.

Alvast bedankt!

De Proximus Android decoder is de V7 decoder

je kunt altijd al eens proberen door de decoder te resetten → Je decoder resetten | Proximus
(hier zie je ook de verschillende types decoders)

Het mss beter van eerst de bbox te resetten = 20 sec het resetknopje ingedrukt blijven houden en pas loslaten als alleen de powerled vooraan nog blijft oplichten en dan als de bbox terug opgestart is en je terug kunt surfen dan pas de decoder v7 resetten..

Reageer