Vraag

Decoder V6 start vanzelf op.

  • 14 November 2022
  • 96 reacties
  • 1311 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

De V6 decoder schakelt automatisch vanuit standby terug aan.

De instellingen vd tv en decoder zijn niet veranderd (CEC/HDMI uit)

Heb alles gereset (modem en decoder)

Denk een hardware fout in de decoder.

nog iemand dat probleem voorhad?

MVG

 


96 reacties

@jdm_01 Laat het ons in ieder geval weten hoe het uitdraait met de V7.

Reputatie 5
Badge +3

Zal ik zekers doen.

Reputatie 5
Badge +3

@HadewychT

Ik wacht wel nog op een bevestigingsmail van wijziging voor de retour vd V5c zodat ik een aparte barcode krijg voor deze, de dame aan de telefoon was niet goed op de hoogte vd procedure.

 

Is ondertussen in orde!

 

Reputatie 5
Badge +3

@HadewychT, volgens de dame zal er een V7 RC worden bijgeleverd, maar op de bevestigingsmail zie ik dat niet staan? Enkel de V7 decoder.

Kan je dit even nakijken a.u.b.?

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 Laat het ons in ieder geval weten hoe het uitdraait met de V7.

Kan mij niet voorstellen dat al die klanten, en er zijn er al veel zijn, problemen hebben met deze Android decoder, het is waarschijnlijk een complex toestel, hopelijk moet ik hier niet teveel terug komen, is nooit een goed teken, tenzij alles goed verloopt meld ik het ook of hulp kan aanbieden.

mvg

Ok bedankt en inderdaad hopelijk geen problemen met je v7

Reputatie 1

@HadewychT, volgens de dame zal er een V7 RC worden bijgeleverd, maar op de bevestigingsmail zie ik dat niet staan? Enkel de V7 decoder.

Kan je dit even nakijken a.u.b.?

Ik wacht op mijn RC, vandaag nog eventjes knoeien met de oude RC om TV te zien.

Reputatie 7
Badge +4

@MarcVB Ik heb je een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze zal morgen thuis geleverd worden. 

@jdm_01 Ik kan niet zien of er een afstandsbediening in uw pakket zal zitten. Laat het hier maar weten als u er nog 1 nodig hebt. 

Reputatie 5
Badge +3

@HadewychT De afstandsbediening was er apart bijgeleverd.

De installatie vd Box verliep zonder problemen, de audio aansluiting op de versterker kan niet meer analoog, zal een SP/DIF convertor moeten aanschaffen. Spijtig dat deze niet bij Proximus is te verkrijgen. 

mvg

Reputatie 5
Badge +3

Is het noodzakelijk of aan te raden dat ik op de V7 mijn Google account activeer? Voordelen?

Reputatie 7
Badge +4

Je moet je Google account niet activeren, maar kan wel handig zijn. Als je deze activeert, kan je via de Playstore apps installeren op je decoder. 

Reputatie 5
Badge +3

2 opmerkingen V7:

  • opnames niet langer bewaren dan 60 dagen...
  • verder kijken opnames kunnen niet worden verwijderd

Is daar al een oplossing voor?

mvg

2 opmerkingen V7:

  • opnames niet langer bewaren dan 60 dagen…
    Nog niet geïntegreerd
  • verder kijken opnames kunnen niet worden verwijderd
    Wat bedoel je juist ? dat je opnames niet kunt wissen of dat je ze niet kunt wissen als je de opname niet volledig heb uitgekeken?

Is daar al een oplossing voor?

mvg

 

Reputatie 1

@HadewychT De afstandsbediening was er apart bijgeleverd.

De installatie vd Box verliep zonder problemen, de audio aansluiting op de versterker kan niet meer analoog, zal een SP/DIF convertor moeten aanschaffen. Spijtig dat deze niet bij Proximus is te verkrijgen. 

mvg

Ik heb alles verbindingen gelaten zoals ze waren met HDMI.

Dit filmpje heeft mij goed geholpen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/tv-box-decoder-thuis-installeren/afstandsbediening/je-homecinema-set-bedienen-met-de-proximus-afstandsbediening.html#/rcv7

TV opzetten met de nieuwe RC, bakje van de TV nemen en het signaal kopiëren, het geluid regelen dan neem je het bakje van je geluidsinstallatie en copier het min en plus volume

Ik heb hier wel in een ander post gelezen dat dit blijkbaar wel niet altijd lukt om de kopieer methode toe te passen bv. daar ging het om een bose geluidssysteem, maar uiteraard een goeie tip van u.

  • Ik heb intussen al één en ander geprobeerd:

  • De procedure proberen uitvoeren die Proximus beschrijft om bepaalde toetsen van de proximus afstandsbediening te ‘leren’ om het Bose systeem te bedienen. Lukt echter niet
  • Geprobeerd om via de instellingen in het Bose systeem (zoals vroeger) enkel de Bose afstandsbediening te moeten gebruiken. Ook zonder succes. Ik blijf dus genoodzaakt om beide afstandsbedieningen te gebruiken

voor sommige soundsystemen kan het ook zo :
TV Box(hdmi) <====>  (hdmi-in)Bose(hdmi-uit) < =====> (hdmi)TV

Reputatie 1

Dat is pech hebben, ik heb een Pioneer systeem

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT is het nog altijd zo dat een decoder (versies voor de V7) ruilen voor een V7 niet gratis is, of is dit ondertussen al veranderd?

Dit is nog steeds betalend (49€). Een defecte decoder omruilen is wel gratis. 

Reputatie 5
Badge +3

@HadewychT is het nog altijd zo dat een decoder (versies voor de V7) ruilen voor een V7 niet gratis is, of is dit ondertussen al veranderd?

Dit is nog steeds betalend (49€). Een defecte decoder omruilen is wel gratis. 

Dus in mijn geval is het gratis, de V6 vertoonde defecten. toch?

mvg

Reputatie 5
Badge +3

2 opmerkingen V7:

  • opnames niet langer bewaren dan 60 dagen…
    Nog niet geïntegreerd
  • verder kijken opnames kunnen niet worden verwijderd
    Wat bedoel je juist ? dat je opnames niet kunt wissen of dat je ze niet kunt wissen als je de opname niet volledig heb uitgekeken?

Is daar al een oplossing voor?

mvg

 

Niet kunnen wissen als de opname nog niet volledig is bekeken, blijkbaar blijven die 7 dagen staan, bij alle vorige decoders kan men dat wel verwijderen.

@HadewychT is het nog altijd zo dat een decoder (versies voor de V7) ruilen voor een V7 niet gratis is, of is dit ondertussen al veranderd?

Dit is nog steeds betalend (49€). Een defecte decoder omruilen is wel gratis. 

Dus in mijn geval is het gratis, de V6 vertoonde defecten. toch?

mvg

Inderdaad dit valt niet onder commerciële swap:

 

Commerciële omruilingen van de huidige TV Box naar een andere TV Box waren in het verleden reeds mogelijk bij een bepaald type pack, en de omruiling was steeds gratis.

d4HDvRvZpg

 

Vanaf september zal een omruilkost van € 49 worden aangerekend indien de klant kiest voor een V7 Android TV Box.

Uitzondering:

  • commerciële omruiling naar V5c of V6 blijven gratis alsook technische (repair) swaps,
  • indien de klant de All Stars of All Stars & Sports tv-optie heeft of indien hij deze optie bestelt, zal de omruiling naar een Android TV Box ook gratis gebeuren.

Commerciële swaps worden enkel uitgevoerd op aanvraag van de klant, Proximus zal hiervoor geen pro-actieve communicaties sturen naar de bestaande klanten.

Dit is sinds 1/9/2021.

 

Reputatie 5
Badge +3

Zopas mijn DAC audio omvormer plus optische kabel toegekomen, aangesloten en terug muziek uit mijn bose luidsprekers, moet wel mijn volume op de Denon versterker bijna op het dubbele draaien in vergelijking met de V6 decoder die rechtstreeks met een analoge kabel kon worden aangesloten, maar kom ben blij dat ik terug muziek in de living heb.

Heb wel wat in mijn geluidsinstelling vd decoder moeten veranderen, kreeg eerst geen klank, 

Bij geluid de systeemgeluiden op aan zetten.

mvg

Reputatie 5
Badge +3
Wat is de functie vd 2 toesten op de zijkant vd V7?

 

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box.
    decoder achterzijde
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair Pair knop op de voorkant van je TV Box ingedrukt houdt. 
    decoder voorzijde
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
    Tv-scherm
  4. Laat de knop Pair  Pair knop op de voorkant van de TV Box los.
    decoder voorzijde

    De afstandsbediening werkt niet. Wat te doen?

    Op je afstandsbediening, hou de OK-knop en het cijfer ‘0’ enkele seconden samen ingedrukt tot de Proximus-knop enkele keren oplicht.

Reset van je Android TV Box via de TV Box zelf - YouTube

Aansluitingen en knoppen op je TV Box | Proximus

Reputatie 1

Inderdaad de zijkant is de voorkant, dom ontwerp je kabels komen altijd achteraan in elk toestel behalve bij ….

Wat zet je naast de box als je de voorkant naar voor zet, kabels en nog eens kabels?

Bij mij staan de lampjes vooraan dan zie je tenminste of dat ding reageert.

Alles werkt nu eindelijk prima

Reputatie 5
Badge +3

@Martin, bedankt is duidelijk, had die video nog niet opgezocht,

heb je mijn reactie gelezen i.v.m. het geluid hierboven met de DAC omvormer?

En de programma’s die half bekeken zijn niet kan verwijderen (7 dagen)

Reageer