Skip to main content
Vraag

Beeld blijft hangen met Pickx op Apple TV

• October 31, 2025
  • 12 reacties
  • 164 Bekeken

De laatste week blijft mijn beeld regelmatig hangen (bevroren) met de Pickx App op mijn Apple 4k tv

foutcode 25 en vandaag foutcode 16

Alles al herstart en de app verwijderd en terug geïnstalleerd maar het probleem blijft.

Heeft iemand raad?

12 reacties

Martin
  • October 31, 2025

@Eric K 

FYI: De PX moderatoren komen pas maandag terug langs op het forum.

PS: er zijn de laatste al wel meer meldingen geweest hieromtrent in hoeverre dit opgelost weet ik ook niet!

bv: om er één van die topics aan te geven: Proximus pickx op Apple TV blijft hangen | Proximus Forum

Mogelijks kunnen de PX moderatoren meer mededelen omtrent de stand van zaken hierover.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Tip: indien het nog niet gebeurd zou zijn:
PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

• Apprentice
  • November 4, 2025

Ik kijk bijna 2 jaar tv via pickx op de apple tv aangekocht in het flex pack , het was niet altijd 100% maar toch doenbaar .Sinds de update naar de nieuwe app (die zonder proximus in het embleem) vorige week heb ik het zelfde probleem als hierboven opgenomen films , andere programma's rechtstreeks of replay steeds blijft er een wieltje draaien in het midden van het scherm en laden niet , het nieuws en weer daartegen lukt dan wel zonder problemen ? ik heb de apple tv reeds gereset naar fabrieksinstellingen contact gehad met apple support en de klantendienst van proximus verschillende keren niets helpt , ik kijk tv nu via de apps van de zenders en dat werkt wel .

Wat me op valt is dat via de iPhone het wel werkt , maar daar staat versie 1.12 in de App Store en op de apple tv app store is het 1.11 en is de 1.12 niet te zien ? Is er echt geen oplossing ? 

Martin
  • November 4, 2025

Lauter ter info:

Nochtans zeggen ze op het ander forum het volgende:

Graag informeren we je over de release van versie 1.12 van de Pickx app, nu beschikbaar op het nieuwe Pickx platform voor Android, tvOS en iOS.

Nieuwe functies en verbeteringen:

• Androïde
    • Introductie van filters in de tv-gids voor snellere en intuïtievere navigatie naar uw favoriete inhoud
    • Prestatie-optimalisaties en stabiliteitsverbeteringen voor een soepelere ervaring
  • Ios
    • Filters toevoegen aan de tv-gids
    • AirPlay-ondersteuning: geniet met gemak van uw inhoud op het grote scherm
    • Prestatieverbeteringen en stabiliteitsoplossingen

We raden je aan je app bij te werken om te profiteren van deze nieuwe functies en optimalisaties.

Hierop reageert iemand en zegt het volgende:

En ik kan hier melden dat het starten van een AirPlay-stream op Apple TV vanaf een iPhone of iPad stabieler is dan rechtstreeks kijken vanuit de tvOS-app.

Ik kan niet wachten tot deze tvOS-app stabieler is!

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • November 4, 2025

@SylvainB We zitten ondertussen op versie 1.12 van de Apple TV app en het probleem is erger dan ooit. Wanneer wordt er eindelijk eens het probleem opgelost ipv tijdelijke fixes? We zijn ondertussen ook weer een maand verder...

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 5, 2025

@Eric K ​@romanica ​@Ostberg Kunnen jullie ons aub laten weten welk model van Apple TV jullie hebben ? Dit kan je terugvinden in de instellingen. 

Welke versie van de Pickx app staat er op ? 

Heb je het op alle TV replay-programma’s en opnames of op bepaalde kanalen/programma’s ? Heb je het ook bij live TV ? 

Dit zal ​@SylvainB helpen bij het verdere onderzoek.  

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • November 5, 2025

Ik heb een Apple TV 4K, model 2022 (momenteel het meest recente) met de nieuwste versie van OS (26.1) en de nieuwste versie van de nieuwe Pickx-app.  Wanneer ik de app opstart, krijg ik de eerst gekozen zender haast meteen. Als ik van zender wil veranderen, loopt het mis en bevriest het beeld.

Ik sluit elke avond de Pickx app elke avond af, en heb de Apple TV al herhaalde malen heropgestart. Niets helpt. En alle andere apps werken wél perfect.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 5, 2025

Hallo,

Ik heb een Apple tv  TVIOS versie 26.01

App versie 1.12.0000

Wanneer ik een zender selecteer duurt het ook langer eer hij de zender begint te spelen.

Het gekke is dat is begonnen toen ze het uur hebben verzet naar winter uur (zo kan ik het onthouden).

Soms bevriest het beeld dan moeten we van er uit en terug zender selecteren gebeurde bij VTM of bij NPO dit is wanneer we live aan het kijken waren

voor deze problemen ging deze zeer snel en had ik  geen last van bevroren beeld.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 7, 2025

@Eric K ​@Igor-Alberic We hebben dit onderzocht en de oorzaak gevonden. We zullen dit, in overleg met Apple, zo snel mogelijk oplossen. 

• Apprentice
  • November 8, 2025

Hallo ,

model apple tv is A2843 (128gb)   iOS versie 26.1   pickx app 1.12 

Life en opgenomen programma's starten niet met uitzondering van nieuws , replay start soms wel 

dus eigenlijk geen of weinig beterschap na de updates 

• Apprentice
  • November 8, 2025

nog vergeten , locatie is ook een probleem steeds vraag naar toestemming ?

• Rising star
  • November 22, 2025

Is er ondertussen een oplossing gevonden ?  Hier ook Apple TV 4K, sinds nieuwe app (zonder Proximus Pickx in embleem want die werkt niet meer) bij veel zenders het beeld dat bevriest en wieltje dat blijft draaien. Ook alle heropstart mogelijkheden geprobeerd maar helpt niet, alle andere apps op Apple TV werken wel zoals het hoort

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • November 22, 2025

@PhilH Ze zijn er al bijna 5 weken mee bezig. Nog altijd geen fix spijtig genoeg!