Vraag

Pickx-app op Apple tv werkt niet meer.


Ik heb gisteren  verspreid over de dag 4 verschillende Proximus helpdesk medewerkers aan de lijn gehad in de hoop dat iemand ons een oplossing of een verklaring zou kunnen geven waarom wij niet meer in de mogelijk zijn om de pickx app op onze Apple TV te gebruiken.

De app heeft jaren lang gewerkt. Omdat hij de laatste tijd haperde (blijven laden) had ik de app verwijderd met de bedoeling om hem eens opnieuw te installeren. Dit lukt helaas niet meer. We krijgen enkel nog een zwart scherm met centraal het witte logo. Na een 5-tal seconden sluit de app zich automatisch.

blijkbaar is hier geen oplossing voor?

Men zou dit technisch voor ons uitzoeken en ons telefonisch contacteren, maar tot op heden hebben we nog niemand gehoord.


51 reacties

sinds gisteren, woensdag, is het probleem opgelost.

vanzelf ….

 

Reputatie 3
Badge

Ik heb iOS 16.3.1 op mijn Apple TV 4K (nota bene bij Proximus gekocht!). Sinds de iOS update werkt PICKX niet meer ! Ofwel bevriest het beeld ofwel krijg ik de mededeling dat de HDCP niet werkt of zo.  Hallo Proximus??

Het probleem schijnt opgelost te zijn. Ik had een HDMI kabel van het merk ‘Monster’ en hiermee kwamen er van PICKX en van Vtm go geen rechtstreekse zendingen door. De rest werkte perfect. Nu heb ik me een HDMI kabel van Belkin aangeschaft en ALLES werkt nu. 

Wij hebben sinds een week hetzelfde probleem. Daarnet een medewerker van Proximus aan de lijn gehad. Volgens hem ligt het aan de app voor AppleTV. Op de IPad werkt de app wel gewoon. 

@koenD Mss moet je apple tv eens volledig resetten!

zie → Proximus en apple tv Probleem

Volledige reset gedaan en de Pickx-app werk terug.

Wel spijtig dat de oplossing moet komen via dit forum en dat we op heden nog steeds niet gecontacteerd werden door de Proximus dienst.

Reputatie 1

Heb met een technische medewerker zopas kunnen chatten, en dit is het antwoord:

 

 

ja, maar elke app moet de airplay funktionaliteit inbouwen en dus het icoon voorzien om te streamen via airplay. vb youtube op ios heeft dit voorzien maar mijn pickx app op ios heeft dit niet. (laatste versies)

Pickx heeft dit wel op android om te streamen naar chromecast

@koenD Mss moet je apple tv eens volledig resetten!

zie → Proximus en apple tv Probleem

Reputatie 1

Dag Ton,

Het is echt de Apple TV die je moet wissen via System Herstel naar fabrieksinstellingen , en daarna moet je je apps (waaronder Pickx) opnieuw installeren.

Ik weet het… zou normaal niet mogen, want alle andere apps werken immers goed.

Echt iets wat de Proximus engineers zouden moeten fixen!

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Peter S. Heb je de tv-aanbieder uitgeschakeld gelaten? Dit is heel belangrijk. 

@Pieterv Kan je het eens proberen met het uitschakelen van de tv-aanbieder? 

@DaisyS Ook zonder een tv provider in te vullen start de app niet op.

Reputatie 7
Badge +5

@Peter S. Kan je meegeven welke versie van de app en welke versie iOS er op je toestel staat?

@DaisyS tvOS 16.0 (20J373) en Pickx 1.7.2 (released 4 Aug 2022)

Alles geprobeerd. Uitschakelen van provider. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd… 

is het nog wel zinvol om ons tv abonnement te behouden? 

Hier werkt ook niets.

Al sinds zaterdag.

Niemand heeft tot nu toe kunnen helpen

 

@Joris E. Ik denk er ook aan om mijn tv abonnement op te zeggen, de meeste zenders hebben toch een eigen app.

Heb hetzelfde probleem.

is er al een oplossing?

Helaas! 
Op regelmatige tijdstippen installeer ik de app opnieuw maar dit brengt geen soelaas.

Ook Proximus heeft niet meer gereageerd.

Idem hier

Vandaag hield ook hier de picx op Apple TV ermee op.  Na ongeveer 5 seconden klapt hij eruit.  Apple TV gereset. App opnieuw geïnstalleerd. Iemand een idee ? 
 

 

Hier ook zelfde probleem

Hier idd.

app crasht na 2 seconden

Reputatie 1

Heb ook hetzelfde probleem sinds vandaag. TvOS 16.1 en recentste Pickx app. Herinstalleren van Pickx app lost niets op!

Pickx start op, wit logo, en sluit dan weer. App blijft wel open op Apple TV box, maar bij opstarten weer hetzelfde probleem.

mvg,

Frank

Hier idem.

Al alles geprobeerd. App verwijderen en herinstalleren, modem heropstarten, enz... niets helpt 

Beste proximus, bij mij is het probleem nog steeds niet opgelost.

De apple tv app blijft haperen. Vooral bij populaire programma’s.

enige oplossing?

 

vandaag krijg ik ook de melding: stream niet beschikbaar, error: 0

 

Hier zelfde probleem, sinds deze avond werkt plots de Pickx app niet meer op AppleTV. Na openen app crash na 2 à 3 seconden. Niet helpt, alles reset en updates gedaan, Active toestellen minder dan 5, …  niets helpt. Is terug enkel bij de Pickx app. Iemand oplossing?

Reageer