Vraag

Decoder v4 en v5

  • 28 September 2022
  • 74 reacties
  • 1953 Bekeken

In een ander topic zei @HadewychT vandaag dat ”de oudere decoders (V4 en V5) niet [zullen] blijven werken omdat ze op een verouderde technologie werken”.

  1. Zal dit gefaseerd verlopen en uiterlijk wanneer worden de oudere decoders vervangen?
  2. Ontvangt men in een dergelijke situatie kosteloos een v7-decoder?
  3. Is het correct dat V4 en V5 ook niet meer teruggestuurd dienen te worden?

Bedankt voor de informatie.


74 reacties

Bedankt @Martin voor je duiding. Ik stel deze vraag omdat op de website van Proximus het volgende gezegd wordt:

 

@rsca_rsca dat is inderdaad hieruit niet duidelijk want die → tekst is opgesteld waar geen sprake is van uitfasering van decoders, zoals dit het geval is met de V5 decoder (maar nog niet met V5compact decoder) , dus zou dit volgens mij voor de omruiling van de V5, wegens de geleidelijke uitfasering, gratis moeten zijn.

Maar uiteraard kunnen we daar alleen maar 100% zeker van zijn als dit bevestigd wordt door een PX moderator!

Louter ter bijkomende info: ook de V6 decoder wordt stilletjes aan uitgefaseerd.

We zijn benieuwd naar de reactie hierop van een Proximus-moderator.

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca De V5 met harde schijf is op dit moment nog niet end of life. Als deze MOET omgeruild worden wegens defect zal dit uiteraard wel een nieuwer model zijn. Een swap gewoon omdat je een nieuwer model wenst zal niet gratis zijn. Het is gratis van zodra wij het aanbieden omdat het huidig toestel end of life is of omdat het huidig toestel defect is.

Indien het gaat over een aangekocht toestel zal voor het nieuwe uiteraard ook huur worden aangerekend. 

@DaisyS  Dat is duidelijk! Bedankt voor de info.

@rsca_rsca De V5 met harde schijf is op dit moment nog niet end of life. Als deze MOET omgeruild worden wegens defect zal dit uiteraard wel een nieuwer model zijn. Een swap gewoon omdat je een nieuwer model wenst zal niet gratis zijn. Het is gratis van zodra wij het aanbieden omdat het huidig toestel end of life is of omdat het huidig toestel defect is.

Indien het gaat over een aangekocht toestel zal voor het nieuwe uiteraard ook huur worden aangerekend. 

 

@DaisyS  Hebben jullie er zicht op wanneer de v5 decoder met harde schijf ‘end of life’ zal zijn?

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Momenteel is er nog geen zicht op maar in informeer er even achter.

@rsca_rsca Momenteel is er nog geen zicht op maar in informeer er even achter.

Is er reeds meer informatie over bovenstaande?

Reputatie 5
Badge +2

@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.

@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.

 

@GeertC  dus het kan nog dat er klanten zijn die nog steeds een v5 decoder met harde schijf hebben ondanks dat, aldus een eerder bericht van de moderatoren, “op zich de meeste reeds vervangen [zouden] zijn”?

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.

 

@GeertC  dus het kan nog dat er klanten zijn die nog steeds een v5 decoder met harde schijf hebben ondanks dat, aldus een eerder bericht van de moderatoren, “op zich de meeste reeds vervangen [zouden] zijn”?

 

Zo is het inderdaad

Vermoedelijk tegen midden 2024 zouden deze volledig uitgefaseerd moeten zijn.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +1

@rsca_rsca Er is nog geen vaste moment geweten. En dit gebeurt ook gefaseerd.

 

@GeertC  dus het kan nog dat er klanten zijn die nog steeds een v5 decoder met harde schijf hebben ondanks dat, aldus een eerder bericht van de moderatoren, “op zich de meeste reeds vervangen [zouden] zijn”?

 

Zo is het inderdaad

Vermoedelijk tegen midden 2024 zouden deze volledig uitgefaseerd moeten zijn.

 

Geert

@GeertC Dacht ik al. Heb ook nog een V5 Decoder met harde schijf. Heb nog steeds geen bericht ontvangen. Doet het nog goed. Maar moeilijk om te wisselen ben minimaal 6 maanden van huis. Zit nu in Spanje, overwinteren 🚐😉

Als de v5 decoder vervangen moet worden, ontvangt men dan meteen de nieuwe v7c?

Reputatie 7
Badge +1

Als de v5 decoder vervangen moet worden, ontvangt men dan meteen de nieuwe v7c?

@rsca_rsca Als PX het doet gelijk goed doen met de nieuwste. Dan maar langer wachten 😉🚐

Als de v5 decoder vervangen moet worden, ontvangt men dan meteen de nieuwe v7c?

mss volgend jaar wel, maar nu nog niet volgens de laatste berichten.

Bij de installatiegids op de website van Proximus is er reeds de ‘keuze’ tussen de v7 Android en v7c Wi-Fi Android.

Inderdaad en maar best ook aangezien er reeds zijn die zo één decoder hebben bv o.a testers en al nieuwe klanten die zo één gekregen hebben.

Zijn er minder problemen met de wifi-versie v7c?

Denk dat je daarvoor nog gaat moeten afwachten tot er meer conclusies kunnen getrokken worden met de tijd, of er meer en hopelijk minder klachten komen van V7C-wifi bezitters.
Met wifi is het altijd ook zo dat je afhankelijk bent van het wifi signaal dat voldoende goed moet ontvangen kunnen worden door je decoder!

Wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden, aangezien dit gefaseerd gaat en dit type decoder, aldus eerder bericht van @GeertC, “vermoedelijk tegen midden 2024 volledig uitgefaseerd [zouden] moeten zijn”?

Als de v5 decoder vervangen moet worden, ontvangt men dan meteen de nieuwe v7c?

mss volgend jaar wel, maar nu nog niet volgens de laatste berichten.


Gewoon ter info (staat al elders vermeld in het forum)
Mijn V6 heeft de geest gegeven op 26/12 (‘s avonds! en op 27/12 al een nieuwe V7c ontvangen.

Volgens mij zal het wel geen probleem meer zijn om een oude (defecte) huurdecoder zoals een (v4) v5 bv te laten omruilen voor een V7C.
Maar het zou beter zijn dat iemand van het PX forumteam dit bevestigd, zodat we zeker zijn.

@Martin volgens de website van Proximus “zal een éénmalige omruilingskost van €49 in rekening gebracht worden” bij omruiling, tenzij men bepaalde tv-opties heeft.

Misschien heeft @HadewychT of @DaisyS of @Michael V hier meer info over.

Die kost wordt enkel aangerekend als je zelf de omruiling aanvraagt naar een V7(c).
Bij een omruiling wegens defect of vervanging (end of life) van de V4 en V5 (V6 ook al?) is dat gratis.
 

Die kost wordt enkel aangerekend als je zelf de omruiling aanvraagt naar een V7(c).
Bij een omruiling wegens defect of vervanging (end of life) van de V4 en V5 (V6 ook al?) is dat gratis.
 

 

@Mutlie dat is inderdaad eerder hier aangehaald dat wegens defect of vervanging door Proximus een omruiling gratis is. Zoals gisteren in een bericht geplaatst vraag ik me af wie bij Proximus bepaalt wanneer precies de oudere decoders zoals de v5 vervangen moeten worden.

Reageer