Vraag

Afstandsbediening V5

  • 10 December 2022
  • 36 reacties
  • 783 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Heb vanmorgen een nieuwe decoder in gebruik genomen. Het is de decoder die bij installatie eerst 2 rode lampjes laat branden die dan wit worden. 

Het gevolg is dat de knoppen PVR en Menu niet meer reageren.

Iemand een tip?


This topic has been closed for comments

36 reacties

mss de remote eens resetten

Je afstandsbediening resetten | Proximus

en dan terug universeel maken

Hoe kan je je afstandsbediening universeel maken? | Proximus

als dit niet helpt dan de 

bbox eens 10 seconden stroomloos zetten (nadat je eerst de decoder stroomloos gezet hebt)

als je terug kunt surfen dan de decoder weer onder spanning zetten.

Reputatie 7
Badge +3

@PaulBonnyns  Is het deze decoder die je hebt ontvangen?

Omdat je spreekt over 2 rode lichtjes die wit worden bij opstarten.

Zo ja dan werkt je afstandsbediening van de V5 decoder daar niet perfect mee.

Proximus zal je dan een nieuwe afstandsbediening moeten opsturen.

Dit is de afstandsbediening voor deze decoder  

 

Reputatie 3
Badge +1

Beste

Dat is idd de nieuwe decoder.

Heeft die aangepaste afstandbediening een naam of typenummer?

 

Bedankt voor de hulp.

 

Paul

Reputatie 7
Badge +3

Beste

Dat is idd de nieuwe decoder.

Heeft die aangepaste afstandbediening een naal of typenummer?

 

Bedankt voor de hulp.

 

Paul

@PaulBonnyns   Graag gedaan

Afstandsbediening / Remote-control voor de Android TV Box / V7 Decoder  zo is deze het best gekend bij Proximus.  RC4083402/01BR staat er bij mij op de binnenkant van de afstandsbediening op de sticker , dat is het referentienummer bij Proximus voor deze afstandsbediening.

Je kan misschien telefoneren naar 080022800 en technische dienst selecteren in het keuze menu ( nummer 4) daar vragen om de afstandsbediening op te sturen , want de klantendienst is tot maandag gesloten. Ook kan je vragen om je oude V5 decoder te deactiveren indien de nieuwe decoder  een vervanging is voor de oude decoder.

Anders afwachten tot maandag als iemand van Proximus actief op het forum je bericht leest.

@PaulBonnyns kun je ook zien op de links die eerder gepost heb hoe de afstandsbediening van de V7 er uitziet

Reputatie 7
Badge +3

@PaulBonnyns kun je ook zien op de links die eerder gepost heb hoe de afstandsbediening van de V7 er uitziet

Staat hier ook reeds 

 

Ok, dan is het voor iedereen duidelijk.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor alle reacties.

Besluit.

Ik heb Decoder = V7

Ik heb Afstandsbediening = V5

In de shop van Proximus hadden ze toch bij mijn bestelling van de nieuwe decoder kunnen vragen naar mijn huidige afstandsbediening als dat dan toch zo belangrijk is.

Heb gisteren  uren naar het muziekje van de hulplijn geluisterd.

Niemand nam op.

Service?

Je hebt inderdaad wel gelijk, ze zouden er gewoon kunnen naar vragen welke type afstandsbediening heb je nog thuis liggen.

Proximus is van filosofie veranderd, in der tijd  zat bij de decoder ook de afstandsbediening, maar dit wilde ook zeggen dat bij een omruiling van bv. een defecte decoder ook iedere keer nutteloos een afstandsbediening bij de decoder meegeleverd werd, niettegenstaande de oude afstandsbediening niet defect was wat in dit opzicht wel een goed idee was, zeker in onze wegwerpcultuur.

Reputatie 5
Badge +2

@PaulBonnyns  Heb je reeds iemand van onze dienst kunnen bereiken voor een juiste afstandsbediening?

Reputatie 3
Badge +1

Jammer genoeg nog niet. 

In de chat krijg ik al 100 keer sinds gisteren “We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?”.

Servive?

Reputatie 3
Badge +1

Daarnet heeft proximus de chat van gisteren heropend en er wordt een aangepaste afstandsbediening opgestuurd. Hopelijk kan ik hiermee de nieuwe decoder volledig naar mijn hand zetten.

Reputatie 3
Badge +1

Nog een vraagje.

In mijn vorige situatie kon ik via de toets PVR overzichtelijke lijsten zien van zowel mijn opnames als van mijn geplande opnames.

Vemits PVR niet meer werkt is mijn vraag of ik in mijn “nieuwe” situatie ook ergens zo’n overzichtelijke lijst kan krijgen?

Trouwens, ik weet momenteel niet hoe ik mijn opgenomen programma’s moet bekijken.

Of zal dat wel lukken zodra mijn nieuwe afstandsbediening er zal zijn.

Dat zal wel via de hoofmenu van de v7 afstandsbediening kunnen, zie ook summiere uitleg van de V7 afstandsbedienig 

Reputatie 3
Badge +1

Nog even terug.

Ondanks de perikelen die wellicht een oplossing zullen krijgen nog deze vraag.

Mijn vrouw en ik hebben allebei de idee dat de a) de beeldkwaliteit beter is en b) dat we het geluid hoger moeten zetten dan voorheen.

Klopt dit?

  1. ) inderdaad de vorige decoders hadden een HD beeldkwaliteit en de nieuwe decoder UHD 
  2. ) Dit wordt inderdaad hier ook dikwijls gemeld, het volume verhoogd ook naar gelang je de geluidsinstelling veranderd via de menu, je kunt dit evt eens proberen.
Reputatie 3
Badge +1

Bedankt.

Reputatie 3
Badge +1

Nu zijn decoder V7 en afstandsbediening in gebruik. Maar er blijft nog een probleem. 

Situatie 1

Alles werkt normaal. Ook de opnames kunnen opgeroepen worden.

Zet met linkerknop de TV uit. Ik doe niks met rechter-uitknop.

Resultaat: TV is uit en de 2 witte lampjes van de decoder branden.

Situatie 2

Ik zet met linkerknop de TV terug aan. De 2 witte lampjes branden nog steeds.

Resultaat. Alleen klank en zwart scherm.

Ik gebruik de homeknop om naar mijn video’s te gaan en plots blijken mijn opnames niet beschikbaar.

 

In beide situaties is de bron = HDMI 1.

 

Bovendien wanneer ik met de V7 afstandsbediening de toets Ext activeer dan verschijnen wel de sources maar ik kan met deze remote controller niet bewegen in dit menu.

 

Ware het niet dat de beeldkwaliteit zoveel beter is dan nam ik terug de V5 in gebruik.

 

Kan iemand helpen?

 

Paul

 

@PaulBonnyns Als je op ext knop blijft drukken kun je dan bewegen in de Menu.

PS: moest je de zelfde problemen hierna nog ervaren bij het gebruiken van de linker knop (TV Aan/Uit) probeer dan eens om de rechter knop (PX Aan/Uit) wat dit geeft. 

Persoonlijk zet ik mijn decoder V5C altijd eerst uit (PX Aan/Uit) en dan mijn TV (TV Aan/Uit) 

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor de reactie.

Als ik op de extknop blijf drukken dan komt en gaat het menu aan de rechterzijde met alle bronnen. Maar bewegen binnen dit menu gaat niet.

Mijn remote staat reeds op bluetooth.

Paul

Dus je had je PX RC al eerst gereset en dan universeel gemaakt en dan Bluetooth aangezet.

En als nu de rechter knop (PX Aan/Uit) wat dit geeft heb je dan ook die problemen zoals hierboven beschreven hebt? 
NB: Persoonlijk zet ik mijn decoder V5C altijd eerst uit (PX Aan/Uit) en dan mijn TV (TV Aan/Uit) 

Reputatie 7
Badge +3

 

Bedankt voor de reactie.

Als ik op de extknop blijf drukken dan komt en gaat het menu aan de rechterzijde met alle bronnen. Maar bewegen binnen dit menu gaat niet.

Mijn remote staat reeds op bluetooth.

Paul

@PaulBonnyns

Kijk  eens in de instellingen van je TV Box ( V7 decoder ):  
Of HDMI CEC “Aan” staat.

  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC Aan.
  3. Idem in de instellingen van je TV toestel de HDMI CEC op aan zetten

Is het niet zo dat die default aan staat ook na een reset van de V7, zet jij op je V7 decoder CEC uit ik zet dit ook uit zelfs op mijn V5C?

Maar ik zie niet direct hoe dat iets zou kunnen oplossen voor het EXT probleem.

Reputatie 3
Badge +1

Zal eens proberen.

Reputatie 3
Badge +1

Het blijft knoeien. Wat moet ik doen om iemand van Proximus aan huis te krijgen?