Vraag

Afstandsbediening V5

  • 10 December 2022
  • 36 reacties
  • 815 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Heb vanmorgen een nieuwe decoder in gebruik genomen. Het is de decoder die bij installatie eerst 2 rode lampjes laat branden die dan wit worden. 

Het gevolg is dat de knoppen PVR en Menu niet meer reageren.

Iemand een tip?


This topic has been closed for comments

36 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Daarnet heeft proximus de chat van gisteren heropend en er wordt een aangepaste afstandsbediening opgestuurd. Hopelijk kan ik hiermee de nieuwe decoder volledig naar mijn hand zetten.

Reputatie 7
Badge +4

@PaulBonnyns Ik ben blij te horen dat het nu op die manier wel werkt. De andere poort op je TV zal het signaal niet doorgeven zoals het hoort. Hou het even in het oog en laat ons gerust iets weten als je toch nog problemen zou ervaren. 

Reputatie 3
Badge +1

Het verhaal gaat verder.

12 dagen geleden ben ik begonnen met hulp te vragen.

Ik heb diverse adviezen gekregen via dit forum.

Waarvoor dank.

Ik heb de chat gebruikt in myproximus.

Ik heb meerdere telefonische contacten gehad.

Ik was zelfs vergeten dat ik ooit gevraagd aan proximus om mij te bellen.

En zo kwam het dat ik vandaag werd opgebeld door proximus.

Na de opening van het gesprek zei deze vriendelijke man dat hij eerst wat dingen ging meten en testen.

Na enkele minuten aangekondigde stilte hoorde ik die man zeggen “oei oei oei”.

Wat blijkt nu volgens deze man.

TV is OK

Nieuwe decoder V7 is ok.

Maar er zijn ernstige problemen op “de lijn”.

Meteen kreeg ik de mededeling dat er een medewerker moet langskomen en dit op kosten van proximus.

Er is nu een bezoek gepland voor volgende week dinsdag.

Ik houd jullie op de hoogte.

 

Paul

mss de remote eens resetten

Je afstandsbediening resetten | Proximus

en dan terug universeel maken

Hoe kan je je afstandsbediening universeel maken? | Proximus

als dit niet helpt dan de 

bbox eens 10 seconden stroomloos zetten (nadat je eerst de decoder stroomloos gezet hebt)

als je terug kunt surfen dan de decoder weer onder spanning zetten.

Reputatie 3
Badge +1

Beste

Dat is idd de nieuwe decoder.

Heeft die aangepaste afstandbediening een naam of typenummer?

 

Bedankt voor de hulp.

 

Paul

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor alle reacties.

Besluit.

Ik heb Decoder = V7

Ik heb Afstandsbediening = V5

In de shop van Proximus hadden ze toch bij mijn bestelling van de nieuwe decoder kunnen vragen naar mijn huidige afstandsbediening als dat dan toch zo belangrijk is.

Heb gisteren  uren naar het muziekje van de hulplijn geluisterd.

Niemand nam op.

Service?

Je hebt inderdaad wel gelijk, ze zouden er gewoon kunnen naar vragen welke type afstandsbediening heb je nog thuis liggen.

Proximus is van filosofie veranderd, in der tijd  zat bij de decoder ook de afstandsbediening, maar dit wilde ook zeggen dat bij een omruiling van bv. een defecte decoder ook iedere keer nutteloos een afstandsbediening bij de decoder meegeleverd werd, niettegenstaande de oude afstandsbediening niet defect was wat in dit opzicht wel een goed idee was, zeker in onze wegwerpcultuur.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@PaulBonnyns Gaat je TV nu automatisch naar het juiste kanaal door de decoder eerst op te zetten ? Zijn er nu nog andere zaken die niet duidelijk zijn ? 

Reputatie 3
Badge +1

Beste Hadewych

Neen dat was geen oplossing.

Laat me toe te zeggen dat ik ongeveer alle mogelijkheden uitgetest.

Vanmorgen heb ik nog chat-contact gehad.

Daar kreeg ik een tip die nog niet gevallen was.

Probeer eens een andere HDMI poort.

Ik heb daarnet de kabel in een andere poort gestoken en dan opgestart met de TV toets.

En wonder boven wonder.

Ik kreeg meteen beeld.

Ik ben dus niet aan de toets van de decoder geweest.

Op het moment dat ik dit schrijf heb ik nog maar één ervaring.

Ik wacht hoopvol af bij de volgende opstarten.

 

Mvg

Reputatie 3
Badge +1

Nog even terug.

Ondanks de perikelen die wellicht een oplossing zullen krijgen nog deze vraag.

Mijn vrouw en ik hebben allebei de idee dat de a) de beeldkwaliteit beter is en b) dat we het geluid hoger moeten zetten dan voorheen.

Klopt dit?

  1. ) inderdaad de vorige decoders hadden een HD beeldkwaliteit en de nieuwe decoder UHD 
  2. ) Dit wordt inderdaad hier ook dikwijls gemeld, het volume verhoogd ook naar gelang je de geluidsinstelling veranderd via de menu, je kunt dit evt eens proberen.
Reputatie 3
Badge +1

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@PaulBonnyns Je kan best ook je decoder uitschakelen met de rechterknop bovenaan op je afstandsbediening. Je TV-toestel kan je inderdaad uitschakelen met de linkerknop. Als je dan alles terug opzet, starten veel TV-toestellen automatisch terug op op het juiste HDMI-kanaal als je de decoder terug opzet met de afstandsbediening. Indien dat niet gebeurt, gebruik je de linkerknop om je TV terug aan te zetten. 

Als je wel een menu van HDMI-kanalen krijgt op je TV met de EXT op onze afstandsbediening kan je ook via de puntjes onder en boven de OK-knop proberen om te navigeren in die menu. 

Reputatie 3
Badge +1

Nu zijn decoder V7 en afstandsbediening in gebruik. Maar er blijft nog een probleem. 

Situatie 1

Alles werkt normaal. Ook de opnames kunnen opgeroepen worden.

Zet met linkerknop de TV uit. Ik doe niks met rechter-uitknop.

Resultaat: TV is uit en de 2 witte lampjes van de decoder branden.

Situatie 2

Ik zet met linkerknop de TV terug aan. De 2 witte lampjes branden nog steeds.

Resultaat. Alleen klank en zwart scherm.

Ik gebruik de homeknop om naar mijn video’s te gaan en plots blijken mijn opnames niet beschikbaar.

 

In beide situaties is de bron = HDMI 1.

 

Bovendien wanneer ik met de V7 afstandsbediening de toets Ext activeer dan verschijnen wel de sources maar ik kan met deze remote controller niet bewegen in dit menu.

 

Ware het niet dat de beeldkwaliteit zoveel beter is dan nam ik terug de V5 in gebruik.

 

Kan iemand helpen?

 

Paul

 

@PaulBonnyns Als je op ext knop blijft drukken kun je dan bewegen in de Menu.

PS: moest je de zelfde problemen hierna nog ervaren bij het gebruiken van de linker knop (TV Aan/Uit) probeer dan eens om de rechter knop (PX Aan/Uit) wat dit geeft. 

Persoonlijk zet ik mijn decoder V5C altijd eerst uit (PX Aan/Uit) en dan mijn TV (TV Aan/Uit) 

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor de reactie.

Als ik op de extknop blijf drukken dan komt en gaat het menu aan de rechterzijde met alle bronnen. Maar bewegen binnen dit menu gaat niet.

Mijn remote staat reeds op bluetooth.

Paul

Dus je had je PX RC al eerst gereset en dan universeel gemaakt en dan Bluetooth aangezet.

En als nu de rechter knop (PX Aan/Uit) wat dit geeft heb je dan ook die problemen zoals hierboven beschreven hebt? 
NB: Persoonlijk zet ik mijn decoder V5C altijd eerst uit (PX Aan/Uit) en dan mijn TV (TV Aan/Uit) 

Reputatie 7
Badge +3

 

Bedankt voor de reactie.

Als ik op de extknop blijf drukken dan komt en gaat het menu aan de rechterzijde met alle bronnen. Maar bewegen binnen dit menu gaat niet.

Mijn remote staat reeds op bluetooth.

Paul

@PaulBonnyns

Kijk  eens in de instellingen van je TV Box ( V7 decoder ):  
Of HDMI CEC “Aan” staat.

  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC Aan.
  3. Idem in de instellingen van je TV toestel de HDMI CEC op aan zetten

Is het niet zo dat die default aan staat ook na een reset van de V7, zet jij op je V7 decoder CEC uit ik zet dit ook uit zelfs op mijn V5C?

Maar ik zie niet direct hoe dat iets zou kunnen oplossen voor het EXT probleem.

Reputatie 3
Badge +1

Zal eens proberen.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor uw reactie.

Nog iets.

U schrijft:

“Als je wel een menu van HDMI-kanalen krijgt op je TV met de EXT op onze afstandsbediening kan je ook via de puntjes onder en boven de OK-knop proberen om te navigeren in die menu. “

Helaas kan ik niet navigeren op deze wijze.

 

Mvg

 

Paul

Reputatie 7
Badge +3

@PaulBonnyns  Is het deze decoder die je hebt ontvangen?

Omdat je spreekt over 2 rode lichtjes die wit worden bij opstarten.

Zo ja dan werkt je afstandsbediening van de V5 decoder daar niet perfect mee.

Proximus zal je dan een nieuwe afstandsbediening moeten opsturen.

Dit is de afstandsbediening voor deze decoder  

 

Reputatie 7
Badge +3

Beste

Dat is idd de nieuwe decoder.

Heeft die aangepaste afstandbediening een naal of typenummer?

 

Bedankt voor de hulp.

 

Paul

@PaulBonnyns   Graag gedaan

Afstandsbediening / Remote-control voor de Android TV Box / V7 Decoder  zo is deze het best gekend bij Proximus.  RC4083402/01BR staat er bij mij op de binnenkant van de afstandsbediening op de sticker , dat is het referentienummer bij Proximus voor deze afstandsbediening.

Je kan misschien telefoneren naar 080022800 en technische dienst selecteren in het keuze menu ( nummer 4) daar vragen om de afstandsbediening op te sturen , want de klantendienst is tot maandag gesloten. Ook kan je vragen om je oude V5 decoder te deactiveren indien de nieuwe decoder  een vervanging is voor de oude decoder.

Anders afwachten tot maandag als iemand van Proximus actief op het forum je bericht leest.