Vraag

Afstandsbediening V5

  • 10 December 2022
  • 36 reacties
  • 783 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Heb vanmorgen een nieuwe decoder in gebruik genomen. Het is de decoder die bij installatie eerst 2 rode lampjes laat branden die dan wit worden. 

Het gevolg is dat de knoppen PVR en Menu niet meer reageren.

Iemand een tip?


This topic has been closed for comments

36 reacties

  

Het blijft knoeien. Wat moet ik doen om iemand van Proximus aan huis te krijgen?

 

je kan altijd een aanvraag doen via dit formulier: → Happy House | Proximus  (Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus)

of je kan wachten tot maandag zodat de PX forummedewerkers een technieker plannen voor u.

 

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@PaulBonnyns Je kan best ook je decoder uitschakelen met de rechterknop bovenaan op je afstandsbediening. Je TV-toestel kan je inderdaad uitschakelen met de linkerknop. Als je dan alles terug opzet, starten veel TV-toestellen automatisch terug op op het juiste HDMI-kanaal als je de decoder terug opzet met de afstandsbediening. Indien dat niet gebeurt, gebruik je de linkerknop om je TV terug aan te zetten. 

Als je wel een menu van HDMI-kanalen krijgt op je TV met de EXT op onze afstandsbediening kan je ook via de puntjes onder en boven de OK-knop proberen om te navigeren in die menu. 

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor uw reactie.

Nog iets.

U schrijft:

“Als je wel een menu van HDMI-kanalen krijgt op je TV met de EXT op onze afstandsbediening kan je ook via de puntjes onder en boven de OK-knop proberen om te navigeren in die menu. “

Helaas kan ik niet navigeren op deze wijze.

 

Mvg

 

Paul

Reputatie 7
Badge +4

@PaulBonnyns Gaat je TV nu automatisch naar het juiste kanaal door de decoder eerst op te zetten ? Zijn er nu nog andere zaken die niet duidelijk zijn ? 

Reputatie 3
Badge +1

Beste Hadewych

Neen dat was geen oplossing.

Laat me toe te zeggen dat ik ongeveer alle mogelijkheden uitgetest.

Vanmorgen heb ik nog chat-contact gehad.

Daar kreeg ik een tip die nog niet gevallen was.

Probeer eens een andere HDMI poort.

Ik heb daarnet de kabel in een andere poort gestoken en dan opgestart met de TV toets.

En wonder boven wonder.

Ik kreeg meteen beeld.

Ik ben dus niet aan de toets van de decoder geweest.

Op het moment dat ik dit schrijf heb ik nog maar één ervaring.

Ik wacht hoopvol af bij de volgende opstarten.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +4

@PaulBonnyns Ik ben blij te horen dat het nu op die manier wel werkt. De andere poort op je TV zal het signaal niet doorgeven zoals het hoort. Hou het even in het oog en laat ons gerust iets weten als je toch nog problemen zou ervaren. 

Reputatie 3
Badge +1

Het verhaal gaat verder.

12 dagen geleden ben ik begonnen met hulp te vragen.

Ik heb diverse adviezen gekregen via dit forum.

Waarvoor dank.

Ik heb de chat gebruikt in myproximus.

Ik heb meerdere telefonische contacten gehad.

Ik was zelfs vergeten dat ik ooit gevraagd aan proximus om mij te bellen.

En zo kwam het dat ik vandaag werd opgebeld door proximus.

Na de opening van het gesprek zei deze vriendelijke man dat hij eerst wat dingen ging meten en testen.

Na enkele minuten aangekondigde stilte hoorde ik die man zeggen “oei oei oei”.

Wat blijkt nu volgens deze man.

TV is OK

Nieuwe decoder V7 is ok.

Maar er zijn ernstige problemen op “de lijn”.

Meteen kreeg ik de mededeling dat er een medewerker moet langskomen en dit op kosten van proximus.

Er is nu een bezoek gepland voor volgende week dinsdag.

Ik houd jullie op de hoogte.

 

Paul

Reputatie 3
Badge +1

Vandaag bezoek gehad van een vriendelijke jongeman van Proximus.

Volgens zijn meting was “de lijn” helemaal niet “oei oei oei”. 

Nadat ik enkele dagen geleden HDMI 3 in gebruik genomen had ipv poort 1 was er al wat meer stabiliteit.

Vandaag heb ik geleerd om nog enkel en alleen de rechtse knop “Proximus” te gebruiken.

Volgens de jongeman volstaat het om de decoder te starten. Dan zal vanzelf ook de TV starten.

Dat is dus ook zo.

Op één vraag van de meerdere vragen die ik voorbereid had wist hij geen antwoord.

In de situatie met de V5 kon ik een herinnering plaatsen bij een programma.

Deze optie heb ik nog niet gevonden bij V7.

Of bestaat het niet meer?

 

Reputatie 7
Badge +3

@PaulBonnyns 

 een herinnering plaatsen bij een programma.

Deze optie heb ik nog niet gevonden bij V7.

Of bestaat het niet meer? 

Dit is niet mogelijk bij de V7 ( zou worden toegevoegd werd vorig jaar gemeld, maar tot op heden nog niet gebeurd ).

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt.