Beantwoord

Blauw led HD op V6 decoder

  • 4 January 2019
  • 34 reacties
  • 2760 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 2
Badge
V100R001C00B139
zijn er eigenlijk al recent software updates geweest voor de v6, welke softw. versie heb je voor het ogenblik staan op je V6
Reputatie 2
Badge
We zijn intussen een paar maanden later, maar zowel een reset als een herstart hebben hetzelfde resultaat, namelijk om de 12 à 14 dagen treedt 1 van de volgende 2 fenomenen terug op:
ofwel de led HD blijft blauw na het in sluimerstand plaatsen (= meest voorkomend); ofwel de led HD is gedoofd bij het kijken naar een HD zender.

Wij kunnen ook niet zeggen dat de led defect is, want na een herstart werkt die led voor een aantal dagen terug normaal.

Is dit eigenlijk een gekend probleem met de V6 decoder?
Als het maar ongeveer even lang duurt dan een herstart dan zal er geen reset uitgevoerd geweest zijn.
Heb je lang genoeg op de reset knop blijven drukken.
Reputatie 2
Badge
Een 4-tal dagen terug stelde ik dan het omgekeerde fenomeen vast: bij het kijken naar een HD zender was de led HD gedoofd. Dus maar eens de reset geprobeerd.

Maar aan de tijdsduur te zien, vooraleer ik terug een zender kon bekijken, was niet zoals via de link gemeld:
(5. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.).

Ik had de indruk dat het amper iets langer heeft geduurd dan een herstart.
Maar het resultaat was toch: terug 3 blauwe leds op een HD zender en 2 blauwe leds op een SD zender en bij het in slaapstand plaatsen van de decoder krijg ik sedert dan enkel een rode led. Dus ik zou zeggen hout vasthouden.

Eigenlijk is er nog een vierde led REC aanwezig die blijkbaar niet wordt gebruikt. Nochtans zou het handig zijn om die optie te activeren zodat je bij een geplande opname kan zien als die gestart is. Nu moet je effectief naar Opnames gaan kijken om te zien als de geplande opname is gestart.
Bij een reset worden die behouden.
Reputatie 2
Badge
Sedert de laatste normale herstart begin januari 2019 (via knop) heeft het fenomeen zich tot heden niet meer voorgedaan.
Ik wacht nog af om de reset te gebruiken tot het probleem zich weer voordoet.

Worden de opnames bij een reset behouden?
Reputatie 7
Badge +3
TVK5300

Ik zou de decoder eens een reset geven dan, zoals uitgelegd in deze link

Groeten Geert
zou een reset (klik hier) dit mss eventueel kunnen oplossen.
Werd hier nog door iemand anders ook gemeld en daar heb ik ook voorgesteld om even met een reset te proberen, maar er is op deze post geen feedback gekomen of het hiermee opgelost werd.

Reageer