Beantwoord

Blauw led HD op V6 decoder

  • 4 January 2019
  • 34 reacties
  • 2763 Bekeken

Reputatie 2
Badge
In een maand tijd heb ik 2 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden.
Ik heb telkens met het knopje achteraan de decoder de V6 heropgestart en werkt het terug voor een tijd normaal.

Heeft er iemand hetzelfde al ervaren of is dit mogelijks een probleem met het toestel?
icon

Beste antwoord door HadewychT 29 May 2019, 11:46

Bekijk origineel

34 reacties

@Traxxion  Hoe is je V6 decoder juist verbonden met de modem ? Ik heb ondertussen een aanpassing gedaan aan onze kant , kan je eens testen of je het nog blijft haperen na pauze ? 

Het werkt precies, geen hapering meer na pauze voorlopig! Dankjewel!! :)

Wat is juist die cruciale instelling?

De V6-decoder is verbonden met de b-box3 via een Linksys WRT54GL router met DD-WRT op.

Reputatie 7
Badge +4

@Traxxion  Hoe is je V6 decoder juist verbonden met de modem ? Ik heb ondertussen een aanpassing gedaan aan onze kant , kan je eens testen of je het nog blijft haperen na pauze ? 

Is niet opgelost met de nieuwe SW. Had het gisteren terug. Decoder recent vernieuwd.

Na een herstart is het opgelost.

Tweede probleem: na pauze > play > af en toe beeld 1 sec. hapert > terug naar live uitzending > terug ok.

Mvg.

 


Dag allen,

Ik bezit een V6 decoder en heb ook het probleem dat na pauze > play het beeld regelmatig blijft haperen, en dit zelfs meerdere keren per minuut! De functie “pauze” van een live uitzending is zo een ware marteling om de uitzending verder te bekijken…
Er is geen probleem van hapering wanneer ik een programma herbekijk en dan pauzeer, of wanneer ik een opgenomen programma op pauze zet en daarna herbekijk. Het probleem bestaat dus enkel vanaf men pauzeert bij een live uitzending!

Is dit probleem nog bij (vele) anderen? Softwareversie die aanwezig is bij mij: V100R001C00B151.

Alvast bedankt voor antwoorden!

Mvg.

Reputatie 5
Badge +3

Ja ik heb die tekst al voorhad, wel al een tijdje geleden, de B149 is de laatste SW die recent is uitgerold op de V6

groetjes

@jdm_01 Heb jij dit soms al voorgehad met je V6, namelijk een blauw scherm met de tekst “er is een onverwachts probleem”

en is je laatste software nog altijd de B149.

Reputatie 5
Badge +3

Is zekers niet opgelost met de laatste SW, eveneens het haperend beeld na een pauze.

Nog kleine probleempjes die ik al ondervonden heb zijn: * zwart beeld, wel geluid, kan van zender veranderen maar beeld blijft zwart, oplossen door herstart. * soms krijg ik een volledig ruis, sneeuw beeld, oplossing door herstart. Zijn kleine foutjes die ik hier toch wil melden. Gelukkig heb ik er niet veel last van omdat het maar af en toe voorkomt, bovendien herstart de V6 nogal snel.

Conclusie: V6 niet zo stabiel in vergelijking met mijn V5 mini.

Dat van die blauwe led hebben ze nog niet vermeld dat het reeds zou opgelost zijn.

 

Reputatie 5
Badge +3

Is niet opgelost met de nieuwe SW. Had het gisteren terug. Decoder recent vernieuwd.

Na een herstart is het opgelost.

Tweede probleem: na pauze > play > af en toe beeld 1 sec. hapert > terug naar live uitzending > terug ok.

Mvg.

 

Ter info: deze software versie is wel al een paar maanden geleden uitgekomen.
veranderingen: Zwart startscherm, wit proximus logo.+.Pickx.. wit laadcirkeltje.....

Maar zou wel altijd interessant zijn moesten ze bij software updates ook meegeven wat er juist veranderd/verbeterd/bijgekomen is ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb gisteren vastgesteld dat mijn V6 decoder nu software versie V100R001C00B148 heeft.

Zou dit betekenen dat de problemen met de led HD daarmee van de baan zijn?

hi tvk,
ik heb geen weet dat deze software versie hieraan iets zou aanpassen
Reputatie 2
Badge
Ik heb gisteren vastgesteld dat mijn V6 decoder nu software versie V100R001C00B148 heeft.

Zou dit betekenen dat de problemen met de led HD daarmee van de baan zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad gekend bij engineering, maar omdat er geen functionele impact is op de werking van de decoder zelf en Proximus TV wordt hieraan niet onmiddellijk iets veranderd.
Reputatie 7
Badge +4
Jammer genoeg nog geen antwoord gekregen. Ik heb de vraag nog eens opnieuw gesteld.
Ok, t' ziet en naar uit dat het net het zelfde zal zijn als vroeger met de v5 althans toch volgens mijn pa!
Ben benieuwd wat ze zullen antwoorden.
Reputatie 5
Badge +1
Martin, sinds al van bij de start van test V6 was na het in sluimerstand komen van de V6 enkel nog het rode ledje aan. Alle andere blauwe ledjes uit. Altijd zo geweest. Nu op korte tijd twee maal ervaren, dat naast het rode ledje ook een blauw ledje aanblijft. Telkens rest doen, V6 herstart. Terug naar sluimerstand brengen, enkel rode ledje brandt, zoals dat steeds als tevoren was.
Omdat er hier een dergelijk probleem gesignaleerd was en ThierryW dit doorgegeven heeft aan de betrokken dienst, hadden we ook graag aangebracht dat wij ook een degelijk voorval hadden, en graag info er over ontvingen....
Ro
is die betekenis van het HD ledje dan niet gewoon als bv op de v5 compact dat je op een HD zender staat.
Dat het natuurlijk blijft branden als je in standby staat zal wel een bug zijn zoals die ook nog voorgekomen is jaren terug op de v5 decoder.
Reputatie 5
Badge +1
Aan ThierryW,

wij hadden dit weekend hetzelfde voorval. Bij het naar sluimertoestand brengen van de V6 decoder bleef het blauwe lichtje van hd branden.
Wij hebben een reset gedaan. V6 startte terug op en alles was terug in orde.
Maar wat veroorzaakte dit blijven branden van het blauwe lichtje hd...?
Vermits U het doorgegeven heeft "aan de betrokken dienst", verwachten we nu ook wel een antwoord/oplossing .

Ro
Reputatie 2
Badge
Maar Proximus blijkt het vooralsnog niet te kunnen oplossen, op 1 mei opnieuw led HD blijft blauw na het in sluimerstand plaatsen.

Dus maar opnieuw opgestart en denk dat het 12 à 14 dagen goed zal gaan.
Na reset komt dit na een tijd ook weer terug.
Reputatie 5
Badge +3
Heb die problemen met de led lampjes op de V6 ook al voorhad, ofwel blijft er eentje branden bij standby, ofwel brandt het hd lampje niet bij een hd zender, door de decoder eens uit te schakelen is het euvel voor een hele periode opgelost. Heb de V6 nog niet gereset, maar denk niet dat dit de bug zal verhelpen.

mvg
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst.
Reputatie 2
Badge
ik denk dat ze er van op de hoogt zijn van die keer toen ik het hier melde dat ik dat rood en blauw lampje had bij afmelden. Ondertussen heb ik het verleden week ook weer meegemaakt. En ik zet hem nooit in sluimerstand. Denk dat het om de paar maanden ongeveer bij mij voorkomt.
Normaal geven de Proximus medewerkers dit door als je een bug signaleert hier op het forum.
naar de helpdesk bellen 080022800 kan ook maar die moeten dit evengoed doorgeven.
Reputatie 2
Badge
Vandaar dat we stilaan kunnen stellen dat de software versie V100R001C00B139 de oorzaak kan zijn, want deze versie is op 19/11/2018 geïnstalleerd en een paar weken daarna heb ik voor de eerste keer voorgehad dat de led HD blauw bleef na het in sluimerstand plaatsen.

Als de technici hier nog niet van op de hoogte zijn; wie kan ik dan het best contacteren?
Bedankt TVK5300,
Dan is er blijkbaar nog geen recente software uitgekomen want deze dateert nog van oktober 2018

Reageer