Beantwoord

Blokjes op het scherm

  • 17 april 2019
  • 11 reacties
  • 3198 Bekeken

Ben ik de enige die sinds een paar dagen zeer slechte ontvangst heb via de digitale TV. Het synchronisatie probleem tussen geluid en beeld leek mij iets beter, quasi opgelost, maar sinds een paar dagen zeer veel blokjes - sneeuw - ruis op het beeld. Gisteren verschrikkelijk. Is dit regio gebonden ? Heropstart - reconfig modem verhielp het probleem niet. Ben ik de enigste?
icon

Beste antwoord door Martin 17 april 2019, 14:26

dan zouden de blokjes en bevriezen van het beeld dan wel iets kunnen te maken hebben met je adapters op het net.
Waarschijnlijk heb je deze ook al eens uit het stopcontact getrokken om te laten heropstarten.

Moest je ergens een heel lange utp kablel hebben dan zou je eens de decoder direct kunnen aansluiten op de bbox om te zien of je dan nog het probleem hebt.
Dikwijls wordt het met netadapters 's avonds nog erger, en minder erg als je bv een SD zender kiest dan een HD zender, hangt een beetje af van de storingen die je hebt op het elektrisch net.
Bekijk origineel

11 reacties

je zegt - sneeuw - ruis op het beeld

Dit lijkt mij eerder dat je TV ingang niet op de decoder geschakeld staat maar ergens op analoge TV ?

Heb je de decoder ook herstart of eens gereset.
Is de decoder aangesloten rechtstreeks op de bbox modem met utp netwerkkabel.

- toestellen herstarten :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
- decoder resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
bedankt voor de tips...ik heb idd alles gereset en herstart Met sneeuw en ruis bedoelde ik dat het beeld als het ware begint te "bevriezen" in strepen en blokken tot stilstaand "ruis"beeld, dan opnieuw normaal beeld, dan terug hetzefde "vriesproces".

Decoder is aangesloten via utp op een adapter via het electriciteitsnet..
dan zouden de blokjes en bevriezen van het beeld dan wel iets kunnen te maken hebben met je adapters op het net.
Waarschijnlijk heb je deze ook al eens uit het stopcontact getrokken om te laten heropstarten.

Moest je ergens een heel lange utp kablel hebben dan zou je eens de decoder direct kunnen aansluiten op de bbox om te zien of je dan nog het probleem hebt.
Dikwijls wordt het met netadapters 's avonds nog erger, en minder erg als je bv een SD zender kiest dan een HD zender, hangt een beetje af van de storingen die je hebt op het elektrisch net.
Reputatie 7
Badge +4
Op je lijn zelf zie ik geen problemen. Waarschijnlijk wordt het probleem veroorzaakt door een slechte verbinding tussen de PLC adapters. Zoals Martin aangeeft, indien mogelijk eens testen via een utp kabel.
Tot een half jaar geleden gebruikte ik devolo's om het TV signaal van de b-box 3 (1e verdieping) naar de decoder (gelijkvloers) te brengen. Door vele problemen met blokjes heeft Proximus dit systeem vervangen door een wifi verbinding. Dit heeft bijna een half jaar goed gewerkt maar de laatste weken begint de ellende opnieuw: blokjes verschijnen op regelmatige basis en soms bevriest het beeld even. Dit gaat op en af. Als ik mijn b-box en decoder volledig afzet en daarna weer heropstart is het fenomeen weer weg voor enkele dagen en daarna zijn de blokjes weer terug. Ik begin stilaan eraan te denken om een kabel van boven naar beneden te leggen hetgeen heel wat boorwerk meebrengt. Of is er een andere oplossing ?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je lijn uitgemeten en het signaal komt alvast goed toe tot op je modem. Als ik de verbinding tussen je modem en decoder ga nakijken is er inderdaad pakket verlies.
Aangezien de verbinding bij jou via wifi bridge is zal hier vermoedelijk de oorzaak liggen. Je kan altijd de wifi bridge eens opnieuw laten synchronizeren, door deze eerst te resetten (reset gaatje aan de zijkant). en hierna opieuw te laten synchronizeren, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-wi-fi-bridge.html
Een kabel tussen je modem en decoder is natuurlijk nog steeds de stabielste oplossing, dus zou ik je dat zeker aanraden indien mogelijk.
Bedankt, zal ik eens proberen !
Ik heb dezelfde problemen veelvuldig gehad. Booster aangeschaft en verbonden zoals aanbevolen.
Het was iets beter maar ver van goed. Steeds werd de kwaliteit van het signaal rood
Op de booster had ik de stand "AUTO" gekozen.
Na veel zoeken heb ik deze stand veranderd in "REPEATER" en eureka probleem opgelost
Ik heb geen enkele storing meer, wel dien ik ook te vermelden dat de booster (zoals wordt aanbevolen) zich op een hoogte van 1m50 bevind. De combinatie geeft nu volledige voldoening
Misschien kan dit iemand helpen.
Het beste is natuurlijk altijd als je hem met een utp kabel kunt verbinden met de router als access point dan halveer je de snelheid niet zoals bij repeater, maar natuurlijk moet het wel mogelijk zijn om een utp kabel te kunnen aansluiten.
NB: In theorie is automatisch altijd zeer mooi, maar persoonlijk vind ik die stand automatisch nooit goed, best altijd zelf kiezen wat je wilt.

Heeft er iemand ervaring met andere merken van adapters. heb reeds nieuwe gekocht van Proximus, heb nu ook een wifibooster van hen in huur en nog kan ik niet deftig naar mijn toestellen kijken.

Heb al vanalles gedaan. 1000 maal heropgestart, in & uit met de adapters, bbox verplaatst, zelfs de tv toestellen worden in twijfel getrokken. Oudste toestel is wel al  3 jaar ….

Dus ofwel nu goede adapters of zoals mijn buren naar telenet. Maar word het nu echt moe

grt

Werner

je booster ontvangt die genoeg wifi signaal van de bbox want als die te veraf staat of dat er te veel muren bv tussen zitten kan het zijn dat het signaal aan de lage kant is die hij ontvangt.

heb je eens beroep gedaan op een gratis technieker die bij je thuis eens alles kan analyseren 

deze kun je zelf aanvragen > http://proximus.be/happyhouse  

Reageer