Skip to main content
Vraag

decoder achter eigen router

• July 4, 2026
  • 4 reacties
  • 38 Bekeken

Na het inruilen van mijn B-box3 voor een internetbox, ben ik eindelijk in staat om mijn eigen router te gebruiken met de internetbox in bridge modus. Mijn router is een NanoPi r5s met OpenWrt Alles werkt, behalve één ding. Met de decoder (v7) achter mijn eigen router stottert het live-tv beeld continu. Opnames en het afspelen van eigen content gaat prima. Er is dus een probleem met het verwerken van het multicast signaal. Als ik de decoder rechtstreeks op de Internetbox aansluit is het live beeld normaal, maar dan heeft de decoder uiteraard geen toegang meer tot mijn eigen netwerk en kan hij dus geen lokale content afspelen.

De output van het command ‘tcpdump -ni br-lan igmp’ toont dat er elke paar seconden leave, join, leave, join… is, wat duidelijk verband houdt met het stotteren van het beeld. 

Mijn vraag is nu: zijn er hier mensen die ook al tegen dit probleem zijn aangelopen en die het hebben opgelost?

4 reacties

Martin
  • July 4, 2026

@Marc_0297 je schrijft :
Live-TV beeld stottert” 
 & 
Opnames en het afspelen van eigen content gaat prima.
 Er is dus een probleem met het verwerken van het multicast signaal.

Eigenlijk wijst dit er juist wel op dat er een probleem zou kunnen zijn i.v.m. multicast, 
aangezien LIve-TV Beeld gelijk is aan Multicast) terwijl Opnames geen multicast is!

• Auteur
  • Rising star
  • July 4, 2026

@Martin  Ja Martin, dat is precies wat ik zei.

Martin
  • July 4, 2026

@Marc_0297 Oei hoe kan dit nu, tijdens het lezen had ik “Er is dus geen probleem….” gelezen 😊
Dat komt ervan als je ‘s nachts naar de voetbal kijkt i.p.v. te gaan slapen 😴

Staat IGMP snooping en IGMPProxy op OpenWRT actief ?

RolandT
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • July 4, 2026

Heb ik ook gehad, zoek eens of je ICMP shopping kan enablen op je router.