Vraag

Decoder v7 problemen

  • 26 December 2022
  • 49 reacties
  • 3085 Bekeken

Hello,

We zijn sinds 1.5 jaar klant bij Proximus na meer dan 10 jaar Telenet en moet zeggen dat het serieus tegen valt tot nu toe…

 

Gelukkig zijn er al wat zaken aangepakt (zoals een deftige tv gids) maar we blijven problemen hebben met het tv kijken.

 

De issues zijn de volgende:

- Geen geluid: op te lossen door te herstarten met de knop achteraan.

- Geluid en beeld niet gelijk: zelfde oplossing als hierboven.

- Afstandsbediening reageert niet: ook op te lossen door te herstarten (batterijen zijn goed)

- Reactiesnelheid is verschrikkelijk traag, het lijkt dat de hardware ofwel niet krachtig genoeg is of de software niet goed geschreven is.

- Geen beeld: ook op te lossen door te herstarten.

 

Los van bovenstaande foutmeldingen komt ook soms een random Pxxx melding waardoor het toestel ook moet herstart worden…

 

We hebben een paar weken terug een nieuwe decoder ontvangen en geplaatst maar hiermee zijn de problemen niet opgelost, ze lijken zelfs nog frequenter voor te vallen.

 

Graag hebben we hiervoor een oplossing want het geduld is eerlijkgezegd op.

 

Mvg,

D

 


49 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Tina25 Probeer dit eens:  Druk op het symbool met een huisje op je afstandsbediening ga naar tandwieltje bovenaan op je TV scherm ( rechts bovenaan) druk op  de OK  toets van je afstandsbediening  , dan via de instellingen van de decoder naar support gaan, dit selecteren via de OK toetst op je afstandsbediening .Daar de optie clear data en herstart selecteren via de OK toets en  vervolgens uitvoeren bevestigen. ( dit zal de cache in de Pickx app op de decoder opruimen)  In sommige gevallen verhelpt dit het probleem van zwart beeld en geruis bij het opstarten van de decoder.

 

TBI:
Er zijn er ook veel die na een update ook deze problemen ondervinden en dan wordt er ook door PX aangeraden van  via het ⚙️ (instellingen) - support - “Clear data en herstart” kiezen. 

Reputatie 1

@Pat52 ik heb de cache geleegd maar nog steeds zelfde probleem. We hebben hier geprobeerd met andere v7 box van kameraad, deze heeft dat probleem bij hem thuis niet, maar hier bij mij heeft hij het zelfde probleem. Ik versta het nietmeer. 

Het is inderdaad niet zo simpel en complexer dan we het ons allemaal voorstellen, omdat er verschillende oorzaken en parameters meespelen, daarom zijn er die met de V7 heel weinig problemen en bij anderen dan juist het omgekeerde, je kunt echt niet veralgemenen. Trouwens moest de oorzaak gekend zijn en moest de oplossing zo simpel zijn dan zou het al langer moeten goed werken voor iedereen, daarom dat het stapsgewijs beetje per beetje verbeteringen aangebracht worden. 

Reputatie 1

@Martin kan het aan de tv zelf liggen? Bij mijn vorige v6 box had ik dit probleem niet, daar had ik dan wel vertraagd beeld of in stukken.  

Ik denk van niet, maar als je de mogelijkheid ziet of het ziet zitten om het omgekeerde te doen van je tv eens bij je kameraad aan te sluiten dan zou je zeker zijn.

Reputatie 1

Het is een 4k tv van TLC. Ik vind het raar dat het enkel bij de opstart is dat ik problemen heb. Eens v7 volledig uitgezet en weer aan lukt het direct. Het is vervelend. 

je zou eventueel kunnen zien of er software/firmware update is voor je TCL TV 

mss volgens deze manier?

  1. Druk op de Home-knop op de afstandsbediening van je TCL 4K TV om het startscherm weer te geven.
  2. Gebruik de navigatieknop om de cursor naar het pictogram Instellingen te verplaatsen, dat zich rechtsboven op het scherm bevindt, en druk vervolgens op OK.
  3. Selecteer Systeeminstellingen en druk op OK.
  4. Selecteer Systeemupdate en druk op OK.
  5. Selecteer Controleren op updates en druk op OK.

Als er een update beschikbaar is, wordt deze gedownload en geïnstalleerd. Zorg ervoor dat je TV is verbonden met internet voordat je deze stappen uitvoert.

Reputatie 1

Pfff Ik heb nooit gehoord dat u tv een update moet doen. Ik zou niet weten hoe. 

NB: ik heb in mijn vorige post nog iets toegevoegd 

Reputatie 1

@Martin ik heb tv gecontroleerd op updates en ik had de laatste nieuwe blijkbaar. Dat is ook in orde dus. En zelfde probleem nog steeds 

Ik denk dat er niet veel anders meer opzit dat er eens iemand van Proximus gestuurd wordt om dit eens uit te dokteren waar het probleem zich juist situeert.

Reputatie 1

@Martin alvast bedankt voor u hulp. Hoe kan ik een technieker contacteren van proximus en moet ik hiervoor dan 87 euro betalen?

Een Proximus forummedewerker (moderator) kan eventueel maandag de beslissing of het nodig is om een technieker te sturen en als het probleem bij Proximus ligt zijn er geen kosten aan verbonden. 

NB: Soms gebeurt het dat er ten onrechte kosten aangerekend worden maar dit kan dan achteraf recht gezet worden zoals in dit voorbeeld hier → Factuur technieker | Proximus Forum

Je kunt eventueel ook zelf eens een gratis analyse reserveren met een van de PX experts → Happy House | Proximus

Reputatie 7
Badge +5

@Tina25 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Reputatie 1

@DaisyS Hallo ik heb mijn klantprofiel verder aangevuld. Normaal zou u mijn klantennummer moeten terugvinden. Alvast bedankt. Mvg Tina

Reputatie 7
Badge +5

@Tina25 Ik heb een afspraak voor je ingepland op woensdag 05/04 tussen 12.30 en 17.00. Indien dit niet voor je past kan je deze zelf aanpassen via MyProximus.

Reputatie 1

@DaisyS bedankt voor de afspraak. Ik heb ze wel vervroegd. In de voormiddag. Wij vertrekken na de middag op reis. Anders zou het zaterdag zijn. Ik kijk het nog eens na voor de zekerheid. Moet ik hiervoor betalen?

Reputatie 7
Badge +5

@Tina25 Indien het probleem bij Proximus ligt, wat mij toch lijkt te zijn in dit geval, zullen er geen kosten aangerekend worden.

 

Hier nog steeds dezelfde problemen. Hebben alles al geprobeerd van hard Reset tot bijgeleverde HDMI kabel testen en vervangen. Ondertussen moeten we onze decoder bijna bij elke opstart herstarten via de knop op de achterkant. Zou een nieuwe decoder een oplossing bieden ?

Reputatie 7
Badge +5

@Ydbrauwe Ik zie dat je decoder verbonden is met een wifi booster. Kan je deze eens verbinden met een rechtstreekse kabel? Krijg je een foutmelding op je scherm? 

@DaisyS hebben we een tijdje geleden ook als eens moeten uitproberen maar heeft ook geen oplossing geboden. We hadden dan een nieuwe decoder ontvangen en hadden geen problemen meer. Maar sinds enkele weken kampen we met de bovenvermelde problemen. Ik heb de indruk dat dit is gestart sinds de "energie besparing" boodschap op het startscherm verschijnt. 

Reputatie 7
Badge +3

@Ydbrauwe 

Kan je volgende stappen eens uitproberen met de decoder?

Geeft dit een oplossing?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@Ydbrauwe

Om de energie optimalisatie / energie besparing van Pickx uit te schaken op de V7 decoder onderneem je volgende stappen.

  1. Druk op de toets met het huisje 🏡 op je afstandsbediening , ga naar het tandwieltje rechtsboven op je TV scherm , druk OK.

  2. Scrol helemaal naar beneden ➡ instellingen toestel druk OK

  3. nu naar ➡Apps druk OK

  4. nu naar ➡speciale toegang druk OK

  5. nu naar ➡energieoptimalisatie druk OK

  6.  zoek naar de Pickx App deze selecteren en OK drukken energie besparing word uitgeschakeld voor de Pickx App alsook de vertraging  bij opstart van de V7 decoder. 

(ook geen boodschap meer op je scherm met De Pickx App werd met enige vertraging opgestart om energie te besparen en normale opstart van de decoder)

Reageer