Vraag

Decoder V6 werkt regelmatig niet


Reputatie 2
Badge

Hallo,

mijn V6 decoder heeft al een tijdje rare kuren, soms kan je niets doen, dan heb ik beeld en geen geluid, soms geen beeld en wel geluid, soms is het beeld gewoon paars, hij loopt vast tijdens een film en nog van die gekke dingen.

Telkens moet ik deze dan resetten en dan gaat het weer ff goed. Ik denk dat er met deze decoder iets goed mis is met ofwel de software of de hardware. Is er iemand die dit ook al gehad heeft of iemand van Px hier op forum die mij hier kan mee helpen. Begint een beetje irritant te worden zo.

 

Mvg


35 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Armani Ik heb het nodige gedaan zodat er via bpost bij je thuis een v5 compact decoder wordt geleverd.

Reputatie 2
Badge

Super. Wat een service. Mega bedankt👍👍

inderdaad te vlug willen op de markt gooien wil nogal dikwijls zeggen, geen tijd genoeg gehad om te debuggen, dikwijls wil te vlug op de markt komen om de concurrent wat voor te kunnen zijn, en dit kan zijn gevolgen hebben natuurlijk.

Daarom dat er veel zijn die hun v6 laten omruilen voor een v5-compact

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/decoder-v6-werkt-regelmatig-niet-50473#post653656

@Daniel14 Nee ik ben trouwens niet van proximus zelf,  dat is natuurlijk je volste recht van de V6 te behouden, maar ik gaf je alleen maar aan dat er veel zijn die de v6 ruilen voor de v5-compact juist omdat de problemen met de v6 tot nu toe nog niet opgelost geraken. 

Wanneer de V7 zal uitkomen daar zal proximus nog geen exacte datum voor hebben aangezien de testen nog altijd lopen!

NB: de V5 decoder die je hebt zal inderdaad iets trager zijn dan de V5-compact 

Reputatie 6
Badge +3

Het is ook logisch in de V5 zit er nog een HDD schijf in ook, wanneer deze bijna volledig gevuld is gaat het opstarten ook wat trager. Zowel de V5C als V6 zijn hebben enkel cloudopslag (opslag van je opnames op de servers van Proximus) en moet enkel maar de interface gestart worden en dat is alles.

En zelf met uitgeswapte  harde schijf in de v5 start die trager op 

Een probleem dat wel meer gemeld wordt hier met de V6 decoder, als er al echt oplossingen kunnen geboden worden daar vrees ik voor maar alleen iemand van proximus zelf kan je hier verder over inlichten, wat ik hier vaststel is dat zij die met gelijkaardige problemen zitten al hun v6 door een v5-compact hebben laten omruilen. Er is wel een andere UHD v7 decoder op komst maar deze bevindt zich nog in testfase en is dus nog niet gecommercialiseerd.

Het klopt niet dat er in de V5 een harde schijf zit, wel in de V4.

@Daniel14 Dan heb je een V5-compact maar geen V5 .

Na de V4 is de V5 decoder uitgekomen en
daarna de eerste decoder zonder harde schijf was de V5-mini ook wel V5-compact genoemd,
dan de V6 zonder harde schijf en
nu de v7 (nog onder test)  ook zonder harde schijf .

Reputatie 6
Badge +3

Er moeten ook nog meer hardwarechecks gebeuren in de decoder versie 5. Dat kan ook meer tijd in nemen. Het kan ook de hardware configuratie liggen. Ik beschik over 2 v5’s met HDD en 1 V5C compact. 

Reputatie 7
Badge +4

@Armani Ik stel voor zoals Martin aangeeft om de decoder om te ruilen. Wil je een v5 compact of nog eens proberen met een v6 decoder?

Nu vlug opstarten van de v6 werd er ook gezegd dat die niet vlug opstart dus de meningen verschillen op dat gebied wel een beetje

Reputatie 2
Badge

@ThierryW , dan liever de V5 compact tot de V7 er is. Alvast bedankt voor jullie reactie

Dan zal het wel een V5 mini zijn hij start hier wel niet zo vlug op als de V6. Is de V5 beter dan op dit gebied? 

@Daniel14 nee deze zal zeker niet vlugger opstarten en de v5’s worden ook bij defecten omgeruild voor de v5-mini het is te slotte de bedoeling dat op termijn de decoders met harde schijf verdwijnen en er enkel nog nPVR (opnames in de cloud = op servers van Proximus) gebeuren.  

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed dat ook bepaalde tijdstippen een soort defragmentatie proces en foutcontole word uitgevoerd op de V5 decoder met HDD. Er is nog wel een belangrijk voordeel met HDD schijf is het langer kunnen behouden van opnames, in de cloud is dit beperkt. 

Het is een voordeel waarvan je alleen nog tijdelijk zult kunnen van profiteren aangezien het uiteindelijk de bedoeling is van alle opnames alleen nog in de cloud op te slaan.

Aangezien de v5’s bij defect vervangen worden door ander decoders zonder schijf zal het cPVR tijdperk stilletjes aan vanzelf uitsterven, al rept proximus met geen woord hoelang de cPVR opslag nog gaat ondersteund worden.

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb het hier al meermaals aangehaald dat de V6 niet stabiel draait in vergelijking met de V5 c.

Bijgevolg begrijp ik niet dat men zo weinig aandacht besteed aan de problemen met de V6 die toch recenter is dan de V5 serie. Belangrijk om weten is dat de V6 een 4K decoder is.

Dat hebben er veel aangehaald en volgen mijn bescheiden menig zal het de bedoeling zijn dat de V7 de 4k decoder gaat worden en er daar alle energie naar toe gaat om deze zo vlug mogelijk klaar te stomen voor het grote publiek.

Reputatie 5
Badge +3

Ik was tester vd. V6 en heb de fouten regelmatig gemeld...nu draait hij stabieler dan voorheen, maar toch moet ik nog af en toe een heropstart doen wat ik bij mijn V5c veel minder doe.

Martin, de V6 is ook  een 4K decoder.

Inderdaad voor het ogenblik heeft Proximus twee 4K (UHD) decoders de V6 en de V7 (android) decoder maar van deze laatste is nog niet exact gekend wanneer die gecommercialiseerd wordt.

Maar de UHD zenders laten op zich wachten :wink:

Reputatie 2
Badge

Ik heb mijn decoder vandaag ontvangen, supersnel. Nu mijn vraag, is deze klaar voor gebruik, daarmee bedoel ik reeds aangemeld?

En wat doe ik met de V6? breng ik deze naar een PX center?

normaal moet je retoutlabels ontvangen hebben om die terug te sturen,

Reputatie 2
Badge

Zit niks anders in de doos dan de decoder en een handleiding. Geen retourformulier.

Reageer