Skip to main content
StickyNews

iPhone 18 Pro of iPhone 18 Pro Max pre-order: wat u moet weten over de levertermijnen.

• September 29, 2026
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken
krystina
Forum|alt.badge.img

Elk jaar zorgt de lancering van een nieuwe iPhone voor een enorme belangstelling en we zijn verheugd dat zoveel klanten voor Proximus kiezen om hun nieuwe toestel vooraf te bestellen.

We begrijpen ook hoe belangrijk het is om zo snel mogelijk van uw nieuwe iPhone te kunnen genieten. Daarom leggen we graag op een transparante manier uit hoe het leveringsproces van pre-orders verloopt.

Waarom kunnen levertermijnen verschillen?

Vanaf de start van de pre-orders kunnen klanten hun nieuwe iPhone reserveren bij Proximus. Zo kunnen zij hun bestelling meteen bij de lancering bevestigen en profiteren van de aanbiedingen die op dat moment beschikbaar zijn.

Net zoals alle operatoren en distributeurs wereldwijd is Proximus afhankelijk van de voorraadvolumes die Apple geleidelijk toewijst.

Concreet betekent dit dat het exacte aantal beschikbare toestellen en de leverdatum van bepaalde modellen, opslagcapaciteiten of kleuren kunnen variëren naargelang de ontvangen leveringen.

Wat doet Proximus voor u?

Zodra nieuwe voorraden worden geleverd, verwerken onze teams de bestellingen zo snel mogelijk zodat elke klant zijn of haar iPhone zo snel mogelijk ontvangt.

We volgen de leveringen nauwgezet op en stellen alles in het werk om de bestellingen binnen de kortst mogelijke termijn te bezorgen.

Wacht u nog op uw iPhone?

Als uw model een langere levertermijn heeft dan verwacht, mag u erop vertrouwen dat uw bestelling correct geregistreerd blijft en wordt verwerkt zodra nieuwe toestellen beschikbaar zijn.

We begrijpen dat het wachten op een nieuwe iPhone niet altijd gemakkelijk is en danken u voor uw vertrouwen en begrip.

1 reactie

• Apprentice
  • September 29, 2026

Bedankt voor deze algemene toelichting.

Maar ik mis hierin nog steeds twee essentiële onderdelen.

Jullie noemen een preorder zelf een “reservatie”. Waarom moet een klant voor die reservatie onmiddellijk 100% van de aankoopprijs betalen, terwijl Proximus op dat moment nog geen zekerheid heeft wanneer het toestel beschikbaar zal zijn? Waarom niet reserveren en pas volledig afrekenen zodra daadwerkelijk een toestel aan de bestelling kan worden toegewezen?

Daarnaast wordt met deze uitleg ook een ander probleem niet aangepakt: de klantendienst.

Dit gaat ondertussen niet meer over één slechte ervaring van één klant. Lees alleen al de reacties in de bestaande iPhone 18 Pro Max thread.

Klanten worden naar bpost verwezen terwijl bpost het toestel nog niet heeft. Een klant kreeg zelfs te horen dat haar toestel het magazijn had verlaten. Toen zij naar de tracking vroeg, werd ze opnieuw naar bpost verwezen en werd het gesprek beëindigd. Bij een volgend telefoontje kreeg ze vervolgens te horen dat er helemaal niets aan haar bestelling veranderd was.

Andere klanten bevestigen in dezelfde discussie dat ze afhankelijk van de medewerker telkens een andere versie krijgen.

Zelf kreeg ik onder andere te horen dat dit “normaal is bij een iPhone launch”, dat ik “gewoon geduld moest hebben” en dat ik de bpost app maar in het oog moest houden.

We spreken hier dus niet meer over enkele toevallige misverstanden. Er staan ondertussen voorbeelden genoeg op jullie eigen forum van klanten die tegenstrijdige of foutieve informatie krijgen, naar bpost worden doorgestuurd terwijl het probleem nog bij Proximus zit, onprofessioneel behandeld worden of gewoon niet verder geholpen worden.

Apple bepaalt hoeveel toestellen Proximus ontvangt. Dat begrijp ik.

Maar Apple bepaalt niet dat Proximus 100% vooraf int. Apple bepaalt niet wat jullie klantendienst tegen klanten vertelt. Apple verwijst klanten niet ten onrechte naar bpost. En Apple beëindigt de telefoongesprekken met jullie klanten niet.

Dat zijn verantwoordelijkheden van Proximus zelf.

Als dit bovendien, zoals mij door Proximus werd verteld, een jaarlijks terugkerend probleem is bij nieuwe iPhone lanceringen, dan begrijp ik helemaal niet waarom er intern geen uniforme communicatie bestaat zodat iedere medewerker dezelfde correcte informatie geeft.

Een nieuw sticky topic waarin wordt uitgelegd dat Proximus afhankelijk is van Apple is daarom welkom, maar lost de twee fundamentele vragen niet op:

Waarom wordt een “reservatie” volledig vooraf geïnd zonder concrete levertermijn?

En waarom slaagt Proximus er bij een gekend jaarlijks probleem niet in zijn eigen klantendienst correcte, uniforme informatie aan klanten te laten geven?

Ik denk dat veel klanten vooral op die twee vragen graag een inhoudelijk antwoord zouden krijgen.