Vraag

Decoder V6 werkt regelmatig niet


Reputatie 2
Badge

Hallo,

mijn V6 decoder heeft al een tijdje rare kuren, soms kan je niets doen, dan heb ik beeld en geen geluid, soms geen beeld en wel geluid, soms is het beeld gewoon paars, hij loopt vast tijdens een film en nog van die gekke dingen.

Telkens moet ik deze dan resetten en dan gaat het weer ff goed. Ik denk dat er met deze decoder iets goed mis is met ofwel de software of de hardware. Is er iemand die dit ook al gehad heeft of iemand van Px hier op forum die mij hier kan mee helpen. Begint een beetje irritant te worden zo.

 

Mvg


35 reacties

Het zou kunnen maar aangezien er nog altijd testen door aangeduide klanten bijkomen heb ik de indruk dat er nog het één en ander moet bij geschroefd worden!

Reputatie 6
Badge +3

Wat ook een rol kan spelen is hoeveel volumekorting Huawei gegeven heeft aan Proximus wanneer een heel grote hoeveelheid decoders bestelde en ook snelheid van productie. Huawei brengt ook veel verschillende versies van hun set top boxes uit. Je hebt altijd de firmware die geleverd moet worden door Huawei en het set top tv platform. 

inderdaad te vlug willen op de markt gooien wil nogal dikwijls zeggen, geen tijd genoeg gehad om te debuggen, dikwijls wil te vlug op de markt komen om de concurrent wat voor te kunnen zijn, en dit kan zijn gevolgen hebben natuurlijk.

Reputatie 2
Badge

Wel ik moet zeggen dat de V5 compact die ik nu heb ontvangen ipv de V6 dat die toch vlugger opstart en veel stabieler is. Ook tussen de zenders onderling switchen en mijn opnames ophalen gaat vlugger. De V6 zullen ze niet verder verbeteren naar mijn gevoel want ik krijg zelfs nog geen vraag om hem terug te sturen, zegt genoeg zeker:rolling_eyes: . Afwachten wat die V7 uiteindelijk zal zeggen, lijkt er toch op dat ze er hun tijd voor nemen en niet zo maar op de markt gooien, cross fingers:wink: .

Inderdaad voor het ogenblik heeft Proximus twee 4K (UHD) decoders de V6 en de V7 (android) decoder maar van deze laatste is nog niet exact gekend wanneer die gecommercialiseerd wordt.

Maar de UHD zenders laten op zich wachten :wink:

Reputatie 5
Badge +3

Ik was tester vd. V6 en heb de fouten regelmatig gemeld...nu draait hij stabieler dan voorheen, maar toch moet ik nog af en toe een heropstart doen wat ik bij mijn V5c veel minder doe.

Martin, de V6 is ook  een 4K decoder.

Dat hebben er veel aangehaald en volgen mijn bescheiden menig zal het de bedoeling zijn dat de V7 de 4k decoder gaat worden en er daar alle energie naar toe gaat om deze zo vlug mogelijk klaar te stomen voor het grote publiek.

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb het hier al meermaals aangehaald dat de V6 niet stabiel draait in vergelijking met de V5 c.

Bijgevolg begrijp ik niet dat men zo weinig aandacht besteed aan de problemen met de V6 die toch recenter is dan de V5 serie. Belangrijk om weten is dat de V6 een 4K decoder is.

Het is een voordeel waarvan je alleen nog tijdelijk zult kunnen van profiteren aangezien het uiteindelijk de bedoeling is van alle opnames alleen nog in de cloud op te slaan.

Aangezien de v5’s bij defect vervangen worden door ander decoders zonder schijf zal het cPVR tijdperk stilletjes aan vanzelf uitsterven, al rept proximus met geen woord hoelang de cPVR opslag nog gaat ondersteund worden.

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed dat ook bepaalde tijdstippen een soort defragmentatie proces en foutcontole word uitgevoerd op de V5 decoder met HDD. Er is nog wel een belangrijk voordeel met HDD schijf is het langer kunnen behouden van opnames, in de cloud is dit beperkt. 

@Daniel14 nee deze zal zeker niet vlugger opstarten en de v5’s worden ook bij defecten omgeruild voor de v5-mini het is te slotte de bedoeling dat op termijn de decoders met harde schijf verdwijnen en er enkel nog nPVR (opnames in de cloud = op servers van Proximus) gebeuren.  

Dan zal het wel een V5 mini zijn hij start hier wel niet zo vlug op als de V6. Is de V5 beter dan op dit gebied? 

Nu vlug opstarten van de v6 werd er ook gezegd dat die niet vlug opstart dus de meningen verschillen op dat gebied wel een beetje

Reputatie 6
Badge +3

Er moeten ook nog meer hardwarechecks gebeuren in de decoder versie 5. Dat kan ook meer tijd in nemen. Het kan ook de hardware configuratie liggen. Ik beschik over 2 v5’s met HDD en 1 V5C compact. 

@Daniel14 Dan heb je een V5-compact maar geen V5 .

Na de V4 is de V5 decoder uitgekomen en
daarna de eerste decoder zonder harde schijf was de V5-mini ook wel V5-compact genoemd,
dan de V6 zonder harde schijf en
nu de v7 (nog onder test)  ook zonder harde schijf .

Het klopt niet dat er in de V5 een harde schijf zit, wel in de V4.

En zelf met uitgeswapte  harde schijf in de v5 start die trager op 

Reputatie 6
Badge +3

Het is ook logisch in de V5 zit er nog een HDD schijf in ook, wanneer deze bijna volledig gevuld is gaat het opstarten ook wat trager. Zowel de V5C als V6 zijn hebben enkel cloudopslag (opslag van je opnames op de servers van Proximus) en moet enkel maar de interface gestart worden en dat is alles.

@Daniel14 Nee ik ben trouwens niet van proximus zelf,  dat is natuurlijk je volste recht van de V6 te behouden, maar ik gaf je alleen maar aan dat er veel zijn die de v6 ruilen voor de v5-compact juist omdat de problemen met de v6 tot nu toe nog niet opgelost geraken. 

Wanneer de V7 zal uitkomen daar zal proximus nog geen exacte datum voor hebben aangezien de testen nog altijd lopen!

NB: de V5 decoder die je hebt zal inderdaad iets trager zijn dan de V5-compact 

Martin, ik weet niet of je moderator bent maar veel zin om nu nog een v5 in huis te halen heb ik niet. Ik heb hier een V5 als tweede decoder staan maar die start veel trager (evenals mijn vorige V4) op dan de V6  dus is er nog niet  bekend wanneer de V7  ter beschikking komt? Hopelijk werken die dan beter.

Daarom dat er veel zijn die hun v6 laten omruilen voor een v5-compact

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/decoder-v6-werkt-regelmatig-niet-50473#post653656

IK denk dat er iets goed mis is met die V6 decoders ik moet hier bijna om de 14 dagen de decoder zonder stroom plaatsen en daarna terug opstarten soms start hij dan nog niet en moet ik ook mijn modem herstarten. Bij mijn zoon hetzelfde verhaal met die V6.

Als ze morgen de draad opnemen zal je wel meer info krijgen en zullen ze desnoods de retourlabels  wel opnieuw opsturen.

zoals hier ook bv is het antwoord van iemand van proximus

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/adres-modem-terug-sturen-49879#post646970

 

Reputatie 2
Badge

@Martin, thnx voor die link, da lukt dus wel.

Nu nog enkel van die oude af geraken he:wink:

@Armani Je kunt de nieuwe gewoon aansluiten  en hier staat het ook beschreven: 

 > hoe vervangt u een oude decoder door een nieuwe

Reageer