Beantwoord

decoder v7

  • 3 februari 2020
  • 18 reacties
  • 503 Bekeken

sinds mijn decoder v7 een update heeft gedaan naar versie 3.33.9 zijn al mijn opnamens in mijn video 

verdwenen graag een oplosing hiervoor !!

groetjes Pierre

icon

Beste antwoord door SamuelD 3 februari 2020, 17:41

@pierre.jeurissen  Kan je eens volgende proceduren toepassen met de V7 , de V7 decoder nogmaals volledig herstarten , vervolgens de decoder 10 minuten laten spelen op live tv,. Hierna de decoder uitschakelen met de afstandsbediening (in stand by) . 

Deze 10 minuten in standby laten en vervolgens terug uit stand-by halen , dus terug aanschakelen met afstandsbediening. 

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@pierre.jeurissen  Heb je de decoder al eens volledig herstart door deze kort van stroom te onderbreken?

@SamuelD ja decoder v7 en bbox3 een voledige resset gedaan.

wat ik raar vind is als ik men decoder v6 aansluit dan werkt alles normaal.

Reputatie 7
Badge +4

@pierre.jeurissen  Kan je eens volgende proceduren toepassen met de V7 , de V7 decoder nogmaals volledig herstarten , vervolgens de decoder 10 minuten laten spelen op live tv,. Hierna de decoder uitschakelen met de afstandsbediening (in stand by) . 

Deze 10 minuten in standby laten en vervolgens terug uit stand-by halen , dus terug aanschakelen met afstandsbediening. 

@SamuelD You are the best!!!  probleem opgelost:punch::punch::relaxed::wink:

 

spijtig dat je de v7 niet kan koppelen aan google home, hij wil niet gelinkt worden aan een ruimte

Ter info: zie > https://nl.forum.proximus.be/aan-de-slag-op-het-forum-2/welkom-aan-de-nieuwe-testers-v7-48260#post637217

Ik test de v7 ook, kan ik toegevoegd worden aan de topic. 

Weet iemand raad, waarom de v7 niet kan toegevoegd worden aan een ruimte in google home. 

Cus: 617132376

heb je vraag in de juiste post gezet om toegevoegd te worden aan de privé sectie, waar je dan alle vragen en ervaringen met andere testers kunt delen > zie

https://nl.forum.proximus.be/aan-de-slag-op-het-forum-2/welkom-aan-de-nieuwe-testers-v7-48260?postid=656237#post656237

Reputatie 3
Badge +1

Ondertussen is er al V7 decoder? Ik heb hier nog 3 mini V5 decoders. Hoe zien de V7 decoders eruit. Werkt deze sneller dan de V5 en is deze compatibel met wifi bridge. Enkel met een hdmi aansluiting. Wordt deze dan aangeboden aan alle klanten of moet je dat aanvragen? 

Timm1983

blijkbaar als je het geen probleem vindt met de nog aanwezige bugs (is nog altijd in testfase) kun je er ene bekomen van Proximus, niettegenstaande die nog niet gecommercialiseerd is. 

De V7 decoder zit momenteel nog in testfase en is nog niet officieel gelanceerd.
Er zijn namelijk nog een aantal bugs en beperkingen waar momenteel aan wordt gewerkt.
wat momenteel ook  nog niet beschikbaar is op de V7 decoder:
- Blockbuster (= kadofilm voor Tuttimus, Familus, Bizz All-in en Bizz Office klanten)
- Shadow
- Langetermijnbewaring
- Persoonlijke hernummering van de kanalen : zender hernummering is niet mogelijk op de V7 decoder.
Als de klant zijn zenders al hernummerd heeft met een andere decoder, dan blijft deze hernummering wel geldig op de V7.

Reputatie 6
Badge +2

@Timm1983 De Wi-Fi bridge is compatibel met decoder V7. Je kan zelf nog de voorganger Ruckus HD oplossing gebruiken. Momenteel is het de booster die nog in het assortiment staat. Zie hier voor de specificaties: https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/proximus-v7-decoder en heeft enkel maar een HDMI uitgang : https://www.proximus.be/manuals/fr/manuel/particuliers/television/decodeur/v7/installation

in feite is de wifi bridge gewoon  geschikt om met alle decoders te gebruiken

NL versie > https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/televisie/decoder/v7/installatie

Ik heb sinds vandaag de v7 decoder maar gebruik in mijn opzet een logitech harmony elite toestel. Is er al iemand in geslaagd de decoder hiermee te bedienen?

Er is nog niet veel ervaring op gebied met de V7 decoder aangezien alles nog onder testpersonen gebeurd is, maar mss weten ze bij proximus hiervoor wel de oplossing welke code je moet invoeren...

Reputatie 6
Badge +2

Probeer eens dit ondersteuningsartikel: https://support.myharmony.com/nl-be/adding-a-device-thats-not-found-in-the-harmony-database Misschien lukt het dan wel, maar of je echt alles gaat kunnen bedienen weet ik niet.

normaal kan Proximus doorgeven wat je moet invoeren in de remote zoals het ook bij de v5 decoder werkt als je CISCO ISB8320-E ingeeft.

Ok bedankt. Laatste vraagje als ik de decoder aanzet krijg ik steeds een startscherm of homepagina te zien terwijl vroeger bij de v6 ik gewoon direct live tv te zien kreeg. Kan ik dit ergens veranderen?

Dat is blijkbaar de laatste trend want dit is eveneens zo bij de v5 en v5C en je kunt dit niet zelf instellen ik druk dan bij mijn V5c direct op de tv knop van de remote (niet de TV aan/uit knop  ) en je starmenu is verdwenen, bij de v7 is dit het huisje (home knop denk ik toch, want daar heb ik geen ervaring mee)

 

Reageer