Dit is ondertussen de tweede decoder met hetzelfde probleem sinds eind januari 2021.
De decoder (versie 9) geeft altijd geluid bij het live kijken van eender welke zender. Geen probleem dus met het geluid van de tv en soundbar.
Er komt geen geluid in alle volgende situaties, allemaal tegelijkertijd:
- Bekijken van opnames
- Herstarten van een programma
- Gebruik maken van de apps (zoals bijv. Netflix, Disney+, Youtube, Twitch)
- Casten naar de decoder
Dit komt meermaals per week voor en soms kan het enkele dagen lang duren vooraleer het zichzelf oplost tot de volgende keer.
We hebben het volgende reeds geprobeerd om het probleem op te lossen, maar dit werkt zelden:
- Checken van systeemupdate
- Via apparaat voorkeuren → Opnieuw opstarten
- Via apparaat voorkeuren → Resetten
- Via interne gedeelde opslag → verwijderen van “Gegevens in het cachegeheugen”
- De decoder uit- en aanzetten met de afstandsbediening
- De decoder uit- en aanzetten door de fysieke knop op de decoder
Gebeld met Proximus support voor de eerste decoder, zij hebben een controle uitgevoerd met de lijnnummer. Verhielp het probleem niet, ook niet na nogmaals te resetten. Dus maar een aanvraag ingediend voor een nieuw decoder.
De tweede decoder deed het goed voor net onder een maand en het exact zelfde probleem is nu terug.
Altijd geluid bij het live kijken van tv. Maar soms uit het niets komt er geen geluid bij alle andere mogelijkheden.
Heeft iemand dit toevallig ook voor, kent een oplossing of heeft raad voor ons?
Alvast bedankt voor jouw tijd om te lezen!
Mvg, Jonas