Vraag

Decoder v4 en v5

  • 28 September 2022
  • 74 reacties
  • 1881 Bekeken

In een ander topic zei @HadewychT vandaag dat ”de oudere decoders (V4 en V5) niet [zullen] blijven werken omdat ze op een verouderde technologie werken”.

  1. Zal dit gefaseerd verlopen en uiterlijk wanneer worden de oudere decoders vervangen?
  2. Ontvangt men in een dergelijke situatie kosteloos een v7-decoder?
  3. Is het correct dat V4 en V5 ook niet meer teruggestuurd dienen te worden?

Bedankt voor de informatie.


74 reacties

- Wat al duidelijk geworden is dat het gefaseerd gebeurt maar wanneer (tegen welke datum) ze uiteindelijk allemaal zullen vervangen worden dat blijft nog onduidelijk.

- aangezien het hier de procedure is van een ruildecoder is die je ontvangt, is dit gratis.

-  V4 & V5 moet niet meer teruggestuurd worden.

Reputatie 7
Badge +2

Dus zullen we ze zelf naar het containerpark moeten brengen ? of mag dat ook naar een proximus winkel? Die laatste ligt bij mij net om de hoek en ik heb geen auto.

Reputatie 7
Badge +4

@evebxl Dat kan eventueel ook in de Proximuswinkel. Elke leverancier heeft de verplichting oude toestellen terug te nemen om te recycleren. 

@rsca_rsca Alle klanten met een verouderde decoder krijgen hierover bericht tot een maand voordat ze de nieuwe decoder opgestuurd krijgen. Ze krijgen dan kostenloos een V5c (als je nog scart gebruikt) of V7 in de plaats. Dit gebeurt inderdaad gefaseerd.

De verouderde decoders moeten niet meer teruggestuurd worden. ze mogen naar een recupelpunt, vb containerpark gebracht worden. 

Reputatie 7
Badge +2

Dankjewel voor de feedback @HadewychT ! Benieuwd of ik een nieuwe decoder ga krijgen. 🙏

Reputatie 7
Badge +4

@evebxl Je wordt hiervan op de hoogte gehouden via mail of sms. Alle gehuurde V4 en V5c worden in eerste instantie vervangen. De exacte timing kan ik niet meegeven. 

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT 

Alle gehuurde V4 en V5c worden in eerste instantie vervangen

Ik dacht dat het “enkel” de v4 en v5 decoders met harde schijf betrof, nee?

Zal inderdaad wel een type foutje zijn.
Wat wel dikwijls gebeurt is dat bij een defect van een V5C deze omgeruild wordt door een V6.

@HadewychT

Wij huren op dit moment een v5 decoder en zijn heel tevreden. Heeft u er zicht op wanneer deze vervangen zou worden? Indien een richtdatum, wordt deze dan gratis vervangen voor een v7 decoder indien er geen scart gebruikt wordt?

@evebxl Je wordt hiervan op de hoogte gehouden via mail of sms. Alle gehuurde V4 en V5c worden in eerste instantie vervangen. De exacte timing kan ik niet meegeven. 

Ter info: hieruit kun je afleiden dat er niet echt een richtdatum voorhanden is.

De vervanging van de V5 door een V7 is gratis en de oude V5 decoder moet niet meer teruggestuurd worden aangezien die bestemd is voor het recyclage park.

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca We kunnen je inderdaad geen richtdatum geven. Je zal hier op tijd over worden geïnformeerd.

@Michael V  Op dit moment hebben wij een V5-decoder met harde schijf. Deze zouden op termijn allemaal vervangen worden. Heb je er zicht op wanneer dit bij ons zal gebeuren?

Reputatie 5
Badge +2

@rsca_rsca Hier hebben wij geen zicht op. Op zich zouden de meeste reeds vervangen zijn.

@rsca_rsca Hier hebben wij geen zicht op. Op zich zouden de meeste reeds vervangen zijn.

@Michael V  Bedankt voor de snelle reactie. Onze decoder is nog niet vervangen.

Reputatie 5
Badge +2

@rsca_rscaDan ga je hier nog over geïnformeerd worden. De vervangingen gaan in fases.

Reputatie 7
Badge +1

@rsca_rscaDan ga je hier nog over geïnformeerd worden. De vervangingen gaan in fases.

@Michael V Heb ook nog een V5 met harde schijf en een V5C. Werken alle 2 nog goed 😉

Reputatie 5
Badge +2

@Antoon1 Dat is fijn om te horen. Spijtig genoeg bepalen wij niet wanneer de omruiling van sommige decoders gebeurt. 

Als men een nieuwe decoder toegestuurd krijgt wegens vervanging, ontvangt men hier dan automatisch een Track & Trace van om het pakket te kunnen volgen?

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca 

normaal zou je inderdaad een mail met track and trace moeten krijgen.

 

Geert

@GeertC   bedankt voor de snelle reactie!

Ik zou willen overschakelen naar een V7 wegens fouten ( opgenomen dingen die verwijderd zijn staan nog op, maar kan je toch niet bekijken wegens “verwijderd” ?? ) tv bakje is gesneuveld ( ik moet hem enkele keren laten vallen alvorens hij terug werkt )

Ik zie dat de verhuurders al een jaar geleden aan het omruilen zijn ( gratis ), terwijl als ik zelf contact zoek om de switch te maken zou dit 50 euro zijn? 

Ik geloof dat mijn toestel 8 jaar geleden is aangekocht.

 

Is het beter om nog “even” te wachten of toch korte pijn en 50 euro te betalen? :(

PS: de website zegt om V7 aan te vragen via pickx > shop > apps maar die die optie is in die tab niet aanwezig!

Alvast bedankt
 

lukt het ook niet via de decoder > shop ...

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?

Reputatie 7
Badge +5

@Kenneth_B Ik heb je een nieuwe decoder verzonden, deze zal asap aankomen in het dichtsbijzijnde postpunt.

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?

Is hier reeds meer informatie over?

Volgens mij of  het initiatief nu van PX komt om de decoder v5 te vervangen of dat je v5 vervangen wordt op je vraag, is sowieso gratis.
Alleen ben ik niet zeker of het ook gratis is indien het een aangekochte decoder is die je hebt?
Al zou ik denken van wel aangezien je dan toch huur zult moeten betalen voor deze vervanger, omdat het dan niet meer om een aangekochte decoder gaat, en is het jou enige decoder (eerste decoder) dan zit die huurprijs al in je flex pack bvb.

Maar daarvoor zou inderdaad beter een officieel antwoord komen van een PX moderator.

Is de vervanging van een v5 decoder (met harde schijf) enkel gratis als het initiatief hiervoor van Proximus zelf komt?

Is hier reeds meer informatie over?

 

Reageer