Beantwoord

decoder start niet op

  • 10 August 2023
  • 9 reacties
  • 1324 Bekeken

hallo

Deze avond is tijdens het tc kijken 1 van onze decoders uitgevallen uitzichtzeld heropgestart en er brandt 1 rood en 1 wit lichtje op tv staat er android tv en verder gebeurt er niets.

We hebben de decoder al heropgestart, gereset, ook de bbox heropgestart. Zonder resultaat.

De decoder is rechtstreeks verbonden met de bbox.

Onze andere decoder heeft geen problemen.

Iemand raad? Dank alvast.

icon

Beste antwoord door Sara1981 11 August 2023, 14:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Ter info: betekenis van de controlelampje :

Lampjes van je Android TV Box

Je Android TV Box heeft twee controlelampjes. Ze zijn standaard wit.

Aan de linkerkant zal het controlelampje rood zijn als de Android TV Box in stand-by staat of opstart. Druk op de -toets van de afstandsbediening om de standby-modus te verlaten.

Aan de rechterkant zal het controlelampje rood zijn als de internetverbinding onvoldoende is om de Android TV Box correct te bedienen. Controleer eerst of de ethernetkabel aan de achterzijde van je decoder goed is aangesloten. Is het controlelampje nog steeds rood? Raadpleeg ons advies in geval van tv problemen

 

Ter info: betekenis van de controlelampje :

Lampjes van je Android TV Box

Je Android TV Box heeft twee controlelampjes. Ze zijn standaard wit.

Aan de linkerkant zal het controlelampje rood zijn als de Android TV Box in stand-by staat of opstart. Druk op de -toets van de afstandsbediening om de standby-modus te verlaten.

Aan de rechterkant zal het controlelampje rood zijn als de internetverbinding onvoldoende is om de Android TV Box correct te bedienen. Controleer eerst of de ethernetkabel aan de achterzijde van je decoder goed is aangesloten. Is het controlelampje nog steeds rood? Raadpleeg ons advies in geval van tv problemen

 

Als ik op de proximus knop klikt, knippert die blauw een tijdje daarna gaat die uit. Op de decoder verandert er niks. De ethernet kabels zitten prima.

Op tv blijft er androidtv staan.

Ik heb ook alle stappen doorlopen ivm tv problemen. Er is geen probleem met het internet. (Onze andere decoder werkt prima en geen problemen met wifi).

Mijn probleem is helaas nog niet opgelost.

 

 

 

 

De afstandsbediening werkt wel op de andere decoder. En de afstandsbediening van de werkende decoder doet ook niks op de niet werkende decoder 

Er zal niks anders opzitten dan de reactie af te wachten van een PX Moderator.

Het zal waarschijnlijk uitdraaien in het vervangen van je decoder.
Het je ook al eens de utp netwerkkabel van deze decoder verstoken in een andere gele utp poort van je bbox. Of mss als test de twee utp kabels van beide decoder verwisselen van utp poort op de bbox, om zo ook nog het resultaat te zien!

Reputatie 7
Badge +3

@Sara1981 Best je decoder resetten via de instructies hieronder uitgelegd

(630) Reset van je Android TV Box via de TV Box zelf - YouTube

 

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box.
    decoder achterzijde
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair Pair knop op de voorkant van je TV Box ingedrukt houdt. 
    decoder voorzijde
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
    Tv-scherm
  4. Laat de knop Pair  Pair knop op de voorkant van de TV Box los.
    decoder voorzijde

    De afstandsbediening werkt niet na de reset . Wat te doen?

    Op je afstandsbediening, hou de OK-knop en het cijfer ‘0’ enkele seconden samen ingedrukt tot de Proximus-knop enkele keren oplicht.

Er zal niks anders opzitten dan de reactie af te wachten van een PX Moderator.

Het zal waarschijnlijk uitdraaien in het vervangen van je decoder.
Het je ook al eens de utp netwerkkabel van deze decoder verstoken in een andere gele utp poort van je bbox. Of mss als test de twee utp kabels van beide decoder verwisselen van utp poort op de bbox, om zo ook nog het resultaat te zien!

We hebben inderdaad de utp kabel al verstoken en de decoders van plaats gewisseld. Resultaat blijft hetzelfde helaas.

Is het beter dat we telefonisch contact opnemen dan?

@Sara1981 Als je alles al geprobeerd hebt en ook zolals hier reeds beschreven, zal er inderdaad een tussenkomst van iemand van PX zelf nodig zijn (moderator), je kan wachten tot iemand hier reageert van hen of als het te lang duurt vooraleer iemand de draad opneemt kun je inderdaad ook nog altijd via 080022800 tot 22u, contact opnemen als je dit wenst (ook tijdens het weekend kan dit) 

@Sara1981 Best je decoder resetten via de instructies hieronder uitgelegd

(630) Reset van je Android TV Box via de TV Box zelf - YouTube

 

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box.
    decoder achterzijde
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair Pair knop op de voorkant van je TV Box ingedrukt houdt. 
    decoder voorzijde
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
    Tv-scherm
  4. Laat de knop Pair  Pair knop op de voorkant van de TV Box los.
    decoder voorzijde

    De afstandsbediening werkt niet na de reset . Wat te doen?

    Op je afstandsbediening, hou de OK-knop en het cijfer ‘0’ enkele seconden samen ingedrukt tot de Proximus-knop enkele keren oplicht.

Bedankt voorlopig werkt het terug.

Dankzij het resetten via de pairknop lijkt het probleem "momenteel" opgelost. 

Bedankt voor de hulp.