Skip to main content

Ik ben nieuwe proximus klant, en als deel van een promotie heb ik apple tv gekozen ipv een decoder. Om tv te kijken moet ik de pickx app gebruiken in apple tv en deze werkt helemaal niet goed. Programma’s laden soms niet. Ik kan mijn opgenomen programma’s niet zien. Ik ben helemaal niet tevreden omdat mijn diensten niet werken naar behoren. Maar ook bepaalde programma’s kan ik helemaal niet kijken zoals “Dwars over de Middelandse zee”, terwijl ik hier dus wel voor betaal.

Op 30/06 is er een case opgemaakt bij Proximus, tot op heden heb ik nog altijd geen support gekregen. Als je de pickx app verwijdert en opnieuw installeert dan werkt alles terug voor een dag…  en de dag erna heb je dezelfde zever. Krijg ook constant de foutmelding ‘access point determine’ of iets in die aard. Ondertussen ook al 20 keer gebeld naar proximus, telkens dezelfde mail gekregen van hun “ Extra informatie naar aanleiding van ons gesprek “.

Dan uiteindelijk aan de klantendienst gevraagd, please neem mijn apple tv terug en stuur me een decoder. Dat zou me 130 euro kosten vanwege contractbreuk… halloo ik wil gewoon tv zien.

Ongeloofelijk dat mijn bij proximus de klanten zo negeert. Een echte schande is het.

@BoosOpProximus

Dan best dat omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven:
je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens noteert (indien dit nog niet gebeurd is) in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) . In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

NB: ik weet niet of dit eventueel een oplossing zou kunnen bieden? → Pickx-app op Apple tv werkt niet meer. | Proximus Forum


@BoosOpProximus , ik hoop dat je ondertissen beter nieuws hebt maar zit hier met dezelfde miqerie. 
tot vorige week geen problemen , nu krijg ik een zwart scherm en de app crashed . Ook op de iphone. Enege pock die werkt is via de webbrowser .

vandaag ook de klantendienst terug aan de lijn gehad , 5 x moeten uitleggen wat het probleem was en ze zouden het oplossen. Na 30 min aan de lijn waarvan 20 in wacht omdat ze een specialist moest raadplegen werd de lijn verbroken.  Ik ga mijn proximus basar op het stort smijten en ga opzoek naar een betere provider die wel zijn beloftes nakomt. Enige wat ze kunnen is  u alle vijf botten een mail sturen of je tevreden bent en dat je al je vragen via de myproximus app kunt stellen.  Na meer dan 20 jaar klant heb ik het gehad met dit amateurisme 


Er zijn blijkbaar redelijk wat meldingen over dit zwarte scherm bij opstarten van de app (die daarna niks doet en bij mij bovendien na 10-tal seconden crashte). Ik het het opgelost met reset van de AppleTV:

 

Is al even bezig blijkbaar...


Zelfde probleem gehad,

Oplossing voor mij zijn de volgende stappen:

 

In de instellingen van Apple TV de TV-aanbieder uitschakelen.

Apple TV opnieuw opstarten (via het menu Instellingen, Opnieuw Opstarten)

 

Nadat de Apple TV is opgestart de PICKXX-app opstarten.

 

App vraagt nu om je Proximus gebruikersnaam en wachtwoord, En werkt daarna weer.

 

 


@BoosOpProximus Kan je de tv aanbieder uitschakelen in de instellingen van je Apple tv? 


Sorry voor de late update en bedankt voor de vele tips.

 

Ik heb een klacht gemaakt via de ombudsman en dan waren ze bij proximus eindelijk bereid om mij te helpen. Ze hebben mij ‘gratis’ een decoder bezorgd.


@BoosOpProximus 

TV aanbieder uitschakelen:

Instellingen van de Apple TV Kiezen (niet van de Proximus-app)

Gebruikers en Accounts

TV-Aanbieder: Proximus kiezen

Geef TV aanbieder toegang op Uit zetten

 

Vervolgens de apple-tv via de opties in Apple TV herstarten:

Instellingen / Systeem / Herstart (Geen Herstel)

Als de Proximux Pickxxx-App werkt vind ik deze prettiger dan de decoder.
En momenteel (sinds enkele dagen na de nieuwste update gaat het prima)

 

Trouwens ook discussies gehad net Proximus-support medewerkers. zij verwijzen mij voor de Pickxxx-app naar Apple. Blijkbaar bij hun niet duidelijk dat de app door (of voor) Proximus wordt ontwikkeld.


@BoosOpProximus Aangezien je een ombudsklacht hebt lopen zal de verdere communicatie via hen verlopen.


Reageer