Beantwoord

Blauw led HD op V6 decoder

  • 4 January 2019
  • 34 reacties
  • 2760 Bekeken

Reputatie 2
Badge
In een maand tijd heb ik 2 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden.
Ik heb telkens met het knopje achteraan de decoder de V6 heropgestart en werkt het terug voor een tijd normaal.

Heeft er iemand hetzelfde al ervaren of is dit mogelijks een probleem met het toestel?
icon

Beste antwoord door HadewychT 29 May 2019, 11:46

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst.
zou een reset (klik hier) dit mss eventueel kunnen oplossen.
Werd hier nog door iemand anders ook gemeld en daar heb ik ook voorgesteld om even met een reset te proberen, maar er is op deze post geen feedback gekomen of het hiermee opgelost werd.
Reputatie 7
Badge +3
TVK5300

Ik zou de decoder eens een reset geven dan, zoals uitgelegd in deze link

Groeten Geert
Reputatie 2
Badge
Sedert de laatste normale herstart begin januari 2019 (via knop) heeft het fenomeen zich tot heden niet meer voorgedaan.
Ik wacht nog af om de reset te gebruiken tot het probleem zich weer voordoet.

Worden de opnames bij een reset behouden?
Bij een reset worden die behouden.
Normaal geven de Proximus medewerkers dit door als je een bug signaleert hier op het forum.
naar de helpdesk bellen 080022800 kan ook maar die moeten dit evengoed doorgeven.
Reputatie 2
Badge
ik denk dat ze er van op de hoogt zijn van die keer toen ik het hier melde dat ik dat rood en blauw lampje had bij afmelden. Ondertussen heb ik het verleden week ook weer meegemaakt. En ik zet hem nooit in sluimerstand. Denk dat het om de paar maanden ongeveer bij mij voorkomt.
Reputatie 7
Badge +4
Jammer genoeg nog geen antwoord gekregen. Ik heb de vraag nog eens opnieuw gesteld.
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad gekend bij engineering, maar omdat er geen functionele impact is op de werking van de decoder zelf en Proximus TV wordt hieraan niet onmiddellijk iets veranderd.
Reputatie 2
Badge
Ik heb gisteren vastgesteld dat mijn V6 decoder nu software versie V100R001C00B148 heeft.

Zou dit betekenen dat de problemen met de led HD daarmee van de baan zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb gisteren vastgesteld dat mijn V6 decoder nu software versie V100R001C00B148 heeft.

Zou dit betekenen dat de problemen met de led HD daarmee van de baan zijn?

hi tvk,
ik heb geen weet dat deze software versie hieraan iets zou aanpassen
Ter info: deze software versie is wel al een paar maanden geleden uitgekomen.
veranderingen: Zwart startscherm, wit proximus logo.+.Pickx.. wit laadcirkeltje.....

Maar zou wel altijd interessant zijn moesten ze bij software updates ook meegeven wat er juist veranderd/verbeterd/bijgekomen is ☺️

Is niet opgelost met de nieuwe SW. Had het gisteren terug. Decoder recent vernieuwd.

Na een herstart is het opgelost.

Tweede probleem: na pauze > play > af en toe beeld 1 sec. hapert > terug naar live uitzending > terug ok.

Mvg.

 


Dag allen,

Ik bezit een V6 decoder en heb ook het probleem dat na pauze > play het beeld regelmatig blijft haperen, en dit zelfs meerdere keren per minuut! De functie “pauze” van een live uitzending is zo een ware marteling om de uitzending verder te bekijken…
Er is geen probleem van hapering wanneer ik een programma herbekijk en dan pauzeer, of wanneer ik een opgenomen programma op pauze zet en daarna herbekijk. Het probleem bestaat dus enkel vanaf men pauzeert bij een live uitzending!

Is dit probleem nog bij (vele) anderen? Softwareversie die aanwezig is bij mij: V100R001C00B151.

Alvast bedankt voor antwoorden!

Mvg.

Reputatie 7
Badge +4

@Traxxion  Hoe is je V6 decoder juist verbonden met de modem ? Ik heb ondertussen een aanpassing gedaan aan onze kant , kan je eens testen of je het nog blijft haperen na pauze ? 

Reputatie 5
Badge +3

Is niet opgelost met de nieuwe SW. Had het gisteren terug. Decoder recent vernieuwd.

Na een herstart is het opgelost.

Tweede probleem: na pauze > play > af en toe beeld 1 sec. hapert > terug naar live uitzending > terug ok.

Mvg.

 

Dat van die blauwe led hebben ze nog niet vermeld dat het reeds zou opgelost zijn.

 

Reputatie 5
Badge +3

Is zekers niet opgelost met de laatste SW, eveneens het haperend beeld na een pauze.

Nog kleine probleempjes die ik al ondervonden heb zijn: * zwart beeld, wel geluid, kan van zender veranderen maar beeld blijft zwart, oplossen door herstart. * soms krijg ik een volledig ruis, sneeuw beeld, oplossing door herstart. Zijn kleine foutjes die ik hier toch wil melden. Gelukkig heb ik er niet veel last van omdat het maar af en toe voorkomt, bovendien herstart de V6 nogal snel.

Conclusie: V6 niet zo stabiel in vergelijking met mijn V5 mini.

@Traxxion  Hoe is je V6 decoder juist verbonden met de modem ? Ik heb ondertussen een aanpassing gedaan aan onze kant , kan je eens testen of je het nog blijft haperen na pauze ? 

Het werkt precies, geen hapering meer na pauze voorlopig! Dankjewel!! :)

Wat is juist die cruciale instelling?

De V6-decoder is verbonden met de b-box3 via een Linksys WRT54GL router met DD-WRT op.

@jdm_01 Heb jij dit soms al voorgehad met je V6, namelijk een blauw scherm met de tekst “er is een onverwachts probleem”

en is je laatste software nog altijd de B149.

Reputatie 5
Badge +3

Ja ik heb die tekst al voorhad, wel al een tijdje geleden, de B149 is de laatste SW die recent is uitgerold op de V6

groetjes

Reputatie 2
Badge
Een 4-tal dagen terug stelde ik dan het omgekeerde fenomeen vast: bij het kijken naar een HD zender was de led HD gedoofd. Dus maar eens de reset geprobeerd.

Maar aan de tijdsduur te zien, vooraleer ik terug een zender kon bekijken, was niet zoals via de link gemeld:
(5. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.).

Ik had de indruk dat het amper iets langer heeft geduurd dan een herstart.
Maar het resultaat was toch: terug 3 blauwe leds op een HD zender en 2 blauwe leds op een SD zender en bij het in slaapstand plaatsen van de decoder krijg ik sedert dan enkel een rode led. Dus ik zou zeggen hout vasthouden.

Eigenlijk is er nog een vierde led REC aanwezig die blijkbaar niet wordt gebruikt. Nochtans zou het handig zijn om die optie te activeren zodat je bij een geplande opname kan zien als die gestart is. Nu moet je effectief naar Opnames gaan kijken om te zien als de geplande opname is gestart.
Als het maar ongeveer even lang duurt dan een herstart dan zal er geen reset uitgevoerd geweest zijn.
Heb je lang genoeg op de reset knop blijven drukken.
Reputatie 2
Badge
We zijn intussen een paar maanden later, maar zowel een reset als een herstart hebben hetzelfde resultaat, namelijk om de 12 à 14 dagen treedt 1 van de volgende 2 fenomenen terug op:
ofwel de led HD blijft blauw na het in sluimerstand plaatsen (= meest voorkomend); ofwel de led HD is gedoofd bij het kijken naar een HD zender.

Wij kunnen ook niet zeggen dat de led defect is, want na een herstart werkt die led voor een aantal dagen terug normaal.

Is dit eigenlijk een gekend probleem met de V6 decoder?
zijn er eigenlijk al recent software updates geweest voor de v6, welke softw. versie heb je voor het ogenblik staan op je V6
Reputatie 2
Badge
V100R001C00B139

Reageer