Vraag

Decoder V6 werkt regelmatig niet


Reputatie 2
Badge

Hallo,

mijn V6 decoder heeft al een tijdje rare kuren, soms kan je niets doen, dan heb ik beeld en geen geluid, soms geen beeld en wel geluid, soms is het beeld gewoon paars, hij loopt vast tijdens een film en nog van die gekke dingen.

Telkens moet ik deze dan resetten en dan gaat het weer ff goed. Ik denk dat er met deze decoder iets goed mis is met ofwel de software of de hardware. Is er iemand die dit ook al gehad heeft of iemand van Px hier op forum die mij hier kan mee helpen. Begint een beetje irritant te worden zo.

 

Mvg


40 reacties

Een probleem dat wel meer gemeld wordt hier met de V6 decoder, als er al echt oplossingen kunnen geboden worden daar vrees ik voor maar alleen iemand van proximus zelf kan je hier verder over inlichten, wat ik hier vaststel is dat zij die met gelijkaardige problemen zitten al hun v6 door een v5-compact hebben laten omruilen. Er is wel een andere UHD v7 decoder op komst maar deze bevindt zich nog in testfase en is dus nog niet gecommercialiseerd.

Reputatie 7
Badge +4

@Armani Ik stel voor zoals Martin aangeeft om de decoder om te ruilen. Wil je een v5 compact of nog eens proberen met een v6 decoder?

Reputatie 2
Badge

@ThierryW , dan liever de V5 compact tot de V7 er is. Alvast bedankt voor jullie reactie

Reputatie 7
Badge +4

@Armani Ik heb het nodige gedaan zodat er via bpost bij je thuis een v5 compact decoder wordt geleverd.

Reputatie 2
Badge

Super. Wat een service. Mega bedankt👍👍

Reputatie 2
Badge

Ik heb mijn decoder vandaag ontvangen, supersnel. Nu mijn vraag, is deze klaar voor gebruik, daarmee bedoel ik reeds aangemeld?

En wat doe ik met de V6? breng ik deze naar een PX center?

normaal moet je retoutlabels ontvangen hebben om die terug te sturen,

Reputatie 2
Badge

Zit niks anders in de doos dan de decoder en een handleiding. Geen retourformulier.

normaal zou je die via mail moeten ontvangen maar als hier een  proximus
ook eens kijken in de spam folder….


Als de Proximus forummedewerker de draad opneemt zullen ze u wel verder helpen.

 

Ter info wat er op proximus forum staat : 

cfr: > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/support/telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

Toestel terugsturen

  1. Print het label uit dat je via e-mail (of post) ontvangen hebt om je oud toestel terug te sturen. Als er vermeld wordt dat je toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvang je geen label. In dit geval mag je het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kun je het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus  (In de MyProximus-app, tik op uw profielicoon en Bestellingen) wanneer je naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al je toestellen in een kartonnen doos, zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. 
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in je buurt en geef het pakket gratis af.
Daar staat ook nog ivm covid-19 het volgende :
(ben niet zeker dat dit nog up-to-date is! want er staan zaken in die volgens mij niet meer kloppen)

Wegens de Corona (COVID19)-maatregelen die momenteel van kracht zijn, is het niet nodig je Proximus-materiaal terug te sturen. Dit mag je uitstellen totdat de regering bekend maakt dat niet-essentiële verplaatsingen opnieuw toegestaan zijn. We zullen je hiervoor in tussentijd niets aanrekenen, maar raden je wel aan de documenten (incl. het label) te bewaren zodat je later je materiaal nog kan terugsturen.

Aangezien ook de Proximus Shops gesloten zijn, kun je momenteel bepaalde toestellen (bv. gsm, tablet, enz.) niet afgeven of afhalen ter herstelling. Onze excuses hiervoor. We proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden.

Opgelet: Niet al onze toestellen worden omgeruild in een shop (bv. modem, decoder). Volg de stappen hieronder om na te gaan hoe je toestel vervangen of teruggestuurd kan worden.

We vragen specifiek van even geduld te hebben in volgende situaties:

  • Je hebt een toestel dat hersteld moet worden maar je hebt het nog niet kunnen afgeven in een shop.
  • Je toestel is momenteel al in de shop, maar kan nog niet onmiddellijk verstuurd worden voor herstelling.
  • Je toestel is terug van herstelling in de shop, maar je hebt het nog niet kunnen afhalen.
  • Je toestel is momenteel bij de hersteldienst.

Nogmaals bedankt voor je begrip.

@Proximus kloppen deze covid19 regels nog ?

Reputatie 2
Badge

@ een Px medewerker, geen mail noch een retourformulier. Wat doe ik met de oude V6?

En is de nieuwe opgestuurde klaar voor installatie?

Mvg

@Armani Je kunt de nieuwe gewoon aansluiten  en hier staat het ook beschreven: 

 > hoe vervangt u een oude decoder door een nieuwe

Reputatie 2
Badge

@Martin, thnx voor die link, da lukt dus wel.

Nu nog enkel van die oude af geraken he:wink:

Als ze morgen de draad opnemen zal je wel meer info krijgen en zullen ze desnoods de retourlabels  wel opnieuw opsturen.

zoals hier ook bv is het antwoord van iemand van proximus

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/adres-modem-terug-sturen-49879#post646970

 

IK denk dat er iets goed mis is met die V6 decoders ik moet hier bijna om de 14 dagen de decoder zonder stroom plaatsen en daarna terug opstarten soms start hij dan nog niet en moet ik ook mijn modem herstarten. Bij mijn zoon hetzelfde verhaal met die V6.

Daarom dat er veel zijn die hun v6 laten omruilen voor een v5-compact

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/decoder-v6-werkt-regelmatig-niet-50473#post653656

Martin, ik weet niet of je moderator bent maar veel zin om nu nog een v5 in huis te halen heb ik niet. Ik heb hier een V5 als tweede decoder staan maar die start veel trager (evenals mijn vorige V4) op dan de V6  dus is er nog niet  bekend wanneer de V7  ter beschikking komt? Hopelijk werken die dan beter.

@Daniel14 Nee ik ben trouwens niet van proximus zelf,  dat is natuurlijk je volste recht van de V6 te behouden, maar ik gaf je alleen maar aan dat er veel zijn die de v6 ruilen voor de v5-compact juist omdat de problemen met de v6 tot nu toe nog niet opgelost geraken. 

Wanneer de V7 zal uitkomen daar zal proximus nog geen exacte datum voor hebben aangezien de testen nog altijd lopen!

NB: de V5 decoder die je hebt zal inderdaad iets trager zijn dan de V5-compact 

Reputatie 6
Badge +3

Het is ook logisch in de V5 zit er nog een HDD schijf in ook, wanneer deze bijna volledig gevuld is gaat het opstarten ook wat trager. Zowel de V5C als V6 zijn hebben enkel cloudopslag (opslag van je opnames op de servers van Proximus) en moet enkel maar de interface gestart worden en dat is alles.

En zelf met uitgeswapte  harde schijf in de v5 start die trager op 

Het klopt niet dat er in de V5 een harde schijf zit, wel in de V4.

@Daniel14 Dan heb je een V5-compact maar geen V5 .

Na de V4 is de V5 decoder uitgekomen en
daarna de eerste decoder zonder harde schijf was de V5-mini ook wel V5-compact genoemd,
dan de V6 zonder harde schijf en
nu de v7 (nog onder test)  ook zonder harde schijf .

Reputatie 6
Badge +3

Er moeten ook nog meer hardwarechecks gebeuren in de decoder versie 5. Dat kan ook meer tijd in nemen. Het kan ook de hardware configuratie liggen. Ik beschik over 2 v5’s met HDD en 1 V5C compact. 

Nu vlug opstarten van de v6 werd er ook gezegd dat die niet vlug opstart dus de meningen verschillen op dat gebied wel een beetje

Dan zal het wel een V5 mini zijn hij start hier wel niet zo vlug op als de V6. Is de V5 beter dan op dit gebied? 

@Daniel14 nee deze zal zeker niet vlugger opstarten en de v5’s worden ook bij defecten omgeruild voor de v5-mini het is te slotte de bedoeling dat op termijn de decoders met harde schijf verdwijnen en er enkel nog nPVR (opnames in de cloud = op servers van Proximus) gebeuren.  

Reageer