Vraag

Decoder v7 problemen

  • 26 December 2022
  • 49 reacties
  • 3104 Bekeken

Hello,

We zijn sinds 1.5 jaar klant bij Proximus na meer dan 10 jaar Telenet en moet zeggen dat het serieus tegen valt tot nu toe…

 

Gelukkig zijn er al wat zaken aangepakt (zoals een deftige tv gids) maar we blijven problemen hebben met het tv kijken.

 

De issues zijn de volgende:

- Geen geluid: op te lossen door te herstarten met de knop achteraan.

- Geluid en beeld niet gelijk: zelfde oplossing als hierboven.

- Afstandsbediening reageert niet: ook op te lossen door te herstarten (batterijen zijn goed)

- Reactiesnelheid is verschrikkelijk traag, het lijkt dat de hardware ofwel niet krachtig genoeg is of de software niet goed geschreven is.

- Geen beeld: ook op te lossen door te herstarten.

 

Los van bovenstaande foutmeldingen komt ook soms een random Pxxx melding waardoor het toestel ook moet herstart worden…

 

We hebben een paar weken terug een nieuwe decoder ontvangen en geplaatst maar hiermee zijn de problemen niet opgelost, ze lijken zelfs nog frequenter voor te vallen.

 

Graag hebben we hiervoor een oplossing want het geduld is eerlijkgezegd op.

 

Mvg,

D

 


49 reacties

De grootste rommel dat ze ooit gemaakt hebben met de v7. Heb mijn tweede en ook problemen bij en op de klantendienst doen ze maar 1ding en dat is resetje of knopje hier en daar of een andere v7 opsturen met meer of minder problemen want 1zonder problemen hebben ze niet. Heb al kabels opnieuw getrokken en steek eigenlijk mijn vrije tijd in een ander zijn geknoei want probleem blijft de box

Ik vertrek bij Proximus na 7jaar want jullie verschuiven problemen maar lossen ze niet op

Dimitri Pittomvils 049******* bel gerust

 

Tip: je moet er wel ook altijd goed opletten dat je de HDMI Kabel gebruikt die bij de V7 geleverd werd, zeker voor problemen met beeld zoals zwart beeld enz… (Niet dat het hiermee alle problemen opgelost zullen zijn maar toch) maar sommigen gebruiken de oude HDMI kabel van een vorige versie van hun vorige oudere decoder.

Bij de V7 decoder bijgeleverde HDMI kabel is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable"
welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

Cfr:hdmi kabel | Proximus Forum

PS: het is niet aangeraden van privé gegevens zoals telefoon enz. op een openbaar forum te zetten maar in de privé velden van  in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) 

detail: binnen het uur kun je nog je bericht editen door onderaan je bericht op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen, anders kan het enkel door een proximus medewerker (moderator) gebeuren.

Beste,

Er zat geen HDMI kabel bij de v7 box (beide boxen).

Wel een stroomkabel.

We hebben een nieuwe HDMI kabel gestoken van 10meter. Deze getest via laptop en gecontroleerd of hij werkt. Dit was geen probleem. 

Dus we veronderstellen dat de HDMI kabel niet aan de basis ligt van ons probleem.

De tv werkt enkel als we met de originele afstandsbediening van de televisie op source duwen en het kanaal vd decoder bevestigen. Nadien moeten we, de tv terug uitschakelen. Op de Proximus afstandsbediening op Proximus duwen en vervolgens hopen dat de picks app opstart en we vervolgens ook beeld krijgen bij de klank.

 

Graag had ik geweten hoe ik dit probleem kan oplossen? Hopend op een spoedig antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

Dimitri P.

Als die kabel voldoet aan de hierboven beschreven specificaties “shielded High speed “ dan is dit uiteraard in orde.

Ok ik kijk dit even na en kom er later op terug,maar vraag me echter wel af waarom ik na reset geen probleem ondervind tot het moment ik hem uitschakel.

Tot later Dimitri 

Het komt eigenlijk ongeveer op zelfde neer als er sommigen geen beeld hebben en ze de HDMI kabel uittreken op hun TV of decoder, dan het beeld verschijnt en dat toch de reden was dat je HDMI kabel niet voldeed.
Maar ik herhaal het is ook niet absoluut zeker dat het bij u alleen dit is die de oorzaak is van je probleem, het is gewoon om te kunnen uitsluiten.

Reputatie 7
Badge +5

@Dimitri pittomvils Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Mijn klantnummer is 606096057

@Dimitri pittomvils Ter info:
best geen privé gegevens op het openbaar forum posten maar noteer deze liefst in je →  ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) want daar zijn de privé velden enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!

Zelf kun je maar binnen een uur je bericht aanpassen, en anders zullende de PX forummedewerkers het wel aanpassen.

Ok maar hoop dat ik nu kan helpen met de gegevens ik door stuurde

Reputatie 1

Sinds gisteren nieuwe v7 box ontvangen en geïnstalleerd, na weken lang problemen te hebben gehad met de v6. Onderandere stilstaand beeld bij heropvragen film of serie, ook bij opgenomen programma's vertraagd beeld. Updates gedaan, technieker gebeld alles samen gedaan. Probleem kwam steeds terug. Nu sinds gisteren nieuwe v7 ontvangen. Bij eerste keer opstarten en instaleren alles inorde. Nadien tv en v7 box uitgeschakeld. Wil 's avonds tv kijken, zet tv en v7 box op en ik krijg enkel ruis. Scherm gaat aan en uit en komt steeds op ruis. Steeds komt ook hdmi 1 op het scherm, scherm aan en uit en weer ruis en ag en toe hdr 10 en dan soms gaat beeld aan. Tv vind precies geen connectie met v7. Na achteraan op knop te duwen aan/uit van v7 komt eindelijk connectie ophang. En kan ik kijken zonder probleem. Na tv en box uit te zetten weer zelfde probleem. Het kan toch niet de bedoeling zijn elke keer box aan/uit te zetten achteraan. Graag een oplossing. 

mss toch best eens de →  De Android TV Box resetten 

Reputatie 7
Badge +3

@Tina25 

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

Reputatie 1

@Martin en @Pat52 beide bedankt voor de info. Momenteel alles stabiel. 

Reputatie 1

Ik heb net 44 min aan de telefoon gehangen met proximus. De persoon aan de lijn was wel enorm behulpzaam. Ele kabel nagekeken. De android box herstart via stroomkabel uit te trekken. De modem herstart. Alle verbindingen nagekeken maar uiteindelijk nog steeds zelfde probleem. Als ik tv uitschakel en terug opzet ondanks dat v7 blijft opstaan zwart of geruis scherm. V7 box achteraan uitzetten en aanzetten en dan terug beeld. Elke keer. Toen zei de persoon dat er een technieker kan langs komen, maar dit zou mij 87 euro kosten. Schandalig. Dit betaal ik niet. Uiteindelijk zei de dame aan de lijn dat het een internationaal probleem is en niet enkel bij mij. Dat ik dus moet afwachten en dagelijks proberen zolang het niet bij jullie is opgelost. Dus telkens v7 volledig herstarten en hopen dat het opgelost geraakt. . 

Reputatie 2
Badge

internationaal Probleem wat bedoeld ze daar mee ?

Reputatie 1

Ik veronderstel dat ze hiermee bedoelt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ze sprak gebrekkig Nederlands. En ze zei dat ze het van hun kant zo snel mogelijk gaan oplossen. Het is natuurlijk niet leuk op deze manier. Hopelijk geraakt het snel opgelost. 

Reputatie 1

@Dimitri pittomvils is jouw probleem ondertussen opgelost. Ik moet ook altijd v7 box  herstarten voor ik tv opzet. Anders geen beeld enkel ruis of zwart. 

Reputatie 2
Badge

Hoop het ook dat de problemen met de tv box V7 opgelost geraken is niet leuk om zo tv te kijken natuurlijk.

@Tina25 Zolang het probleem/fout bij Proximus ligt moet niet je betalen als een technieker langskomt.

 je gebruikt toch wel degelijk de bijgeleverde HDMI kabel om de V7 met de TV te verbinden en je kan altijd ook voor alle zekerheid een andere hdmi ingang nemen op je TV, gewoon voor de zekerheid.

Reputatie 1

@Martin Ik heb dat allemaal al geprobeerd. Het probleem blijft aanhouden. 

Reputatie 7
Badge +3

@Tina25 

heb je de stroomkabel van de tv zelf al eens uitgetrokken?

 

Geert

Reputatie 1

@GeertC elke avond zet ik de tv uit met zo een algemene knop op de stekkerdoos. Dus dat heb ik ook al geprobeerd. De digibox blijft wel in stand-by. Maar zelfde uitkomst. Geruis of zwart scherm. Pas na aan/uit zetten digibox heb ik beeld. Pfff

blijft je bbox ook in standby ?

Al geprobeerd als je eerst de bbox opzet en pas na dat dit opgestart is de decoder opzet, heb je dat probleem dan ook.

Reputatie 1

@Martin de bbox blijft altijd opstaan. Deze zet ik niet uit. Maar ook deze heb ik deze week en ook vandaag nogmaals her op gestart. Ik denk niet dat ik nog meer kan doen. Dat ik nu moet wachten of het na de update beter is en anders hoop in op een technieker van proximus. Dit probleem had ik niet met de v6, daar had ik dan weer stilstaand beeld of vertraagd de laatse maanden. Vandaar de nieuwe v7 aangevraagd. Ma nu dus ander probleem. Wel mooi beeld eens ik beeld heb.  

Reageer