Vraag

Pickx-app op Apple tv werkt niet meer.


Ik heb gisteren  verspreid over de dag 4 verschillende Proximus helpdesk medewerkers aan de lijn gehad in de hoop dat iemand ons een oplossing of een verklaring zou kunnen geven waarom wij niet meer in de mogelijk zijn om de pickx app op onze Apple TV te gebruiken.

De app heeft jaren lang gewerkt. Omdat hij de laatste tijd haperde (blijven laden) had ik de app verwijderd met de bedoeling om hem eens opnieuw te installeren. Dit lukt helaas niet meer. We krijgen enkel nog een zwart scherm met centraal het witte logo. Na een 5-tal seconden sluit de app zich automatisch.

blijkbaar is hier geen oplossing voor?

Men zou dit technisch voor ons uitzoeken en ons telefonisch contacteren, maar tot op heden hebben we nog niemand gehoord.


51 reacties

Hier ook zelfde probleem

Hier idd.

app crasht na 2 seconden

Reputatie 1

Heb ook hetzelfde probleem sinds vandaag. TvOS 16.1 en recentste Pickx app. Herinstalleren van Pickx app lost niets op!

Pickx start op, wit logo, en sluit dan weer. App blijft wel open op Apple TV box, maar bij opstarten weer hetzelfde probleem.

mvg,

Frank

Hier idem.

Al alles geprobeerd. App verwijderen en herinstalleren, modem heropstarten, enz... niets helpt 

Hier zelfde probleem, sinds deze avond werkt plots de Pickx app niet meer op AppleTV. Na openen app crash na 2 à 3 seconden. Niet helpt, alles reset en updates gedaan, Active toestellen minder dan 5, …  niets helpt. Is terug enkel bij de Pickx app. Iemand oplossing?

Weten ze dan op de helpdesk niet of het algemeen probleem is want in dit geval zullen ze wel veel telefoontjes gekregen hebben (je kan bellen tot 22uur 080022800) maar mss is het om die reden daar druk en zal je geen antwoord meer krijgen!

Weten ze dan op de helpdesk niet of het algemeen probleem is want in dit geval zullen ze wel veel telefoontjes gekregen hebben (je kan bellen tot 22uur 080022800) maar mss is het om die reden daar druk en zal je geen antwoord meer krijgen!

Nee blijkbaar niet… zijn nooit op de hoogte bij Proximus. Blijkbaar ben je steeds de enige met dit probleem. Geen contact mogelijk via telefoon… half uur gewacht zonder resultaat. Dan maar de chat… na 1u45 min. en dus zopas om 22:00 nog steeds geen medewerker. Sorry, maar zijn reeds jaren klant, betalen maandelijks voor een product en service van Proximus maar werkt niet. Wie wil nu betalen voor iets dat niet werkt?

‘t zal wachten worden tot morgen als de Proximus forummedewerkers hier terug langskomen.

NB: Ik had daarstraks ook wat moeite om in te loggen op http://pickx.be op mijn laptop maar uiteindelijk werkte het dan toch.

ben juist gecontacteerd door 2e lijn support en heb de melding gekregen om apple te contacteren

ongelooflijk

Reputatie 1

Dit is toch niet te geloven… moet iedereen nu echt naar de helpdesk bellen eer dat ze beseffen dat er geen probleem is bij Apple, maar ergens in de Pickx app en zijn connectie? 
Op mijn Apple TV blijft de VRT Nu Max app en de VTM Go app perfect werken.

Volgens mij zit het probleem ergens in de connectie die de Apple TV Pickx app maakt naar (sommige?) Proximus servers. Parameters van sommige servers gewijzigd?

Kijkt hier iemand mee van de PROXIMUS helpdesk ??? Hallo ???

 

Reputatie 1

Heb met een technische medewerker zopas kunnen chatten, en dit is het antwoord:

 

 

Ik heb een volledige reset gedaan van mijn apple tv

…. 

alles lijkt nu terug in orde

……..

Reputatie 1

Dan heb je meer geluk dan ik, want heb dit al verschillende keren gedaan vandaag… net nog een keer… ook Pickx app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd… werkt nog steeds niet!

 

reset van apple tv zelf

alle apps moet je dan terug instaleren etc

Reputatie 1

Inderdaad, via Systeem en Herstel de Apple TV helemaal ‘gereset’ naar fabrieksinstellingen en dan recentste update laden, en opnieuw de apps installeren. 
Bedankt voor de tip 👍

 

Ik vind dit een zeer drastische oplossing voor een probleem van proximus op te lossen.

andere streaming apps hebben geen problemen op de apple tv…

Is idd zo gelukt.  Bedankt voor de tip

Heel omslachtig wel zo

Identiek hetzelfde probleem. Enkel het logo verschijnt na het aanklikken van Pickx op AppleTV en na een tiental seconden crasht de Pickx-app weer. Alles geprobeerd: gewist, opnieuw geïnstalleerd, uitgelogd, ingelogd…. Niets hielp. 

Bellen naar de Proximus helpdesk bracht evenmin soelaas. De man die ik aan de lijn kreeg suggereerde me uiteindelijk om mijn (recente) AppleTV om te ruilen in een Proximus-winkel!!!!! Ik was verstomd van verbazing. Volgens mij hoorde de man het donderen in Keulen. Het gaat hier toch duidelijk om een softwareprobleem en niet van hardware (AppleTV)!

Reputatie 1

Dag Ton,

Het is echt de Apple TV die je moet wissen via System Herstel naar fabrieksinstellingen , en daarna moet je je apps (waaronder Pickx) opnieuw installeren.

Ik weet het… zou normaal niet mogen, want alle andere apps werken immers goed.

Echt iets wat de Proximus engineers zouden moeten fixen!

 

 

Dank je FrStr,

Heb de procedure naar de fabrieksinstellingen net uitgevoerd. Dat duurde ongeveer een half uur.
Vervolgens een nog niet gemeten duurtijd voor het her-downloaden van alle apps… Maar wat is dit toch een tijdrovend gedoe! En wat een verspilling van data! Zeker als het gaat om meerdere Apple TV’s! Met dank dus aan Proximus!
Hopelijk begrijpen de Pickx-engineers voldoende Nederlands, om genoeg doordrongen te zijn van de steeds weerkerende ergernis, die te lezen is tussen de regels van alle beleefde bijdragen aan deze “topic”!

Reputatie 3
Badge

Ik heb iOS 16.3.1 op mijn Apple TV 4K (nota bene bij Proximus gekocht!). Sinds de iOS update werkt PICKX niet meer ! Ofwel bevriest het beeld ofwel krijg ik de mededeling dat de HDCP niet werkt of zo.  Hallo Proximus??

Reputatie 3
Badge

Ik heb iOS 16.3.1 op mijn Apple TV 4K (nota bene bij Proximus gekocht!). Sinds de iOS update werkt PICKX niet meer ! Ofwel bevriest het beeld ofwel krijg ik de mededeling dat de HDCP niet werkt of zo.  Hallo Proximus??

Het probleem schijnt opgelost te zijn. Ik had een HDMI kabel van het merk ‘Monster’ en hiermee kwamen er van PICKX en van Vtm go geen rechtstreekse zendingen door. De rest werkte perfect. Nu heb ik me een HDMI kabel van Belkin aangeschaft en ALLES werkt nu. 

Sinds 2 dagen reeds geen Pickx meer op AppleTv. Pickx was onverwachts gestopt en zag ik dat er een iOS update was. Na update opnieuw app Pickx geinstalleerd maar app werkt totaal niet meer. Reeds 2x Proximus aan de telefoon gehad en blijkt een “software probleem” te zijn. Kunnen momenteel geen oplossing geven. Straf. Nb. Ik heb Belkin HDMI kabel, maar helpt ook niet.

Zijn er nog die problemen hebben met Pickx op AppleTV en is er een oplossing  want van Proximus moet je het niet verwachten.

@koenD Mss moet je apple tv eens volledig resetten!

zie → Proximus en apple tv Probleem

@koenD Mss moet je apple tv eens volledig resetten!

zie → Proximus en apple tv Probleem

Volledige reset gedaan en de Pickx-app werk terug.

Wel spijtig dat de oplossing moet komen via dit forum en dat we op heden nog steeds niet gecontacteerd werden door de Proximus dienst.

Reageer