Vraag

Constant blokjes op tv

  • 3 March 2022
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Beste,

Begin februari had mijn moeder plots geen beeld meer.  Haar decoder was verbonden met de modem via plc adapters.

Na alles 20x reboot te hebben zonder sukses is er eindelijk een technieker langsgekomen.

Die heeft de PLC adapters vervangen door een wifi booster (staat op stand “station”) en de modem vervangen door een nieuwe.

Dit heeft een paar weken goed gewerkt.

Nu sinds vorig weekend heeft ze constant last van blokes op tv, zowel bij live tv kijken, maar programma’s herbekijken is gewoon onmogelijk.

Alweer de helpdesk gecontacteerd (zonder overdrijven 2u mee aan het babbelen geweest via chat) en heel de boel herhaaldelijk  gereboot en gereset, zonder sukses.  Uiteindelijk heb ik na lang aandringen een nieuwe tvbox opgestuurd gekregen (aangezien de rest van de apparatuur nieuw is en die nog niet was vervangen).

Vandaag toegekomen en net geïnstalleerd.  Nog steeds zelfde probleem.

Begin radeloos te worden hier…

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

 

Alvast bedankt voor uw hulp en feedback.

Groeten,

Ariane

 


5 reacties

heb je soms de mogelijkheid om met een lange utp netwerkkabel om de decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox om zo te testen 

Nog niet geprobeerd, dat is zo’n grijze kabel dacht ik hé ?

Stel dat dit het probleem zou oplossen, wat is dan de oorzaak ?  de wifi booster ?

inderdaad, en dan zou de booster de reden zijn 

Ter bijkomende info: branden de lichtje normaal op de booster
→ Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

&

→ Een probleem met je Wi-Fi Booster? | Proximus

→ Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus

 

Maar het beste zou zijn dat je eerst kunt testen zonder booster er tussen.

Badge +4

Nog niet geprobeerd, dat is zo’n grijze kabel dacht ik hé ?

Stel dat dit het probleem zou oplossen, wat is dan de oorzaak ?  de wifi booster ?

Ik zou niet zo vlug zeggen de wifi booster want je had het ook met de plc adapters, maar wel in het algemeen Wifi signaal te zwak om een deftig beeld te hebben.

Zoals Martin zegt eens proberen om een UTP kabel te verbinden van modem naar decoder.

Inderdaad zeker ben je nooit daarom altijd best van te proberen om zoveel mogelijk te elimineren en in dit geval is het eigenlijk maar de booster die je kunt elimineren, en als het dan zonder booster niet meer voorvalt dan weet je tenminste dat het niet aan de binnenkomend signaal en en ook niet aan de bbox of de decoder te wijten is.

Reageer