Ik vermoed dat ook bepaalde tijdstippen een soort defragmentatie proces en foutcontole word uitgevoerd op de V5 decoder met HDD. Er is nog wel een belangrijk voordeel met HDD schijf is het langer kunnen behouden van opnames, in de cloud is dit beperkt.
Het is een voordeel waarvan je alleen nog tijdelijk zult kunnen van profiteren aangezien het uiteindelijk de bedoeling is van alle opnames alleen nog in de cloud op te slaan.
Aangezien de v5’s bij defect vervangen worden door ander decoders zonder schijf zal het cPVR tijdperk stilletjes aan vanzelf uitsterven, al rept proximus met geen woord hoelang de cPVR opslag nog gaat ondersteund worden.
Ik heb het hier al meermaals aangehaald dat de V6 niet stabiel draait in vergelijking met de V5 c.
Bijgevolg begrijp ik niet dat men zo weinig aandacht besteed aan de problemen met de V6 die toch recenter is dan de V5 serie. Belangrijk om weten is dat de V6 een 4K decoder is.
Dat hebben er veel aangehaald en volgen mijn bescheiden menig zal het de bedoeling zijn dat de V7 de 4k decoder gaat worden en er daar alle energie naar toe gaat om deze zo vlug mogelijk klaar te stomen voor het grote publiek.
Ik was tester vd. V6 en heb de fouten regelmatig gemeld...nu draait hij stabieler dan voorheen, maar toch moet ik nog af en toe een heropstart doen wat ik bij mijn V5c veel minder doe.
Martin, de V6 is ook een 4K decoder.
Inderdaad voor het ogenblik heeft Proximus twee 4K (UHD) decoders de V6 en de V7 (android) decoder maar van deze laatste is nog niet exact gekend wanneer die gecommercialiseerd wordt.
Maar de UHD zenders laten op zich wachten
Wel ik moet zeggen dat de V5 compact die ik nu heb ontvangen ipv de V6 dat die toch vlugger opstart en veel stabieler is. Ook tussen de zenders onderling switchen en mijn opnames ophalen gaat vlugger. De V6 zullen ze niet verder verbeteren naar mijn gevoel want ik krijg zelfs nog geen vraag om hem terug te sturen, zegt genoeg zeker . Afwachten wat die V7 uiteindelijk zal zeggen, lijkt er toch op dat ze er hun tijd voor nemen en niet zo maar op de markt gooien, cross fingers .
inderdaad te vlug willen op de markt gooien wil nogal dikwijls zeggen, geen tijd genoeg gehad om te debuggen, dikwijls wil te vlug op de markt komen om de concurrent wat voor te kunnen zijn, en dit kan zijn gevolgen hebben natuurlijk.
Wat ook een rol kan spelen is hoeveel volumekorting Huawei gegeven heeft aan Proximus wanneer een heel grote hoeveelheid decoders bestelde en ook snelheid van productie. Huawei brengt ook veel verschillende versies van hun set top boxes uit. Je hebt altijd de firmware die geleverd moet worden door Huawei en het set top tv platform.
Het zou kunnen maar aangezien er nog altijd testen door aangeduide klanten bijkomen heb ik de indruk dat er nog het één en ander moet bij geschroefd worden!
Er is inderdaad iets goed mis met de V6 decoder.
De V6 decoder loopt regelmatig vast en dit sedert dat wij dit type decoder hebben. De decoder loopt vast, kan niet verzet worden, blokkeert regelmatig, ...
Onze Proximus betaling dient ook met het juist betaald worden.
De problemen met de V6 decoder blijven maar bestaan.
Vroeger met onze 2 huurdecoders hebben wij nooit een probleem gehad.
Minstens 1 maal per week dienen we nu de V6 decoder zonder stroom te zetten en/-of te resetten.
De V6 decoder van Huawai is altijd al een probleemdecoder geweest.
De V6 decoder is al verschillende keren omgeruild door weer hetzelfde type V6 decoder, terwijl er +- een jaar geleden een V5 beloofd werd.
Technisch is er niets mis. Aan de telefoon is het wel steeds alles weer overlopen of er niets mis is.
Men stelt een interventie voor door een technieker, maar als op het moment van de interventie alles OK is, dient er betaald te worden.
Een 6 tal weken werd door de klantendienst van Proximus belooft om een V7 decoder te laten bezorgen.
Was echter weer een V6.
Wij zijn meer dan 30 jaar Belgacom - Proximus klant geweest.
Er is heel wat fout gegaan in die ganse tijd ( ik ga geen oude koeien uit de sloot halen_is teveel ).
De laatste jaren is de klantendienst wel verbeterd.
@Marc_0283 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.
Mijn klantgegevens zijn toegevoegd.
Een oplossing is enkel mogelijk door omruiling van de V6 decoder door de nieuwe V7 decoder, zoals mij werd beloofd door de klantendienst.
@Marc_0283 De V6 kan omgeruild worden naar een V7 maar dit is een commerciële swap, dit wilt zeggen betalend.
Ben al 30 jaar klant.
Bij geschillen heb ik altijd moeten toegeven.
Proximus trekt steeds aan het kortste eind. Er kwam zelfs eens een aangetekend schrijven naar het toenmalige Belgacom terugbezorgd met een sticker " onbekend" : dit was 20 jaar geleden in verband met een geschil met mijn ISDN telefonie. Ik heb jaren ISDN gehad, had dit echt niet nodig, maar werd mij telefonisch aangesmeerd.
Wij hadden nadien abonnement Favorite maar we werden onder druk gezet om te veranderen. Volgens de algemene voorwaarden kon dit niet zomaar. We hebben toen een brief gekregen van Proximus met de stopzetting en omwisseling naar een ander pakket met heel wat voordelen die niet allemaal gerespecteerd werden. Bij Proximus wist men nooit zowel bij telefonisch contact of contact via e-mail niets over deze Proximus aanbiedingsbrief.
Bij de klantendienst werden wij van het kastje naar de muur gestuurd. Wat een historie.
Proximus doet het nu beter, maar naar de klantendienst bellen is steeds weer het hele hele verhaal doen. Soms wordt de telefoon dichtgelegd.
Ik betaal mijn Proximus rekening stipt. Een jaar geleden werd mij een gratis overschakeling naar een V5 decoder beloofd. Maar ik kreeg een V6. Nu weer een V6 terwijl mij een gratis omschakeling beloofd werd naar een V7. De omwisseling naar een V7 decoder werd enkele weken geleden door de klantendienst van Proximus beloofd zonder kosten gezien de terugkerende problemen.
Wil u dat wij een slechte V6 decoder blijven gebruiken?
Voor omschakeling naar een V7 dien ik als meer dan 30 jarige klant te betalen, terwijl deze omruiling gratis door de klantendienst beloofd werd maar ook niet nagekomen werd aangezien wij weer een V6 ontvingen.
Dit na omwisselingen van 5 probleem V6 decoders.
Het gaat een tijdje goed en nadien weer problemen. Zie ook link https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/beeld-bevriest-om-de-10-minuten-komt-terug-in-orde-bij-veranderen-van-kanaal-53734 . Een technieker dient u niet te sturen, want dit is niet nodig en als de decoder op dat moment werkt moet ik betalen.
Enkel indien u de V6 decoder gratis kan laten omruilen naar een V7, zoals reeds herhaalde keren door de klantendienst beloofd, ben ik tevreden.
Indien omruiling naar V7 dan wel graag met een bevestiging "GRATIS omruiling" door Proximus.