Skip to main content
Vraag

Proximus pickx op Apple TV blijft hangen

• October 1, 2025
  • 12 reacties
  • 235 Bekeken

Is dit opgepakt bij development?

Wanneer kan ik een update van de app verwachten?

Pickx app op apple TV blijft enorm vaak hangen op het laadsymbool. 

Alles 2x gereset en getest over verschillende netwerken en vergeleken met de Android app in testopstelling, enkel de Apple Pickx App heeft dit, en niet op alle programma's / het is wat willekeurig maar enorm frustrerend.

Bv: club / Atalanta bekijken blijft hangen op laden, terug naar menu en Kanaal Z laad onmiddelijk, terug naar de match blijft hangen op laden, terug naar menu en VTM nieuws laad onmiddelijk, wissel naar Xena warrior princess blijft hangen op laden, terug naar Kanaal Z laad onmiddelijk, terug naar de match blijft hangen op laden en zo verder.

Sommige dingen werken, sommige dingen blijven hangen op laden. Enorm vervelend als je Proximus in huis hebt voor Belgische TV op Apple TV te kunnen kijken.

12 reacties

Martin
  • October 1, 2025

FYI: er lopen hier wel een paar topics over de problemen met apple Tv bv:

Apple TV en Proximus Pickx | Proximus Forum waar iemand van development reageert namelijk 

“SylvainBUX UX Designer”

• Auteur
  • Apprentice
  • October 3, 2025

Ok, er zijn duidelijk meerdere problemen, bedankt Martin.

Issues samensmijten laat triage en bugfixing alleen maar trager lopen, voor alle problemen, dus dit issue liever apart.

Als workitem:

Issue:

- Lange laadtijden bij het openen van Live programma's of bij het bekijken van programma's terug in de tijd met Apple Pickx app laatste versie. Eerste afbeelding van het programma toont + een laad icoon. Laad icoon blijft laden en gaat niet weg. Probleem is niet consistent. Sommige programma's openen en laden normaal, sommige niet.

Proposed solution:

- QA testen uitvoeren tijdens piekuren, en test laten falen wanneer de laadbalk 10+ seconden zichtbaar blijft. Triage op basis van resultaten.

Opmerking: klant heeft de optie om reclame door te spoelen. Klant heeft met meerdere ISPs getest en de Android app, om uit te sluiten dat het een lokaal probleem is. Graag gedaan.

Acceptance criteria:

- Bij het openen van een Live programma of terugkijk tv, verwachten we laadtijden van in extremis 10 seconden.

Bij deze.

Gelieve elke bug op te lossen / niet alles op 1 hoop smijten en met 1 fix denken dat het allemaal werkt.

Dankjewel, fijne dag verser.

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • October 7, 2025

@kate.1234557 Het zou inderdaad makkelijker zijn als we bug per bug apart kunnen oplossen en dan elke keer een update zouden kunnen geven van de app. Echter, het werkt zo makkelijk niet en moet een app update ook op tijd doorgegeven worden en worden goedgekeurd dus daarom worden altijd verschillende bugs in 1 keer opgelost in een update.

Nu even over Apple tv, als je 's avonds stopt met kijken, sluit je dan de pickx app af op je Apple tv? Dit kan een oplossing zijn om hem beter te doen werken.

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • October 10, 2025

Dag ​@kate.1234557 , ik kan nog geen datum geven maar weet dat we er mee bezig zijn. We hopen op een fix in volgende weken, is jammer genoeg niet een simpele fix - we hebben van externe partijen nodig. Maar een oplossing is in gang :) 

• Auteur
  • Apprentice
  • October 10, 2025

@kate.1234557 Het zou inderdaad makkelijker zijn als we bug per bug apart kunnen oplossen en dan elke keer een update zouden kunnen geven van de app. Echter, het werkt zo makkelijk niet en moet een app update ook op tijd doorgegeven worden en worden goedgekeurd dus daarom worden altijd verschillende bugs in 1 keer opgelost in een update.

Nu even over Apple tv, als je 's avonds stopt met kijken, sluit je dan de pickx app af op je Apple tv? Dit kan een oplossing zijn om hem beter te doen werken.

Dat snap ik. Het Apple approval process duurt wel even. Bedoelde vooral dat de bug tickets soms andere problemen omvatten, en het blijft een zaak om repro stappen voor elk issue op te zetten en na te gaan.

Success alvast met de externe afstemming. 👍

• Apprentice
  • October 27, 2025

Ik heb vorige week een update van de pickx app gehad op apple tv en sindsdien kan ik bijna niets meer bekijken , geen opnames ook niet terug kijken , altijd draait er een wieltje op het scherm .

Voor de update werkte de app veel beter er waren ook problemen maar kon toch nog kijken.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 27, 2025

@romanica 

heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op de apple decoder?

Geert

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • November 4, 2025

@SylvainB Los dit aub op! Dit probleem van het niet laden van Live TV of opnames duurt nu al maanden zonder enige oplossing...

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 6, 2025

@kate.1234557 ​@Ostberg ​@Eric K ​@romanica We hebben dit onderzocht en de oorzaak gevonden. We zullen dit, in overleg met Apple, zo snel mogelijk oplossen. 

• Rising star
  • November 10, 2025

Ik heb ditzelfde probleem al vanaf april.

Programma’s willen niet starten, wieltje blijft draaien. Enige zender die meestal wel werkt is vrt. 

Half september was het probleem plots van de baan.

Al mijn opnames waren wel gewist, maar was al blij dat pickx naar behoren werkt. (zonder app update, dus is blijkbaar iets aan de server side)

Maar helaas heeft dit maar enkele weken goed gelopen. Nu ben ik terug naar af.

‘Het trekt op niks !’ 

• Apprentice
  • November 28, 2025

Ook hier gelijkaardige problemen, nog geen toegang op de nieuwe pickx-app maar enorm lange laadtijden voor een stream (ook voor eigen opgenomen programma’s) - vaak tot 4 minuten wachten.

Geen enkele andere app vertoont dit gedrag, dus het lijkt me het gevolg van de architectuur-beslissingen bij Proximus zelf (wellicht schermen ze hun videostreams via andere middelen af dan hoe de rest van de streaming wereld het doet).

Wanneer kunnen we de oplossing verwachten? Op dit moment is de app gewoon onbruikbaar voor TV kijken, en dat is toch waar we een abonnement voor betalen dacht ik toch…

Ik zit zelf nog op de oude app - lees hier en daar dat migratie naar de nieuwe app zou helpen (en soms ook weer niet :-) ) - ik begrijp dat overzetten via dit forum kan gevraagd worden? (heb gebeld maar daar hoorde men het donderen in Keulen, en bleef het advies beperkt tot herinstallatie en rebooten, wat ik al -tig keer heb gedaan).

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • November 28, 2025

Ook hier gelijkaardige problemen, nog geen toegang op de nieuwe pickx-app maar enorm lange laadtijden voor een stream (ook voor eigen opgenomen programma’s) - vaak tot 4 minuten wachten.

Geen enkele andere app vertoont dit gedrag, dus het lijkt me het gevolg van de architectuur-beslissingen bij Proximus zelf (wellicht schermen ze hun videostreams via andere middelen af dan hoe de rest van de streaming wereld het doet).

Wanneer kunnen we de oplossing verwachten? Op dit moment is de app gewoon onbruikbaar voor TV kijken, en dat is toch waar we een abonnement voor betalen dacht ik toch…

Ik zit zelf nog op de oude app - lees hier en daar dat migratie naar de nieuwe app zou helpen (en soms ook weer niet :-) ) - ik begrijp dat overzetten via dit forum kan gevraagd worden? (heb gebeld maar daar hoorde men het donderen in Keulen, en bleef het advies beperkt tot herinstallatie en rebooten, wat ik al -tig keer heb gedaan).

De app op het nieuwe TV-platform is nog erger dan de oude app…

Maar blijkbaar dit fixen heeft GEEN prioriteit voor Proximus. Dit sleept al maanden aan.