Vraag

Decoder V7

  • 23 August 2020
  • 27 reacties
  • 5433 Bekeken

  1. Als een bepaalde uitzending gepauzeerd wordt en er vervolgens op dezelfde pauze/go-knop (op de afstandsbediening) wordt gedrukt om verder te kijken dan is de synchronisatie tussen klank en beeld verstoord - Om dit op te lossen dien ik de betreffende uitzending opnieuw op te starten vanaf het begin. Hoe voorkomen ?
  2. Tijdens een uitzending wordt het beeld plots zwart en verschijnt o.a. de errorcode P011 - (wordt opgelost door betreffende uitzending te herstarten waarna het beeld verder loopt waar het gestopt was) - Wat betekent de code P011 en hoe te behandelen ? - (is een overzicht van alle errorcodes met de passende remedie beschikbaar ?) 

27 reacties

Reputatie 6
Badge +2

P0011 kennen ze  maar bij Kia dat is een auto. 😷  Error P011 is door Google nog niet gekend precies. V7 is nog te nieuw zeker. De helpdesk zou zeggen : de decoder eens herstarten zeker.
Op de site van Proximus : als uw beeld zwart wordt of er verschijnt een error code dan moet je van kanaal veranderen. Werkt het niet? Decoder herstarten. 

  1. Als een bepaalde uitzending gepauzeerd wordt en er vervolgens op dezelfde pauze/go-knop (op de afstandsbediening) wordt gedrukt om verder te kijken dan is de synchronisatie tussen klank en beeld verstoord - Om dit op te lossen dien ik de betreffende uitzending opnieuw op te starten vanaf het begin. Hoe voorkomen ?
  2. Tijdens een uitzending wordt het beeld plots zwart en verschijnt o.a. de errorcode P011 - (wordt opgelost door betreffende uitzending te herstarten waarna het beeld verder loopt waar het gestopt was) - Wat betekent de code P011 en hoe te behandelen ? - (is een overzicht van alle errorcodes met de passende remedie beschikbaar ?) 

 Voor de V7 zijn er wel nog enkele bugs die moeten opgelost , en ben je niet de enige met dergelijke problemen, alleen zijn alle problemen hier nog niet openbaar gepost geweest aangezien er alleen V7 testers geweest zijn,  het resetten vermoed ik kan alleen via de menu en ik vermoed ook dat er op de V7 geen reset knop voorzien is zoals bij de andere decoders, ander moet je eens zien of je ergens zoon (eventueel verzonken ) reset knopje vindt.

Voorbeeld van nog enkele meldingen van errors:
P134 wijst op een zwak signaal tussen de modem en de decoder waardoor het beeld niet snel genoeg doorkomt.
De decoder is dan als het ware nog aan het bufferen. 

P135 Als ik uitgesteld wil kijken, werkt de decoder nog wel, maar ik krijg een zwart scherm
regelmatig een storing in het beeld  en hapering, ook hapering in geluid.
Soms kort nadien P134 als foutmelding.

Een overzicht met error codes is er nog nooit voor geen enkele decoder gepubliceert geweest op de Prox Site. 

Morgen komen de mensen die van proximus zelf zijn hier terug langs om je verder inlichtingen te geven.

 

Reputatie 7
Badge +4

@PsMb Het synchronisatieprobleem na het pauzeren is gekend. Als je even zo verder kijkt zou dit weg moeten gaan, of inderdaad je programma herstarten. Dit wordt nog verder onderzocht.

Error P011 wijst op een fout in de stream, een corrupt bestandje. Je kan dan inderdaad niets anders doen dan het opnieuw te proberen. Krijg je deze foutmelding vaak ? 

@Martin De V7 wordt niet via een resetknop gereset. Er is er wel 1 op de decoder maar daarmee doe je een gewone herstart. Je kan hem wel resetten via instellingen - instellingen toestel - apparaatvoorkeuren - resetten.

Hier heb ik geen last van en ook een v7

Ter info: Dit is een fenomeen met alle decoders dat niet iedereen de zelfde problemen ondervindt , mss lijkt dit raar maar er spelen wel enige parameters mee niet iedereen zit met identiek deze zelfde bbox merk en type en ook niet met de zelfde software versie en ook de software versie zal niet bij iedereen de zelfde zijn enz…..dit is dan ook de reden dat proximus verschillende testers nodig heeft om bv hun nieuwe apparatuur bugvrij te kunnen maken…

@PsMb: Ter informatie: een truukje om de desynchronisatie te verhelpen zou zijn na het pauzeren 1of 2 keer 10 sec. terug te gaan (knop OK naar links). Dat zou het moeten oplossen volgens een medegebruiker van de V7. Heb het zelf nog niet moeten proberen.

Altijd de moeite om eens te proberen maar hangt er weer van af of de decoders bij die personen wel de zelfde software versie hebben , ik weet rouwens niet wat de laatste uitgebrachte versie is voor de V7!

Dat is heel juist Martin, daarom geef ik het  door als te proberen, want ik heb het nog niet nodig gehad. De laatste versie is SW 3.53.1

Ok bedankt als ik het goed voor heb is die 3.53.1 nog tamelijk recent of heb je die al een tijdje op de v7 staan.

Die is van ergens in de loop van vorige week, Martin. Wel vervelend dat nooit gezegd wordt welke bugs dat zou moeten oplossen.

Inderdaad een punt dat hier al jaren lang aangekaart werd, maar het komt er niet van en som met mondjesmaat wordt er eens iets gepost hiervan op het forum !!!

  1. Mijn hierboven gesignaleerd synchronisatieprobleem na het pauzeren schijnt opgelost te zijn - actueel geen afwijking (meer) tussen beeld en geluid.. 
  2. Weet iemand een oplossing voor dit V7-probleem : opname van een programma start vroeger maar stopt ook vroeger (=m.i. zou de opname al vóór het programma beginnen met eenzelfde tijdsduur als ze vóór het einde ook stopt ?) -  Ik vind in de settings niet onmiddellijk een mogelijkheid om de opnametijden aan te passen ? Was m.i. in eerdere decoders mogelijk ?

FYI: met de andere decoders is het nu ook 5minuten voor en 20minuten na de voorzien tijd.

en soms moet ik ook met mijn v5-compact decoder uit alle zekerheid een opname erna ook bij programmeren als ik 100% zeker wil zijn van niks te missen van die opname.

een programma erbij opnemen voor de gewenste opname heb ik nog nooit moeten doen omdat normaal gezien een programma nooit te vroeg begint maar eerder te laat.

Welke software versie staat er nu al op je V7 decoder?

 

app = 2.53.5 - is dat de nieuwste ?

Overigens gebeurt de software-update m.i. automatisch en is mijn V7-decoder geacht op de nieuwste te draaien ?

 

Bedankt voor de feedback, Het is inderdaad de laatste wat ook verklaart dat er problemen verdwenen zijn.

Badge +4

Ok bedankt als ik het goed voor heb is die 3.53.1 nog tamelijk recent of heb je die al een tijdje op de v7 staan.

Inmiddels al een 25 tal dagen sinds ik die update binnen heb en alles werkt goed sindsdien, geen zwart beeld of buffer probleem meer. Dikke duim :thumbsup:

@PsMb sorry ik had inderdaad verkeerd afgelezen ik dacht dat je 3.53.5 had daarom dat ik dacht dat je al een laatste versie had :blush:

@RedsFan  bedankt om ons op de hoogte te houden.

(Nog) Gebruiksvragen over decoder V7

  • is app versie SW 3.53.1 (volgens Covis hierboven) de nieuwste versie ? Indien ja, hoe kom ik daaraan ? Wat betekent SW ? 
  • beeld werd gisteren ca 17u30 plots zwart met melding P134 - wat betekent deze errorcode en hoe ‘zwart scherm’ voorkomen ?
  • soms zie ik plots links onderaan op het scherm een zwart blokje met volgende tekst in wit : een gespiegelde C gevolgd door 10 sec. Verschijnt dit door een mogelijke foutieve (?) handeling op de afstandsbediening ? Wat is de betekenis/nut hiervan ? (ik dacht eerst aan een ‘achteruitspoelfunctie’ maar die knop zit links bovenaan op de afstandsbediening ?) Hoe is de melding eventueel te verwijderen want verbergt soms tekst/beeld ? 

Overigens vind ik de V7 een behoorlijk vooruitstrevende decoder; een meer getailleerde handleiding zou het gebruik nog veel aangenamer kunnen maken (of is die toch ergens te vinden ?).

  • is app versie SW 3.53.1 (volgens Covis hierboven) de nieuwste versie ? Indien ja, hoe kom ik daaraan ? Wat betekent SW ? 

normaal gaat dit automatisch, maar ik persoonlijk zou via de interface eens een reset proberen en zien of die dan erna ook binnen komt.

Een methode die blijkbaar zou moeten werken is:

Voor wie niet de correcte app versie heeft op zijn V7 decoder, kan dit forceren door
de decoder te herstarten (met de aan / uit  knop aan de achterzijde) vervolgens
de decoder 10 minuten in stand by laten en
dan 10 min live laten spelen .
Hierna zou de juiste app versie moeten laden.

En nog een andere methode die je ook kan proberen:

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

P134 wijst op een zwak signaal tussen de modem en de decoder waardoor het beeld niet snel genoeg doorkomt / buffering
            De decoder is dan als het ware nog aan het bufferen. Dit is in onderzoek
            Als het kan is het best om je decoder via kabel aan te sluiten. 

Badge +4

Ik heb te vroeg geroepen deze week, nu al een paar dagen gebeurt het dat er terug een zwart beeld komt met de melding we controleren uw verbinding voor een 8 tal seconden en dan weer beeld…. dus lijkt erop dat die bug nog niet volledig weg is.

Inmiddels gisteren nog es gereset , maar vandaag toch weer eens een zwart beeld uitval en dan weer normaal.

Soms als we opstaan rond 6 uur s’morgens speelt de TV ook en er is dan zelfs geen update geweest.

Badge +4

(Nog) Gebruiksvragen over decoder V7

  • is app versie SW 3.53.1 (volgens Covis hierboven) de nieuwste versie ? Indien ja, hoe kom ik daaraan ? Wat betekent SW ? 
  • beeld werd gisteren ca 17u30 plots zwart met melding P134 - wat betekent deze errorcode en hoe ‘zwart scherm’ voorkomen ?

Overigens vind ik de V7 een behoorlijk vooruitstrevende decoder; een meer getailleerde handleiding zou het gebruik nog veel aangenamer kunnen maken (of is die toch ergens te vinden ?).

 

SW 3.53.1 is de software versie van prx ( SW = SoftWare), door hier feedback te geven gaan ze dit wel doorsturen naar de specialisten.

Oei dat is inderdaad minder goed nieuws!

ik ben nieuwe gebruiken van digitale tv sinds 21-12-2020,als ik een program wil bekijken in Re play krijg ik tijdens het kijken wel drie tot vier keer de foutmelding P011 en geen beeld meer,dan herbegin ik alles,ik ga naar nenu,dan het desbetreffende program en kan ik verder kijken voor ± 10 minuten en dan is het terug hetzelfde,foutmelding P011,ik heb al de decoder herstart,mijn WiFi verbinding naar mijn pc en iPad of iPhone uitgeschakeld met het gedacht de lijn minder te belasten maar het helpt niet,was is het probleem hier,mvg,Robert

FYI: Dit is o.a één van de problemen die nog moeten opgelost 

→ V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Reageer