Vraag

Decoder V6 werkt regelmatig niet



Toon eerste bericht

40 reacties

Daarom dat er veel zijn die hun v6 laten omruilen voor een v5-compact

> https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/decoder-v6-werkt-regelmatig-niet-50473#post653656

IK denk dat er iets goed mis is met die V6 decoders ik moet hier bijna om de 14 dagen de decoder zonder stroom plaatsen en daarna terug opstarten soms start hij dan nog niet en moet ik ook mijn modem herstarten. Bij mijn zoon hetzelfde verhaal met die V6.

Als ze morgen de draad opnemen zal je wel meer info krijgen en zullen ze desnoods de retourlabels  wel opnieuw opsturen.

zoals hier ook bv is het antwoord van iemand van proximus

> https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/adres-modem-terug-sturen-49879#post646970

 

Reputatie 2
Badge

@Martin, thnx voor die link, da lukt dus wel.

Nu nog enkel van die oude af geraken he:wink:

@Armani Je kunt de nieuwe gewoon aansluiten  en hier staat het ook beschreven: 

 > hoe vervangt u een oude decoder door een nieuwe

Reputatie 2
Badge

@ een Px medewerker, geen mail noch een retourformulier. Wat doe ik met de oude V6?

En is de nieuwe opgestuurde klaar voor installatie?

Mvg

normaal zou je die via mail moeten ontvangen maar als hier een  proximus
ook eens kijken in de spam folder
.


Als de Proximus forummedewerker de draad opneemt zullen ze u wel verder helpen.

 

Ter info wat er op proximus forum staat : 

cfr: > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/support/telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

Toestel terugsturen

  1. Print het label uit dat je via e-mail (of post) ontvangen hebt om je oud toestel terug te sturen. Als er vermeld wordt dat je toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvang je geen label. In dit geval mag je het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kun je het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus  (In de MyProximus-app, tik op uw profielicoon en Bestellingen) wanneer je naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al je toestellen in een kartonnen doos, zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. 
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in je buurt en geef het pakket gratis af.
Daar staat ook nog ivm covid-19 het volgende :
(ben niet zeker dat dit nog up-to-date is! want er staan zaken in die volgens mij niet meer kloppen)

Wegens de Corona (COVID19)-maatregelen die momenteel van kracht zijn, is het niet nodig je Proximus-materiaal terug te sturen. Dit mag je uitstellen totdat de regering bekend maakt dat niet-essentiële verplaatsingen opnieuw toegestaan zijn. We zullen je hiervoor in tussentijd niets aanrekenen, maar raden je wel aan de documenten (incl. het label) te bewaren zodat je later je materiaal nog kan terugsturen.

Aangezien ook de Proximus Shops gesloten zijn, kun je momenteel bepaalde toestellen (bv. gsm, tablet, enz.) niet afgeven of afhalen ter herstelling. Onze excuses hiervoor. We proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden.

Opgelet: Niet al onze toestellen worden omgeruild in een shop (bv. modem, decoder). Volg de stappen hieronder om na te gaan hoe je toestel vervangen of teruggestuurd kan worden.

We vragen specifiek van even geduld te hebben in volgende situaties:

  • Je hebt een toestel dat hersteld moet worden maar je hebt het nog niet kunnen afgeven in een shop.
  • Je toestel is momenteel al in de shop, maar kan nog niet onmiddellijk verstuurd worden voor herstelling.
  • Je toestel is terug van herstelling in de shop, maar je hebt het nog niet kunnen afhalen.
  • Je toestel is momenteel bij de hersteldienst.

Nogmaals bedankt voor je begrip.

@Proximus kloppen deze covid19 regels nog ?

Reputatie 2
Badge

Zit niks anders in de doos dan de decoder en een handleiding. Geen retourformulier.

normaal moet je retoutlabels ontvangen hebben om die terug te sturen,

Reputatie 2
Badge

Ik heb mijn decoder vandaag ontvangen, supersnel. Nu mijn vraag, is deze klaar voor gebruik, daarmee bedoel ik reeds aangemeld?

En wat doe ik met de V6? breng ik deze naar een PX center?

Reputatie 2
Badge

Super. Wat een service. Mega bedankt👍👍

Reputatie 7
Badge +4

@Armani Ik heb het nodige gedaan zodat er via bpost bij je thuis een v5 compact decoder wordt geleverd.

Reputatie 2
Badge

@ThierryW , dan liever de V5 compact tot de V7 er is. Alvast bedankt voor jullie reactie

Reputatie 7
Badge +4

@Armani Ik stel voor zoals Martin aangeeft om de decoder om te ruilen. Wil je een v5 compact of nog eens proberen met een v6 decoder?

Een probleem dat wel meer gemeld wordt hier met de V6 decoder, als er al echt oplossingen kunnen geboden worden daar vrees ik voor maar alleen iemand van proximus zelf kan je hier verder over inlichten, wat ik hier vaststel is dat zij die met gelijkaardige problemen zitten al hun v6 door een v5-compact hebben laten omruilen. Er is wel een andere UHD v7 decoder op komst maar deze bevindt zich nog in testfase en is dus nog niet gecommercialiseerd.

Reageer