Skip to main content

Als ik op de v7 decoder gewoon naar tv kijk terwijl de decoder op stand geen surround staat dan klinkt mijn geluid goed. Heb een onkyo homecinema 7.1. Deze zet dus dan het gewone 2.0 geluid om naar 5.1 . Tot zo ver geen probleem.

Als ik nu een film op netflix wil zien via de v7 dan krijg ik deze dus ook niet in 5.1 maar in een omgevormde 2.0. Dus dan zeg je ok zet de instellingen van het geluid in de decoder naar automatisch. Als ik dat doe , krijg ik 5.1 signaal via netflix zoals het zou moeten  , maar het geluid van de tv (pickx) is echt wel heel slecht dan. Ik krijg dan alle geluiden gewoon uit de linker , rechter en front speaker. Normaal gezien komt de spraak enkel uit het center en de omgevingsgeluiden door de rest van de speakers. Op deze instelling krijg ik zelfs geen geluid meer door de achterste speakers. Ook niet als er achtergrondgeluid zou moeten zijn. Hopelijk is er hier een oplossing voor. Beste oplossing zou zijn firmware aanpassen , zodat je kan kiezen welke app in surround mag uitzenden en welke niet. Want bv voor de app vlc gaat dit hetzelfde probleem zijn. 

Hoop echt dat jullie dit oplossen want voor de rest is dit echt een zalige decoder.

Ter info: Het zal geen kwestie zijn dat ze dit niet weten (net zoals andere zaken die nog moeten opgelost/aangepast worden) maar meer een kwestie van dit allemaal opgelost te krijgen?

normaal wordt dit dan ook gemeld indien dit gebeurd is hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum


Ook ik ben tot deze vaststelling gekomen. Het probleem is dat de decoder alles als in 5.1 uitstuurt en dus ook uitzendingen die in stereo zijn. Hierdoor kan ons geluidssysteem geen eigen 5.1 maken van het stereo signaal gezien hij al 5.1 binnen krijgt. 

Er zijn hier vanuit de software van de decoder maar twee goeie oplossingen mogelijk:

De decoder zorgt zelf voor een goeie 5.1 mix van het stereo signaal.

Of

De decoder geeft de zenders die in stereo uitzenden ook enkel in stereo door.

Ik vraag me af of ze dit zelf al weten bij Proximus.


Na


Dat denk ik ook niet, het bijzonderste van al is dat de proximus specialisten al de perikelen met v7 opgelost krijgen want wij kunnen alleen maar speculeren of gissen, maar een oplossing zal uiteindelijk toch van proximus uit moeten komen.
Ik ben benieuwd hoe vlug ze alles opgelost gaan krijgen want dan kan ik ook overstappen naar een V7!!!!


Op national geographics en discovery sturen ze wel het juiste signaal uit. Hardwarematig zal het dus waarschijnlijk niet zijn. 


Ik heb dit ook reeds gemeld, is echt niet goed als je graag voluit wil genieten van surround. Ze hebben er geen oplossing voor, zonde, ligt aan dit type hardware. Ik heb het opgelost door een appletv 4k (€200) aan te schaffen en daar pickx op te installeren, geluid is hemel en aarde verschil, ook als je een film huurt bij apple, zelfs atmos is beschikbaar. De bediening van de pickx app is echter soms traag maar werkbaar, dat zullen ze wellicht toch kunnen verbeteren hoop ik want alle andere apps werken er zeer vlotjes op.

Wat ik ten zeerste zou appreciëren is dat men me op de hoogte houdt van de evolutie van de ontwikkeling van die android tv v7 in verband met dit toch wel ernstig mankement.

 

Ik denk eerlijk gezegd wel dat dit hardwarematig te doen is. ( firmwareupdate) Ik denk ook eerder dat dit geen prioriteit is voor hen en dat dit weer geld kost aan de productie dat ze er waarschijnlijk niet willen aan geven.

Ik zie dat persoonlijk niet zitten om iets extra aan te kopen . Het heeft volgens mij met de uitvoer van het geluid van de pickx app zelf te maken. Ik ga wel nog wat meer testen uitvoeren. Ik hoop in ieder geval dat ze het toch in orde krijgen.

Juist nog een test gedaan . Als ik de app youtube open heb ik hetzelfde probleem als op pickx. Echt zo zo spijtig . 😔


Ik heb dit ook reeds gemeld, is echt niet goed als je graag voluit wil genieten van surround. Ze hebben er geen oplossing voor, zonde, ligt aan dit type hardware. Ik heb het opgelost door een appletv 4k (€200) aan te schaffen en daar pickx op te installeren, geluid is hemel en aarde verschil, ook als je een film huurt bij apple, zelfs atmos is beschikbaar. De bediening van de pickx app is echter soms traag maar werkbaar, dat zullen ze wellicht toch kunnen verbeteren hoop ik want alle andere apps werken er zeer vlotjes op.

Wat ik ten zeerste zou appreciëren is dat men me op de hoogte houdt van de evolutie van de ontwikkeling van die android tv v7 in verband met dit toch wel ernstig mankement.

 

Ik denk eerlijk gezegd wel dat dit hardwarematig te doen is. ( firmwareupdate) Ik denk ook eerder dat dit geen prioriteit is voor hen en dat dit weer geld kost aan de productie dat ze er waarschijnlijk niet willen aan geven.

Ik zie dat persoonlijk niet zitten om iets extra aan te kopen . Het heeft volgens mij met de uitvoer van het geluid van de pickx app zelf te maken. Ik ga wel nog wat meer testen uitvoeren. Ik hoop in ieder geval dat ze het toch in orde krijgen.


Ik heb dit ook reeds gemeld, is echt niet goed als je graag voluit wil genieten van surround. Ze hebben er geen oplossing voor, zonde, ligt aan dit type hardware. Ik heb het opgelost door een appletv 4k (€200) aan te schaffen en daar pickx op te installeren, geluid is hemel en aarde verschil, ook als je een film huurt bij apple, zelfs atmos is beschikbaar. De bediening van de pickx app is echter soms traag maar werkbaar, dat zullen ze wellicht toch kunnen verbeteren hoop ik want alle andere apps werken er zeer vlotjes op.

Wat ik ten zeerste zou appreciëren is dat men me op de hoogte houdt van de evolutie van de ontwikkeling van die android tv v7 in verband met dit toch wel ernstig mankement.


Reageer